Trochę łatwiejsze
Pierwsze kroki w świecie programowania! Najmłodsze dzieci poznają pojęcie algorytmu i podstawy programowania oraz oswajają się z technologią. Kodowanie dotykiem i fizyczne bloczki funkcyjne sprawiają, że nauka zagadnień ze świata robotyki jest dla dzieci jeszcze prostsza! W pierwszej połowie cyklu dzieci pracują z robotem Cubetto od PrimoToys, a w drugiej połowie cyklu z interaktywnym robotem mTiny od Makeblock.
Większe wyzwanie
Konstruowanie robotów z instrukcją czas zacząć! Poziom dla dzieci, które są ciekawe świata i doświadczeń w świecie robotyki. Roboludki Master zgłębiają podstawy robotyki i programowania w praktyce - konstruując roboty. Wiedza, którą zdobędą w zakresie tworzenia algorytmów sprawi, że roboty ożyją, a zabawa nimi jeszcze bardziej utrwali naukę! Roboludki Master poznają też niektóre nielegalne techniki LEGO®!
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota mTiny rozwijają poszczególne kompetencje
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.
Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.
30 lekcji |
||
30 min |
każde zajęcia |
Cena za miesiąc: 110 zł Cena za semestr: 480 zł Cena za rok: 930 zł |
110 zł/m-c
Dzieci siadają w kręgu i trener rozpoczyna rozgrzewkę - ma ona na celu utrwalenie przez dzieci bloczków funkcyjnych odpowiadających za ruch robota i rozwój motoryki dużej u dzieci. Trener odczytuje następnie wstęp do historyjki, który ma być inspiracją dla nich do własnych pomysłów na jej dalszy ciąg.
Prowadzący wraz z dziećmi układa puzzle tematyczne i obrazki, które są potrzebne na dane zajęcia. Dzieci wspólnie wymyślają dalszy bieg historyjki i sterują robotem w nawiązaniu do niej. Każde dziecko po kolei układa algorytm, który to umożliwia. Pomiędzy układaniem kolejnych programów dzieci wykonują różne zadania i łamigłówki tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym dla nich poziomie.
W czasie zajęć dzieci poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie, a także o samym programowaniu i robotyce. W zależności od scenariusza, dzieci mają szansę rozwijać się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania. W toku całego cyklu zajęć dzieci rozwijają myślenie abstrakcyjne i kreatywne poprzez wprowadzenie metody storytellingu.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!