Warsztat dla dzieci - Klasa 4-8 - Inżynier MIT App Inventor

Co się dzieje na zajęciach?

Gdy dziecko jest gotowe wejść na wyższy poziom programowania, pojawia się poziom Inżynier dla dzieci z klas 4-8 lub dzieci, które ukończyły poziom Inżynier Junior.

Po ukończeniu naszych poprzednich kursów, uczestnicy są w pełni przygotowani do podjęcia wyzwań w świecie zaawansowanego programowania. W trakcie kursu na poziomie Inżynier dzieci będą zdobywać wiedzę z zakresu tworzenia aplikacji mobilnych - zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną! Zajęcia prowadzone są w oparciu o program MIT App Inventor, który daje możliwość tworzenia i pobierania aplikacji na urządzenia mobilne. W trakcie całego roku zajęć, kursanci stworzą aż 15 autorskich projektów aplikacji. Jedna aplikacja opracowywana jest na dwóch lekcjach - najpierw dzieci odkrywają daną aplikację od strony technicznej i teoretycznej, a następnie wykorzystują tę wiedzę w praktyce! Taka metoda pracy sprawia, że od razu pokazujemy kursantom w jaki sposób mogą praktycznie wykorzystywać wiedzę zdobywaną na zajęciach. Tematyka aplikacji podejmowana na zajęciach z robotyki i programowania jest rozmaita, dzięki czemu dzieci uczą się zróżnicowanego programowania. Ich poziom zaawansowania stale wzrasta po to, by dzieci się nie nudziły i nadbudowywały swoją wiedzę.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys, mTiny od Makeblock oraz BOTZEES Mini, a także na profesjonalnych zestawach edukacyjnych od LEGO®, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych Trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

MIT App Inventor

MIT App Inventor to zintegrowane środowisko programistyczne do tworzenia aplikacji mobilnych. Programy na urządzenia mobilne są obecnie kluczowym elementem rynku informatycznego. W trakcie kursu uczestnicy nauczą się podstaw ich tworzenia, a zdobytą wiedzę będą mogli rozwijać eksperymentując z powstałymi projektami i rozbudowując je. Kursanci dowiedzą się również czym jest front-end i back-end, a także jak ważna jest logika i wygląd aplikacji. Przyjazne środowisko typu przeciągnij i upuść wspiera również naukę specjalistycznych słów ze świata programowania w języku angielskim.

Pierwsza część aplikacji - zagadnienia techniczne

Tworzenie jednej aplikacji mobilnej na zajęciach z robotyki i programowania rozłożone jest aż na dwie lekcje! Pierwsza część skupia się na dokładnym zapoznaniu się z kodem źródłowym i objaśnieniu działania aplikacji, którą będą tworzyli Inżynierowie. Po wstępnym stworzeniu kodu bazowego, kursanci pobierają testową wersję swojej aplikacji na urządzenie mobilne, by zdebugować kod - sprawdzić jego działanie w czasie rzeczywistym. Po tym kroku wiedzą już czy ich algorytm nie zawiera błędów i mają okazję do nadbudowania kodu lub ewentualnych poprawek. Na pierwszych zajęciach z tworzenia każdej, z 15 aplikacji efektem finalnym jest w pełni funkcjonalna aplikacja bazowa, którą Inżynierowie mogą użytkować w praktyce na swoich urządzeniach mobilnych.

Druga część aplikacji - rozszerzenie kodu i wykorzystanie wiedzy z poprzednich zajęć

Na drugich zajęciach z tworzenia jednej z 15 aplikacji, wyzwaniem kursantów jest nadbudowanie kodu źródłowego i rozszerzenie programu bazowego. Wykorzystując zdobytą na poprzedniej lekcji z programowania wiedzę Inżynierowie przechodzą do rozszerzenia funkcjonalności aplikacji mobilnej, którą się zajmują. Na przykład, po stworzeniu aplikacji Paint na jednych zajęciach, na drugich rozszerzają jej funkcjonalność tworząc na jej podstawie program Photoshop. Tak, z GO4Robot to naprawdę możliwe! Taki tryb zajęć pozwala kursantom zdobywać i przyswajać wiedzę ze świata programowania wyższych rzędów oraz uczy ich w jaki sposób mogą ją wykorzystać w praktyce. Bowiem powszechną wiedzą jest, że w świecie programistów to praktyka czyni mistrza!

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - klasa 4 - Inżynier Junior

Wiek 9-10 lat

Poziom Inżynier Junior na zestawach LEGO® Education SPIKE™ Prime z jeszcze bardziej zaawansowanym programowaniem. Zajęcia w formie projektowej, oparte o myśl Design Thinking i metodykę STEAM dają jeszcze więcej możliwości konstruowania i programowania robotów. Poziom stworzony z myślą o drzemiącym potencjale inżynierskim w młodych umysłach.

200 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+5!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

matematyzacja życia codziennego

+5!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

trwałość pamięci

+5!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

Szczegóły kursu

min. 30 zajęć

90 min

każde zajęcia

Start zajęć: we wrześniu w październiku
Cena za miesiąc: 225 zł225 zł
Cena za semestr: nie dotyczy985 zł
Cena za rok: nie dotyczy1920 zł

225 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy etapy, które nazywamy Trzema Filarami Robotyki. Tak opracowana metodologia pozwala dzieciom na poznanie i utrzymanie rytmu zajęć - każdy wie co się dzieje w danym momencie zajęć i pozwala to dzieciom maksymalnie skupić się na swoich projektach.

01

Zdobądź wiedzę

Inżynierowie odkrywają wszystkie zakamarki zaawansowanego programowania, ucząc się w praktyczny sposób poprzez podążanie za Trenerem i tworzenie aplikacji. Wiedza, którą zdobywają w trakcie zajęć pozwala im tworzyć niesamowite aplikacje mobilne. Te elementy sprawiają, że uczestnicy zajęć na tym poziomie oprócz rozwoju wyobraźni przestrzennej, odkrywają w sobie zmysł inżyniera programisty.

02

Zaprogramuj

Programowanie to niezbędna umiejętność przyszłości i najważniejsza część zajęć. Na każdej lekcji Inżynierowie uczą się w jaki sposób stworzyć konkretną aplikację od strony teoretycznej, a następnie wraz z Trenerem ją programują. Program App Inventor daje dużo możliwości, co sprawia, że kursanci mogą od razu eksperymentować ze swoimi aplikacjami i wprowadzać różne zmiany.

03

Zapamiętaj

Najciekawsza część zajęć to testowanie stworzonych projektów, czyli pobranie aplikacji na tablet i sprawdzenie jej działania w praktyce. Później nie pozostaje więc nic innego jak wskazanie przez Trenera praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy - wówczas dzieci tworzą swoje aplikacje w oparciu o trzon, który stworzyły z Prowadzącym. To moment, w którym dzieci mają szansę pobawić się swoimi aplikacjami. Każde zajęcia to zupełnie inne zagadnienie, co sprawia, że dzieci nieustannie uczą się nowych rzeczy.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Inżynier prowadzimy w zintegrowanym środowisku programistycznym do tworzenia aplikacji mobilnych MIT App Inventor.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 90 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.


Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl