Trochę łatwiejsze
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.
Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.
Lekcja 1 - Statek piracki
Pierwsze zajęcia to przede wszystkim zapoznanie się z zestawem LEGO® SPIKE™ Essential, a także bohaterem fabuły zajęć - Szerlokiem, psim detektywem. Lekcja rozpoczyna się od przeczytania historyjki o Szerloku, która wprowadza dzieci w fabułę całego cyklu. Dzieci w parach konstruują statek piracki. Programowanie na pierwszych zajęciach skupia się na zapoznaniu z definicją algorytmu i nauce obsługi aplikacji do programowania. Podczas zabawy dzieci odnajdują wraz z Szerlokiem tajemniczą mapę...
Lekcja 2 - Ryba
Drugie zajęcia to kolejna przygoda Szerloka, który tego dnia jest bardzo głodny. Dzieci skonstruują rybę według instrukcji, a następnie wedle własnego pomysłu stworzą wędki. Po zaprogramowaniu robota, dzieci razem z Szerlokiem wybiorą się na wędkowanie i wypełnią misję drugich zajęć - zdobycie pożywienia dla psiego detektywa.
Lekcja 3 - Zniszczony most
Trzecie zajęcia to ogromna powódź w ogrodzie Szerloka spowodowana ulewą. Misją specjalną dla dzieci jest zbudowanie makiety historyjki z instrukcji, a następnie wymyślenie i zbudowanie rozwiązania, które umożliwi Szerlokowi przedostanie się na drugą stronę rzeki po piłkę. Programowanie na trzecich zajęciach to nieco bardziej skomplikowane algorytmy, dzieci dowiedzą się czy kierunek pracy silnika ma znaczenie.
Lekcja 4 - Szalona sztaluga
Czwarte zajęcia poruszają ważną dla Szerloka tematykę - zwierzęta w schronisku. Dzieci razem z psim detektywem udają się na wycieczkę do schroniska. Misją na dziś będzie stworzenie misek i talerzyków dla zwierząt ze schroniska, a następnie ozdobienie ich przy pomocy robota-artysty. Programowanie to pierwsze eksperymenty dzieci - czy algorytm będzie miał coś wspólnego z rysowanym przez robota wzorem?
Lekcja 5 - Kemping
Piąte zajęcia to czas na odpoczynek i wyprawę razem z Szerlokiem. Dzieci stworzą wedle instrukcji namiot, a następnie według własnego pomysłu "rozbiją obozowisko". Na kempingu nie może zabraknąć muzyki, to dlatego dzieci poznają na piątych zajęciach sposób na programowanie dźwięków. Kemping w lesie to niesamowita zabawa!
Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Kolejnym krokiem jest uruchomienie wyobraźni i dobudowanie części robota nawiązując do fabuły danych zajęć. Ten etap zajęć ma na celu wspieranie i rozwijanie dziecięcej kreatywności.
Za pomocą tableta dzieci “zaczarowują robota”. Trener opowiada jak powinien działać robot, a zadaniem uczestników jest ustawić bloczki funkcyjne w odpowiedniej kolejności i wprawienie robota w ruch.
Najlepsza część zajęć, czyli testy konstrukcji. Dzieci na własne oczy widzą jak ich wysiłek przełożył się na efekty, a także sprawdzają jak działa ich program. Dokonują tego poprzez zabawę, a frajda sprawia, że jeszcze lepiej zapamiętują!
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!