Warsztat dla dzieci - 4 latki - Roboludek

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w wieku 4 lat lub tych, które ukończyły poziom Roboludek Junior został opracowany poziom Roboludek.

Zajęcia w pierwszej połowie cyklu prowadzone są przy użyciu robota mTiny od firmy Makeblock w połączeniu z kreatywnym konstruowaniem na klockach LEGO® DUPLO, który jest interaktywnym robotem drugiej dekady! Zasada działania robota mTiny jest prosta, ale posiada wiele funkcji co sprawia, że jest idealny do nauki programowania na wyższym poziomie. Druga połowa cyklu zajęć prowadzona jest przy użyciu robota BOTZEES , który posiada mózg, czujniki, a nawet silniki. Wykorzystywane dodatkowo rozszerzenie BOTZEES LAB umożliwia dzieciom zdobywanie jeszcze bardziej zaawansowanej wiedzy z zakresu programowania bez użycia ekranu! Na każdych z 30 zajęć dzieci pogłębiają wiedzę o technologii i odkrywają jej możliwości. Plan edukacyjny na tym poziomie jest opracowany z myślą o pobudzaniu i rozwijaniu wielu umiejętności dziecka. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to utrwalenie zdobytych dotychczas umiejętności, a także nauka nowych elementów. Na tym poziomie, oprócz samego programowania, dzieci poznają podstawy matematyki, uczą się rozpoznawać i wyrażać emocje, a przede wszystkim – dobrze się bawią!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Ania

Specjalista ds. Edukacji i Rozwoju
team member

Ania

Mentorka

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

Jeden poziom, dwa narzędzia!

Poziom Roboludek to aż dwa zaawansowane narzędzia edukacyjne w ciągu całego cyklu robotyki i programowania. Pierwsze pół roku zajęć prowadzone jest przy użyciu interaktywnego robota mTiny od Makeblock wraz z tworzeniem kreatywnych konstrukcji z LEGO® DUPLO, a drugie pół roku cyklu wykorzystuje robota Botzees i NOWOŚĆ - rozszerzenie do programowania bez ekranowego Botzees LAB. Zestawienie dwóch narzędzi edukacyjnych ma na celu utrzymanie zainteresowania dzieci przez cały cykl zajęć z robotyki i programowania, a co za tym idzie - jeszcze lepsze utrwalenie zdobywanej wiedzy. Dzięki takiemu połączeniu poziom zajęć wzrasta, a czterolatki zdobywają jeszcze więcej umiejętności z zakresu programowania!

robot mTiny i konstrukcje z LEGO® DUPLO

Robot mTiny, nazywany przez nas Pandą Zosią, to interaktywny robot, który w przyjazny sposób oswaja dzieci z najnowszymi technologiami. Programowanie odbywa się za pomocą interaktywnych puzzli oraz długopisu-kontrolera. Dzięki temu, że bloczki są fizyczne, dzieci jeszcze bardziej mogą wczuć się w moment programowania. Każdy z puzzli ma zaprogramowany ruch robota i jego interaktywne akcje takie jak np. wydawanie dźwięku, czy pokazywanie emocji – sprawia to, że dzieci bardziej rozwijają półkule mózgowe. Ustawianie sekwencji puzzli jest rozwinięciem pojęcia ALGORYTMU. Dzieci poznają również pojęcia wejścia i wyjścia programu, czyli jego startu i zakończenia. Po ułożeniu programu dzieci odczytują każdy jego fragment za pomocą długopisu-kontrolera i sprawdzają jego efekt w czasie rzeczywistym. Dodatkowym elementem zajęć jest budowanie z klocków LEGO® DUPLO mini konstrukcji, które są interesującym dla Roboludków uzupełnieniem tematyki danych zajęć. Dzięki takiemu połączeniu żadne dziecko na zajęciach nie ma czasu się nudzić, a wiedza w małych umysłach utrwala się jeszcze mocniej!

robot BOTZEES i rozszerzenie BOTZEES LAB

Robot BOTZEES to modularny, interaktywny robot edukacyjny, który ma jeszcze więcej funkcji niż robot mTiny. Zestaw BOTZEES zawiera aż 127 klocków, jednostkę centralną, silnik oraz czujnik ultradźwiękowy, dzięki czemu robot co tydzień może wyglądać inaczej! Narzędzie to zostało stworzone, by w łatwy sposób wprowadzać dzieci do bardziej zaawansowanych pojęć ze świata robotyki i programowania. Rozszerzenie BOTZEES LAB, które na zajęciach z robotyki wykorzystywane jest do programowania robota, to innowacyjne narzędzie umożliwiające najmłodszym naukę algorytmów bez ekranowo! Narzędzie składa się ze specjalnego zestawu fizycznych klocków kodujących, kamerki oraz podstawce, na której Roboludki w sposób dosłowny układają program, a następnie jednym kliknięciem bezprzewodowo przesyłają go do mózgu robota! Dzięki temu, że klocki do kodowania są fizyczne dzieci mogą 'dotknąć' programu, co sprawia że bodźce dotykowe jeszcze bardziej pobudzają i rozwijają półkule mózgu.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 3 latki - Roboludek Junior

3 latki

Pierwsze kroki w świecie programowania! Najmłodsze dzieci poznają pojęcie algorytmu i podstawy programowania oraz oswajają się z technologią. Kodowanie dotykiem i fizyczne bloczki funkcyjne sprawiają, że nauka zagadnień ze świata robotyki jest dla dzieci jeszcze prostsza! W pierwszej połowie cyklu dzieci pracują z robotem Cubetto od PrimoToys, a w drugiej połowie cyklu z interaktywnym robotem mTiny od Makeblock.

110 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - 5-6 latki - Roboludek Master

5-6 lat

Konstruowanie robotów z instrukcją czas zacząć! Poziom dla dzieci, które są ciekawe świata i doświadczeń w świecie robotyki. Roboludki Master zgłębiają podstawy robotyki i programowania w praktyce - konstruując roboty. Wiedza, którą zdobędą w zakresie tworzenia algorytmów sprawi, że roboty ożyją, a zabawa nimi jeszcze bardziej utrwali naukę! Roboludki Master poznają też niektóre nielegalne techniki LEGO®!

155 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota mTiny rozwijają poszczególne kompetencje

motoryka mała i motoryka duża

+20!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

rozwój emocjonalny

+20!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

spostrzegawczość

+20!

Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.

Szczegóły kursu

30 lekcji

30 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 110 zł

Cena za semestr: 480 zł

Cena za rok: 930 zł

110 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja to inna historyjka o przygodach robotów w formie storytellingu. Zajęcia zawsze rozpoczyna krótka rozgrzewka ruchowa i wprowadzenie do historyjki danych zajęć. Następnym etapem jest wykonanie mini wyzwań konstrukcyjnych przez dzieci i programowanie ruchów robota przez każde dziecko. Każde zajęcia to nowe możliwości i umiejętności.

01

01 Wprowadzenie i rozgrzewka

Dzieci siadają w kręgu i trener rozpoczyna rozgrzewkę - ma ona na celu utrwalenie przez dzieci bloczków funkcyjnych odpowiadających za ruch robota i rozwój motoryki dużej u dzieci. Trener odczytuje następnie wstęp do historyjki, który ma być inspiracją dla nich do własnych pomysłów na jej dalszy ciąg.

02

02 Programowanie

Prowadzący wraz z dziećmi układa puzzle tematyczne i obrazki, które są potrzebne na dane zajęcia. Dzieci wspólnie wymyślają dalszy bieg historyjki i sterują robotem w nawiązaniu do niej. Każde dziecko po kolei układa algorytm, który to umożliwia. Pomiędzy układaniem kolejnych programów dzieci wykonują różne zadania i łamigłówki tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym dla nich poziomie.

03

03 Efekt

W czasie zajęć dzieci poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie, a także o samym programowaniu i robotyce. W zależności od scenariusza, dzieci mają szansę rozwijać się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania. W toku całego cyklu zajęć dzieci rozwijają myślenie abstrakcyjne i kreatywne poprzez wprowadzenie metody storytellingu.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek prowadzimy na zestawie mTiny od firmy Makeblock. Jest to interaktywny robot edukacyjny, którego ruchy, a nawet emocje dzieci uczą się programować.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.




Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl