Trochę łatwiejsze
Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania przy wykorzystaniu interaktywnego robota mTiny, robota Botzees Mini, robota Botley 2.0 i konstruowania z klocków LEGO® DUPLO®. Dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują nie używając ekranów, świetnie się przy tym bawiąc!
Większe wyzwanie
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z robotyki to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z robotyki i programowania z użyciem zestawów LEGO® Education SPIKE™ Essential rozwijają wiele kompetencji dziecka na tym etapie rozwojowym.
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.
Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.
min. 30 zajęć |
||
60 min |
każde zajęcia |
Start zajęć: | we wrześniu | w październiku |
---|---|---|
Cena za miesiąc: | 155 zł | 155 zł |
Cena za semestr: | 750 zł | 665 zł |
Cena za rok: | 1450 zł | 1280 zł |
155 zł/m-c
Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Kolejnym krokiem jest uruchomienie wyobraźni i dobudowanie części robota nawiązując do fabuły danych zajęć. Ten etap zajęć ma na celu wspieranie i rozwijanie dziecięcej kreatywności.
Za pomocą tableta dzieci “zaczarowują robota”. Trener opowiada jak powinien działać robot, a zadaniem uczestników jest ustawić bloczki funkcyjne w odpowiedniej kolejności i wprawienie robota w ruch.
Najlepsza część zajęć, czyli testy konstrukcji. Dzieci na własne oczy widzą jak ich wysiłek przełożył się na efekty, a także sprawdzają jak działa ich program. Dokonują tego poprzez zabawę, a frajda sprawia, że jeszcze lepiej zapamiętują!
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.
Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!