Warsztat dla dzieci - 4 latki - Roboludek

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w wieku 4 lat lub tych, które ukończyły poziom Roboludek Junior został opracowany poziom Roboludek.

Plan edukacyjny na tym poziomie został opracowany z myślą o pobudzaniu i rozwijaniu umiejętności dziecka. W połączeniu z kreatywnym konstruowaniem na klockach LEGO® DUPLO®, na każdych z 34 zajęć dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku dzieci pogłębiają wiedzę o technologii i odkrywają jej możliwości. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to utrwalanie zdobytych dotychczas umiejętności, a także nauka nowych elementów oraz rozwijanie ogólnej wiedzy o świecie. Na poziomie Roboludek dzieci poznają także podstawy matematyki, uczą się rozpoznawać i wyrażać emocje, a przede wszystkim - dobrze się bawią! Cykl zajęć odbywa się z użyciem trzech różnych narzędzi edukacyjnych pozwalających na utrzymanie uwagi dzieci przez cały rok.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Ania

Trenerka
team member

Olga

Kreatorka konspektów i trenerka

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys, mTiny od Makeblock oraz BOTZEES Mini, a także na profesjonalnych zestawach edukacyjnych od LEGO®, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych Trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

Jeden poziom, cztery narzędzia!

Zajęcia z robotyki i programowania na poziomie Roboludek to aż 3 narzędzia do nauki! W pierwszej kolejności prowadzone są przy użyciu robota BOTZEES Mini, który umożliwia dzieciom zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu programowania bez użyciu ekranu. Druga część zajęć prowadzona jest z użyciem nowego narzędzia edukacyjnego - robota BOTLEY 2.0, który zachęca do krytycznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów. Ostatnia część zajęć prowadzona jest przy użyciu robota mTiny od firmy MakeBlock, którego działanie jest niezwykle proste, jednak dzięki wielu funkcjom sprawa, że jest idealny do nauki programowania na najwyższym poziomie. Dodatkowo każde zajęcia wzbogacone są o kreatywne konstruowaniem na klockach LEGO® DUPLO®. Zestawienie czterech narzędzi edukacyjnych ma na celu utrzymanie zainteresowania dzieci przez cały cykl zajęć z robotyki i programowania, a co za tym idzie - jeszcze lepsze utrwalenie zdobywanej wiedzy!

robot mTiny i konstrukcje z LEGO® DUPLO®

Robot mTiny, nazywany przez nas Pandą Zosią, to interaktywny robot, który w przyjazny sposób oswaja dzieci z najnowszymi technologiami. Programowanie odbywa się za pomocą interaktywnych puzzli oraz długopisu-kontrolera. Dzięki temu, że bloczki są fizyczne, dzieci jeszcze bardziej mogą wczuć się w moment programowania. Każdy z puzzli ma zaprogramowany ruch robota i jego interaktywne akcje takie jak np. wydawanie dźwięku, czy pokazywanie emocji – sprawia to, że dzieci bardziej rozwijają półkule mózgowe. Ustawianie sekwencji puzzli jest rozwinięciem pojęcia ALGORYTMU. Dzieci poznają również pojęcia wejścia i wyjścia programu, czyli jego startu i zakończenia. Po ułożeniu programu dzieci odczytują każdy jego fragment za pomocą długopisu-kontrolera i sprawdzają jego efekt w czasie rzeczywistym. Dodatkowym elementem zajęć jest budowanie z klocków LEGO® DUPLO® mini konstrukcji, które są interesującym dla Roboludków uzupełnieniem tematyki danych zajęć. Dzięki takiemu połączeniu żadne dziecko na zajęciach nie ma czasu się nudzić, a wiedza w małych umysłach utrwala się jeszcze mocniej!

robot BOTZEES Mini

Robot BOTZEES Mini to robot, który w sposób bez ekranowy wprowadza dzieci do jeszcze bardziej zaawansowanego świata technologii i programowania (aż w 4 trybach!). Zestaw zawiera klocki, dzięki którym Zbysio, bo tak nazwaliśmy tego sympatycznego robota, może stać się np. policjantem, muzykiem, a nawet lekarzem! BOTZEES Mini można programować aż w 4 trybach: podstawowym, muzycznym, w świecie gier oraz w świecie matematycznym. Narzędzie to zostało stworzone, by w łatwy sposób wprowadzać dzieci do bardziej zaawansowanych pojęć ze świata robotyki i programowania. Narzędzie składa się ze specjalnego zestawu fizycznych bloczków kodujących. BOTZEES Mini odczytuje je za pomocą kamery, którą ma pod spodem - zachowuje się jak robot typu line follower i podąża za linią, wykonując po drodze zaprogramowane komendy! Dzięki temu, że bloczki do kodowania są fizyczne dzieci mogą 'dotknąć' programu, co sprawia że bodźce dotykowe jeszcze bardziej pobudzają i rozwijają półkule mózgu. Całość zajęć urozmaicają nasze autorskie maty, po których porusza się Zbysio.

robot Botley 2.0

Nowe narzędzie edukacyjne Botley 2.0 to robot kodujący nowej generacji. Jest idealny do wprowadzenia podstawowych koncepcji kodowania i nauki STEM poprzez zabawę. Botley 2.0 zachęca do krytycznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów. Pilot i przyciski oznaczone kolorami są łatwe w użyciu, pozwalają w łatwy sposób rozpocząć zabawę z kodowaniem, jednocześnie ucząc precyzji. Podczas zabawy dzieci odkrywają ukryte umiejętności Basi, czyli naszego robotycznego przyjaciela. Zestaw zawiera zintegrowane elementy pozwalające na personalizację robota oraz tworzenia toru przeszkód, co jeszcze bardziej urozmaica zabawę i skupia ich uwagę. Co więcej, urządzenie bez problemu wykrywa obiekty i działa w ciemności. Zajęcia prowadzone są na przy użyciu naszych autorskich mat, gdzie odbywają się przygody Basi!

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 3 latki - Roboludek Junior

3 latki

Pierwsze kroki w świecie programowania! Najmłodsze dzieci poznają pojęcie algorytmu i podstawy programowania oraz oswajają się z technologią. Kodowanie dotykiem i fizyczne bloczki funkcyjne sprawiają, że nauka zagadnień ze świata robotyki jest dla dzieci jeszcze prostsza! W pierwszej połowie cyklu dzieci pracują z robotem Cubetto od PrimoToys, a w drugiej połowie cyklu z interaktywnym robotem mTiny od Makeblock.

110 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - 5-6 latki - Roboludek Master Essential

5-6 lat

Poziom dla dzieci ciekawych świata i nowych doświadczeń. Roboludki zgłębiają podstawy robotyki w praktyce - konstruując roboty. Poziom ten pozwala dzieciom jeszcze bardziej rozwijać wyobraźnię poprzez zaangażowanie w historię bohatera i tworzenie własnych elementów konstrukcji. Zdobywana wiedza z programowania sprawia, że roboty ożywają!

155 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania przy wykorzystaniu interaktywnego robota mTiny, robota Botzees Mini, robota Botley 2.0 i konstruowania z klocków LEGO® DUPLO®. Dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują nie używając ekranów, świetnie się przy tym bawiąc!

motoryka mała i motoryka duża

+20!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

rozwój emocjonalny

+20!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

spostrzegawczość

+20!

Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.

Szczegóły kursu

min. 30 zajęć

30 min

każde zajęcia

Start zajęć: we wrześniu w październiku
Cena za miesiąc: 110 zł110 zł
Cena za semestr: 535 zł480 zł
Cena za rok: 1040 zł930 zł

110 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Zajęcia rozpoczynają się zawsze od wprowadzenia dzieci w tematykę zajęć poprzez opowiadanie historyjki o przygodach robotów w formie storytellingu. Następnym etapem jest wykonanie mini wyzwań konstrukcyjnych przez dzieci i programowanie ruchów robota przez każde dziecko. Przeplatana forma zajęć i dodatkowe formy aktywności sprawiają, że każde zajęcia to nowe możliwości i umiejętności.

01

Wprowadzenie i rozgrzewka

Dzieci siadają wspólnie w kręgu na dywanie i Trener rozpoczyna rozgrzewkę - ma ona na celu utrwalenie przez dzieci bloczków funkcyjnych odpowiadających za ruch robota, a także skupienie uwagi dzieci. Trener opowiada następnie historyjkę, która wprowadza dzieci w tematykę zajęć i opowiada o czekających je wyzwaniach.

02

Programowanie i konstruowanie

Prowadzący wraz z dziećmi układa interaktywne puzzle tematyczne i akcesoria, które są potrzebne na dane zajęcia. Dzieci wspólnie wymyślają dalszy bieg historyjki i sterują robotem w nawiązaniu do niej. Każde dziecko po kolei układa algorytm, który to umożliwia. Pomiędzy układaniem kolejnych programów dzieci wykonują różne zadania i łamigłówki tematyczne, a także proste konstrukcje z LEGO® DUPLO® nawiązujące do tematu zajęć, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym dla nich poziomie.

03

Efekt

W czasie zajęć dzieci poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie, a także o samym programowaniu i robotyce. W zależności od scenariusza, dzieci mają szansę rozwijać się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania. W toku całego cyklu zajęć dzieci rozwijają myślenie abstrakcyjne i kreatywne poprzez wprowadzenie metody storytellingu.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek prowadzimy wykorzystując robota mTiny od firmy Makeblock, robota Botzees Mini, robota Botley 2.0 oraz klockach LEGO® DUPLO®. Cztery narzędzia w ciągu całego roku nie tylko bardziej utrzymują uwagę dziecka, ale przede wszystkim dają więcej możliwości nauki i rozwoju.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: 668115750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl