Warsztat dla dzieci - 5-6 latki - Roboludek Master Essential

Budowanie czas zacząć!

Dla dzieci w wieku 5-6 lat lub tych, które ukończyły poziom Roboludek został opracowany poziom Roboludek Master Essential.

Zajęcia prowadzone są przy użyciu profesjonalnych zestawów edukacyjnych LEGO® SPIKE™ Essential - zawierają one prawie 449 elementów, co daje możliwość stworzenia mnóstwa konstrukcji. Roboludki są ciekawe świata i nowych doświadczeń - podczas zajęć z robotyki dzieci w praktyce odkrywają podstawowe zasady świata robotów. Korzystając z graficznego oprogramowania, które ożywia roboty, dzieci rozwijają myślenie logiczne. Na każdych z 30 zajęć dzieci w parach konstruują robota z instrukcji, który nawiązuje do fabuły zajęć, a następnie tworzą własne elementy robota, co pozwala im maksymalnie rozwijać wyobraźnię. Kolejnym krokiem jest zaprogramowanie ruchów robota. Pod koniec każdej lekcji jest czas na zabawę robotem - to moment, w którym dzieci reagują żywiołowo i spontanicznie, a dużo emocji sprawia, że zapamiętują jeszcze więcej! Plan edukacyjny na tym poziomie został opracowany z myślą o rozwoju jeszcze większej ilości kompetencji u dzieci, a także dziecięcej kreatywności. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to nie tylko nauka, ale przede wszystkim świetna zabawa!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Ania

Metodyk
team member

Michalina

Twórca
team member

Dominika

Twórca

LEGO® SPIKE™ Essential

Jest to najnowszy zestaw LEGO® Education. Dzieci mają do dyspozycji: - bezprzewodowy komputer (HUB) - 2 silniki - czujnik ruchu - czujnik koloru - żyroskop (czujnik położenia) - matryce LED 3x3 - tablet - 449 elementów LEGO!

Storytelling na robotyce

Storytelling to narzędzie edukacyjne, które ma na celu angażowanie uwagi dzieci poprzez opowiadanie historii, gawędziarstwo. Emocjonalne zaangażowanie słuchacza pobudza ekscytację, a ta zwiększa pobudzenie, które wzmacnia uwagę i pamięć. Na naszych zajęciach na poziomie Roboludek Master Essential każde zajęcia to opowieść o psim detektywie Szerloku. Trenerzy dbają o to, by każde dziecko mogło mieć udział w tworzeniu historii, a co najważniejsze - angażowało się w rozwiązanie napotkanych problemów w kreatywny sposób. Pierwsze wyzwanie ze złożonym algorytmem nie jest więc aż tak trudnym wyzwaniem dla dziecka! Zajęcia z robotyki uczą dzieci programowania w przyjemny sposób. Nasi Trenerzy dbają o to, by dzieci posiadły nie tylko wiedzę z zakresu konstruowania i programowania robotów, ale także cechowały się cierpliwością, wytrwałością i umiejętnością współpracy. Za pomocą aplikacji z bloczkami funkcyjnymi dzieci programują ruch robota według instrukcji trenera. Po pierwszych kilku zajęciach dzieci potrafią już nie tylko zaprogramować robota, ale również samodzielnie modyfikować program.

Grywalizacja - mechanizmy gier w edukacji

Główną metodą edukacyjną wykorzystywaną na tym poziomie jest grywalizacja, czyli wykorzystanie mechanizmów gier komputerowych w celu zwiększenia zaangażowania dziecka. Zgrywalizowanie zajęć, poprzez cel, do którego dążą dzieci i rozwiązują pomniejsze problemy by do niego dotrzeć sprawia, że zajęcia z robotyki są jeszcze ciekawsze niż dotychczas! Naszą główną postacią jest psi detektyw Szerlok, który na każdych zajęciach przeżywa razem z dziećmi przygodę, prowadząc je do celu. Trenerzy dbają o to, by dzieci miały satysfakcję z wykonywanych misji, a także informację zwrotną i czynniki motywujące, które sprawią, że dziecko odkryje swoje mocne strony. Oparcie poziomu Roboludek Master Essential na storytellingu i grywalizacji ma na celu rozwijanie w uczestnikach podejmowanie wyzwań, odpowiedzialność za decyzje oraz znoszenie porażek i uczenie się na błędach, a także doskonalenie planowania, łączenie faktów i nabieranie pewności siebie - elementów niezwykle ważne w dorosłym życiu.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 4 latki - Roboludek mTiny

4 latki

Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania. Wykorzystanie interaktywnego robota mTiny od Makeblock sprawia, że dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują świetnie się przy tym bawiąc.

95 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

motoryka mała i motoryka duża

+20!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

myślenie algorytmiczne

+5!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

Wyobraźnia przestrzenna

+10!

zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.

lateralizacja

+15!

Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.

Program kursu

Lekcja 1 - Statek piracki

Pierwsze zajęcia to przede wszystkim zapoznanie się z zestawem LEGO® SPIKE™ Essential, a także bohaterem fabuły zajęć - Szerlokiem, psim detektywem. Lekcja rozpoczyna się od przeczytania historyjki o Szerloku, która wprowadza dzieci w fabułę całego cyklu. Dzieci w parach konstruują statek piracki. Programowanie na pierwszych zajęciach skupia się na zapoznaniu z definicją algorytmu i nauce obsługi aplikacji do programowania. Podczas zabawy dzieci odnajdują wraz z Szerlokiem tajemniczą mapę...

Lekcja 2 - Ryba

Drugie zajęcia to kolejna przygoda Szerloka, który tego dnia jest bardzo głodny. Dzieci skonstruują rybę według instrukcji, a następnie wedle własnego pomysłu stworzą wędki. Po zaprogramowaniu robota, dzieci razem z Szerlokiem wybiorą się na wędkowanie i wypełnią misję drugich zajęć - zdobycie pożywienia dla psiego detektywa.

Lekcja 3 - Zniszczony most

Trzecie zajęcia to ogromna powódź w ogrodzie Szerloka spowodowana ulewą. Misją specjalną dla dzieci jest zbudowanie makiety historyjki z instrukcji, a następnie wymyślenie i zbudowanie rozwiązania, które umożliwi Szerlokowi przedostanie się na drugą stronę rzeki po piłkę. Programowanie na trzecich zajęciach to nieco bardziej skomplikowane algorytmy, dzieci dowiedzą się czy kierunek pracy silnika ma znaczenie.

Lekcja 4 - Szalona sztaluga

Czwarte zajęcia poruszają ważną dla Szerloka tematykę - zwierzęta w schronisku. Dzieci razem z psim detektywem udają się na wycieczkę do schroniska. Misją na dziś będzie stworzenie misek i talerzyków dla zwierząt ze schroniska, a następnie ozdobienie ich przy pomocy robota-artysty. Programowanie to pierwsze eksperymenty dzieci - czy algorytm będzie miał coś wspólnego z rysowanym przez robota wzorem?

Lekcja 5 - Kemping

Piąte zajęcia to czas na odpoczynek i wyprawę razem z Szerlokiem. Dzieci stworzą wedle instrukcji namiot, a następnie według własnego pomysłu "rozbiją obozowisko". Na kempingu nie może zabraknąć muzyki, to dlatego dzieci poznają na piątych zajęciach sposób na programowanie dźwięków. Kemping w lesie to niesamowita zabawa!

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy główne etapy, które nazywamy Trzema Fundamentami Robotyki. Tak opracowana metodyka pozwala dzieciom na wejście w rytm zajęć, ponieważ chwila koncentracji dla przedszkolaków to nie lada wyzwanie. Nasze metody i narzędzia edukacyjne sprawiają, że każde dziecko chętnie bierze udział w zajęciach.

01

Etap 1 - Zbuduj i dobuduj

Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Kolejnym krokiem jest uruchomienie wyobraźni i dobudowanie części robota nawiązując do fabuły danych zajęć. Ten etap zajęć ma na celu wspieranie i rozwijanie dziecięcej kreatywności.

02

Etap 2 - Zaprogramuj

Za pomocą tableta dzieci “zaczarowują robota”. Trener opowiada jak powinien działać robot, a zadaniem uczestników jest ustawić bloczki funkcyjne w odpowiedniej kolejności i wprawienie robota w ruch.

03

Etap 3 - Zapamiętaj

Najlepsza część zajęć, czyli testy konstrukcji. Dzieci na własne oczy widzą jak ich wysiłek przełożył się na efekty, a także sprawdzają jak działa ich program. Dokonują tego poprzez zabawę, a frajda sprawia, że jeszcze lepiej zapamiętują!

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek Master Essential prowadzimy na zestawie edukacyjnym LEGO® SPIKE™ Essential. Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera prawie 449 elementów, żyroskop, czujnik ruchu, czujnik koloru, dwa silniki, matrycę LED 3x3 oraz przenośny komputer (HUB).

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.
Aby zapoznać się ze ścieżką rozwoju kompetencji, którą przechodzi dziecko na naszych zajęciach - kliknij tutaj.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl