Trochę łatwiejsze
Poziom dla dzieci, przed którymi świat robotyki ma już niewiele tajemnic. Są to zajęcia projektowe oparte o metodykę STEAM, zorientowane na zagadnienia inżynieryjne. Jeszcze więcej wyzwań z zestawami LEGO®.
Większe wyzwanie
Zajęcia trwające 1,5 godziny przy użyciu tabletów, na których dzieci za pomocą programu do tworzenia aplikacji mobilnych App Inventor tworzą swoje własne aplikacje na telefon. Kursanci uczą się zaawansowanego programowania i oswajają się ze specjalistycznym słownictwem w języku angielskim.
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.
Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.
Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).
Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.
Lekcja 1 - Rino
Pierwsze zajęcia to przede wszystkim zapoznanie się z zestawami i aplikacją do programowania. Dzieci budują zwierzę z rogatym nosem i dowiedzą się jak będzie wyglądał schemat zajęć. Już na pierwszych zajęciach dzieci eksperymentują z programowaniem - czeka je zadanie specjalne, które polega na sprawdzeniu w jaki sposób uruchomić silniki robota! Celem zajęć jest zapoznanie i integracja grupy oraz opanowanie podstawowych umiejętności z zakresu programowania i konstruowania.
Lekcja 2 - Auto
Drugie zajęcia to zapoznanie dzieci z tajnikami mechaniki, a dokładniej z przekładnią zębatą. Dzieci skonstruują samochody, które będą mogły wziąć później udział w wyścigu. W trakcie budowania dzieci czeka wyzwanie - dobór zębatek do napędu auta w taki sposób, by był szybszy niż F1! W trakcie programowania dzieci utrwalą wiedzę o ruchu i mocy silnika. Celem zajęć jest rozwój zdolności konstruktorskich i pobudzenie myślenia przestrzennego.
Lekcja 3 - Katapulta
Trzecie zajęcia to coś specjalnego - dzieci stworzą robota, który weźmie udział w planszowej grze strategicznej - katapultę miotającą pociskami. W trakcie programowania uczestnicy poznają pojęcie pętli i dowiedzą się jak działa czujnik dotyku. Testy robota na trzecich zajęciach to coś specjalnego - razem z Trenerami dzieci stworzą własną makietę do gry strategicznej, a następnie rozegrają kilka rund. Celem zajęć jest rozwój myślenia logicznego i analitycznego.
Lekcja 4 - Robot przemysłowy
Czwarte zajęcia to robotyka przemysłowa. A co to takiego? Dzieci zbudują ramię przemysłowe i zaprogramują je tak, by można było przy jego użyciu przenosić obiekty. Świat robotyki odkryje przed uczestnikami kolejne tajemnice - dowiedzą się czym jest żyroskop, kinematyka i stopnie swobody. Programowanie to przede wszystkim utrwalenie umiejętności zaprogramowania czujnika dotyku. Celem czwartych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu mechaniki oraz rozwój myślenia matematycznego, a także pobudzenie umiejętności planowania.
Lekcja 5 - Labirynt
Piąte zajęcia to robot-zabawka. Dzieci zbudują labirynt, a ich zadaniem będzie wydostanie z niego szklanej kulki. W trakcie programowania pochylimy się nad pojęciem algorytmu i dowiemy się czy sekwencja kodu ma jakiekolwiek znaczenie dla działania robota. Dzieci stworzą algorytm, który będzie utrudniał wydostanie się z labiryntu. Celem zajęć jest nauka nowych pojęć z zakresu programowania i rozwój myślenia przestrzennego oraz analitycznego, a także pobudzenie umiejętności planowania.
30 spotkań |
||
75 min |
każde zajęcia |
Cena za miesiąc: 175 zł, łącznie x9 Cena za semestr: 750 zł, łącznie x2 Cena za rok: 1450 zł |
175 zł/m-c
Dzieci w parach konstruują robota, który jest przewidziany na dane zajęcia. Każda z konstrukcji jest mini wyzwaniem dla dzieci - czasem jest to wyzwanie z zakresu programowania, a czasem z zakresu konstruowania (na przykład przebudowa robota). Jest to moment pobudzania wyobraźni dzieci i nabywania wiedzy potrzebnej do dalszych działań. Budowane roboty poruszają wiele zagadnień z dziedziny fizyki, mechaniki i innych.
Aplikacja SPIKE™ LEGO® Education to jeszcze więcej zaawansowanych możliwości z zakresu programowania. Uczestniczy uczą się tworzyć zaawansowane algorytmy i zdobywają wiedzę, która umożliwia im samodzielne modyfikacje programów.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym, etapem zajęć jest eksperyment. To moment testowania konstrukcji w formie zabawy - takie połączenie sprawia, że nauka jest jeszcze bardziej efektywna. Jest to również czas na eksperymentowanie z programowaniem i debugowanie, czyli sprawdzanie działania programu w czasie rzeczywistym w celu wykrycia błędów.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!