Trochę łatwiejsze
Pierwsze kroki w świecie programowania! Najmłodsze dzieci poznają pojęcie algorytmu i podstawy programowania oraz oswajają się z technologią. Kodowanie dotykiem i fizyczne bloczki funkcyjne sprawiają, że nauka zagadnień ze świata robotyki jest dla dzieci jeszcze prostsza! W pierwszej połowie cyklu dzieci pracują z robotem Cubetto od PrimoToys, a w drugiej połowie cyklu z interaktywnym robotem mTiny od Makeblock.
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z robotyki to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z robotyki i programowania z użyciem robota mTiny rozwijają wiele kompetencji dziecka na tym etapie rozwojowym.
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.
Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.
Dzieci siadają w kręgu i trener rozpoczyna rozgrzewkę - ma ona na celu utrwalenie przez dzieci bloczków funkcyjnych odpowiadających za ruch robota i rozwój motoryki dużej u dzieci. Trener odczytuje następnie wstęp do historyjki, który ma być inspiracją dla nich do własnych pomysłów na jej dalszy ciąg.
Prowadzący wraz z dziećmi układa puzzle tematyczne i obrazki, które są potrzebne na dane zajęcia. Dzieci wspólnie wymyślają dalszy bieg historyjki i sterują robotem w nawiązaniu do niej. Każde dziecko po kolei układa algorytm, który to umożliwia. Pomiędzy układaniem kolejnych programów dzieci wykonują różne zadania i łamigłówki tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym dla nich poziomie.
W czasie zajęć dzieci poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie, a także o samym programowaniu i robotyce. W zależności od scenariusza, dzieci mają szansę rozwijać się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania. W toku całego cyklu zajęć dzieci rozwijają myślenie abstrakcyjne i kreatywne poprzez wprowadzenie metody storytellingu.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Zajęcia na poziomie Roboludek prowadzimy na zestawie mTiny od firmy Makeblock. Jest to interaktywny robot edukacyjny, którego ruchy, a nawet emocje dzieci uczą się programować.
Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.
Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.
Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.
Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.
Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu".
Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.
Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne.
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!