Warsztat dla dzieci - klasa 4 - Inżynier Junior

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasie 4 lub tych, które ukończyły poziom Mały Robotyk Master został opracowany nowy poziom, który sięga jeszcze wyżej.

Zajęcia prowadzone przy użyciu profesjonalnych zestawów LEGO® Education SPIKE™ Prime, które zawierają 528 elementów, co daje dzieciom możliwość tworzenia mnóstwa niepowtarzalnych konstrukcji. Poziom Inżynier Junior daje duże możliwości konstruktorskie oraz angażuje dzieci w rozwój umiejętności myślenia krytycznego i rozwiązywania złożonych problemów. Każde zajęcia mają formę różnych projektów co powoduje, że dzieci wypracowują umiejętność rozwiązywania wyzwań o różnym poziomie złożoności, ćwicząc przy tym myślenie analityczne. Na każdych z 30 zajęć dzieci konstruują w parach robota, którego model zapoznaje je z przeróżnymi zagadnieniami, a następnie za pomocą aplikacji SPIKE™ tworzą algorytm jego działania. Poziom konstruowania i programowania wzrasta z lekcji na lekcję, co sprawia, że w połowie kursu uczestnicy potrafią już sami konstruować zaawansowane roboty i skomplikowane programy. Zastosowana metoda projektowania i eksperymentowania na zajęciach z robotyki i programowania daje dzieciom możliwości trwałego zapamiętania omawianych zagadnień.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Marek

Zarząd
team member

Marcel

Konstruktor robotów i trener
team member

Mateusz

Konstruktor robotów
team member

Mikołaj

Konstruktor robotów

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys, mTiny od Makeblock oraz BOTZEES Mini, a także na profesjonalnych zestawach edukacyjnych od LEGO®, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych Trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO® Education SPIKE™ Prime

Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to 528 niezwykle kolorowych i dających nieskończone możliwości elementów! Zawiera łatwy w obsłudze sprzęt oraz intuicyjne środowisko kodowania, co daje wiele możliwości. Główny element zestawu to Hub (mózg robota), który można programować! SPIKE™ Prime to również bardzo dokładne silniki i czujniki, które w połączeniu z elementami konstrukcyjnymi LEGO dają wiele możliwości stworzenia zaawansowanych projektów. Praca z tym zestawem pozwala również nabyć dzieciom umiejętności, które mogą okazać się przydatne w tworzeniu innowacji XXI wieku.

Programowanie bez ograniczeń!

Aplikacja SPIKE™ Education to niezwykle intuicyjne środowisko programowania, które wykorzystuje najlepsze cechy języka Scratch. Łatwy w obsłudze program i kodowanie w środowisku typu przeciągnij i upuść zachęca dzieci do zaangażowania i eksperymentowania w programowaniu. Nasi Trenerzy dbają o to, by dzieci rozwijały swoje umiejętności nie tylko z tworzenia kodu, ale również z jego modyfikacji i zrozumienia działania całego algorytmu. Po pierwszych kilku zajęciach z robotyki dzieci znają już pojęcie algorytmu równoległego, sekwencji programu, instrukcji warunkowej, czy pętli zagnieżdżonej.

Budujemy dziecięcą pewność siebie!

Pewność siebie to pewien sposób myślenia, który jest niezwykle ważnym elementem w odkrywaniu świata i podejmowaniu ryzyka. Przejawia się głównie jako wiara we własne zdolności i świadomość ich posiadania. To cecha, która predysponuje chęci do działania w nowych kierunkach i przełamywaniu własnych lęków i barier. W pewnym momencie rozwoju dzieci tracą pewność siebie i potrzebują bodźców, które przywrócą im wiarę w samych siebie i swoje możliwości. Program edukacyjny na poziomie Inżynier Junior został opracowany z uwzględnieniem tego faktu. Wiemy, że stwarzanie dzieciom możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów na zajęciach jest kluczowe do budowania w nich pozytywnych przekonań na temat samych siebie, a co za tym idzie - rozwoju pewności siebie. To właśnie dlatego nasze zajęcia z robotyki i programowania mają formę projektową - głęboko wierzymy w to, że na zajęciach z robotyki jesteśmy w stanie nie tylko przekazywać dzieciom wiedzę, ale również uczestniczyć w procesie budowania ich poczucia własnej wartości i pewności siebie.

