Trochę łatwiejsze
Poziom Inżynier Junior na zestawach LEGO® Education SPIKE™ Prime z jeszcze bardziej zaawansowanym programowaniem. Zajęcia w formie projektowej, oparte o myśl Design Thinking i metodykę STEAM dają jeszcze więcej możliwości konstruowania i programowania robotów. Poziom stworzony z myślą o drzemiącym potencjale inżynierskim w młodych umysłach.
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.
Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.
Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).
min. 30 zajęć |
||
90 min |
każde zajęcia |
Start zajęć: | we wrześniu | w październiku |
---|---|---|
Cena za miesiąc: | 225 zł | 225 zł |
Cena za semestr: | nie dotyczy | 985 zł |
Cena za rok: | nie dotyczy | 1920 zł |
225 zł/m-c
Inżynierowie odkrywają wszystkie zakamarki zaawansowanego programowania, ucząc się w praktyczny sposób poprzez podążanie za Trenerem i tworzenie aplikacji. Wiedza, którą zdobywają w trakcie zajęć pozwala im tworzyć niesamowite aplikacje mobilne. Te elementy sprawiają, że uczestnicy zajęć na tym poziomie oprócz rozwoju wyobraźni przestrzennej, odkrywają w sobie zmysł inżyniera programisty.
Programowanie to niezbędna umiejętność przyszłości i najważniejsza część zajęć. Na każdej lekcji Inżynierowie uczą się w jaki sposób stworzyć konkretną aplikację od strony teoretycznej, a następnie wraz z Trenerem ją programują. Program App Inventor daje dużo możliwości, co sprawia, że kursanci mogą od razu eksperymentować ze swoimi aplikacjami i wprowadzać różne zmiany.
Najciekawsza część zajęć to testowanie stworzonych projektów, czyli pobranie aplikacji na tablet i sprawdzenie jej działania w praktyce. Później nie pozostaje więc nic innego jak wskazanie przez Trenera praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy - wówczas dzieci tworzą swoje aplikacje w oparciu o trzon, który stworzyły z Prowadzącym. To moment, w którym dzieci mają szansę pobawić się swoimi aplikacjami. Każde zajęcia to zupełnie inne zagadnienie, co sprawia, że dzieci nieustannie uczą się nowych rzeczy.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Zajęcia na poziomie Inżynier prowadzimy w zintegrowanym środowisku programistycznym do tworzenia aplikacji mobilnych MIT App Inventor.
Czas trwania jednych zajęć to 90 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.
Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.
Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!