Dlaczego projekt? Słów kilka o Design Thinking

Żyjemy w epoce kreatywności i pojęcia problemu, które opanowało niemal każdą sferę naszego życia - od doświadczeń osobistych, przez codzienność aż po naukę. Metoda Design Thinking uznawana jest za wzorcowy przykład wyzwalania, intensyfikowania i podtrzymywania kreatywności niemal w każdej sferze życia ludzkiego. To swego rodzaju proces twórczy, którego można się nauczyć na przykład poprzez naśladowanie. Inaczej mówiąc, Design Thinking to metoda i proces rozwiązywania problemów poprzez szukanie nowych możliwości i kreatywne działanie. Nasze zajęcia z robotyki i programowania na poziomie Inżynier Junior skupiają się wokół projektu - jest to jedna z metod Design Thinking, co czyni zajęcia z GO4Robot narzędziem do zdobywania umiejętności w zakresie innowacyjnego i kreatywnego radzenia sobie z wyzwaniami życia codziennego.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Wiek 8-9 lat

Poziom dla dzieci, przed którymi świat robotyki ma już niewiele tajemnic. Zajęcia prowadzone są w formie projektowej, a ich program został oparty o metodykę STEAM, zorientowaną na zagadnienia inżynieryjne. Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to jeszcze więcej wyzwań, a programowanie blokowe umożliwia dzieciom łagodne przejście na bardziej zaawansowane zestawy.

165 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - Klasa 4-8 - Inżynier MIT App Inventor

Wiek 10-15 lat

Zajęcia trwające 1,5 godziny przy użyciu tabletów, na których uczestnicy za pomocą programu MIT App Inventor tworzą swoje własne aplikacje na urządzenia mobilne. Kursanci uczą się zaawansowanego programowania i oswajają się ze specjalistycznym słownictwem w języku angielskim. W trakcie trwania kursu Inżynierowie tworzą aż 15 aplikacji, których funkcje rozszerzają na poszczególnych zajęciach.

225 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robotów zbudowanych z klocków LEGO®, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+10!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+20!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

matematyzacja życia codziennego

+20!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

trwałość pamięci

+20!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

rozwój emocjonalny

+10!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

Szczegóły kursu

min. 30 zajęć

75 min

każde zajęcia

Start zajęć: we wrześniu w październiku
Cena za miesiąc: 200 zł200 zł
Cena za semestr: nie dotyczy865 zł
Cena za rok: nie dotyczy1680 zł

200 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

01

Projekt

Dzieci w parach konstruują robota, który jest przewidziany na dane zajęcia. Każda z konstrukcji jest mini wyzwaniem dla dzieci - czasem jest to wyzwanie z zakresu programowania, a czasem z zakresu konstruowania (na przykład przebudowa robota). Jest to moment pobudzania wyobraźni dzieci i nabywania wiedzy potrzebnej do dalszych działań. Budowane roboty poruszają wiele zagadnień z dziedziny fizyki, mechaniki i innych.

02

Programowanie

Aplikacja SPIKE™ LEGO® Education to jeszcze więcej zaawansowanych możliwości z zakresu programowania. Uczestniczy uczą się tworzyć zaawansowane algorytmy i zdobywają wiedzę, która umożliwia im samodzielne modyfikacje programów.

03

Eksperyment

Ostatnim, ale nie mniej ważnym, etapem zajęć jest eksperyment. To moment testowania konstrukcji w formie zabawy - takie połączenie sprawia, że nauka jest jeszcze bardziej efektywna. Jest to również czas na eksperymentowanie z programowaniem i debugowanie, czyli sprawdzanie działania programu w czasie rzeczywistym w celu wykrycia błędów.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Mały Robotyk Master prowadzimy na zestawie edukacyjnym SPIKE™ Prime od LEGO® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera 528 elementów, czujnik ruchu, czujnik koloru, czujnik odległości, silniki oraz przenośny komputer (HUB) z wbudowanym żyroskopem.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 75 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: 668115750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl