Warsztat dla dzieci - 3 latki - Roboludek Junior

Co się dzieje na zajęciach?

Nasze zajęcia z robotyki i programowania zaczynamy już od najmłodszych lat przedszkolnych.

Warsztaty z robotyki i programowania GO4Robot® to AŻ DWA narzędzia edukacyjne w ciągu trwania jednego cyklu. Dzięki temu, że przez pierwszą połowę kursu prowadzimy zajęcia przy użyciu drewnianego robota Cubetto od PrimoToys pierwsze kroki w świecie programowania może stawiać już trzylatek! Ten robot został stworzony z myślą o nauce programowania poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Druga połowa cyklu prowadzona jest przy użyciu interaktywnego robota mTiny od Makeblock, który działa podobnie do Cubetto, ale posiada o wiele więcej funkcji, co sprawia że nauka programowania i oswojenie z technologią wchodzi na jeszcze wyższy poziom! W GO4Robot® uczymy robotyki i programowania już od najmłodszych lat, bo doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że w najmłodszych dzieciach również drzemie ogromny potencjał, a ich możliwości nauki i wyobraźnia są nieograniczone. Nasi Trenerzy dbają o to, by każde zajęcia były nauką nowych elementów z zakresu programowania, a także by rozwijały kompetencje dzieci, które kształtują się na tym etapie rozwojowym. Różnorodność formy zajęć (np. aktywności plastyczne i ruchowe) sprawia, że dzieci nie mają kiedy się nudzić, a także wpływa na trwałość zapamiętywania materiału. Poprzez nasze zajęcia chcemy również nauczać dzieci współdziałania w zespole, a przede wszystkim - sprawić, by dobrze się bawiły!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Ola

Kierownik Akademii
team member

Ania

Mentorka

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys, mTiny od Makeblock oraz BOTZEES Mini, a także na profesjonalnych zestawach edukacyjnych od LEGO®, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych Trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

Jeden poziom, dwa narzędzia!

NOWY Poziom Roboludek Junior to aż dwa narzędzia edukacyjne w ciągu całego cyklu robotyki i programowania. Pierwsze pół roku zajęć prowadzone jest przy użyciu drewnianego robota Cubetto od PrimoToys, a drugie pół roku cyklu wykorzystuje interaktywnego robota mTiny od Makeblock. Zestawienie dwóch tak różnorodnych narzędzi edukacyjnych ma na celu utrzymanie zainteresowania dzieci przez cały okres trwania kursu, a co za tym idzie - lepsze utrwalenie zdobywanej wiedzy. Dzięki takiemu połączeniu poziom zajęć wzrasta stopniowo po to, by trzylatki poznawały świat robotyki i programowania w optymalnym dla swojego etapu rozwojowego tempie!

robot Cubetto od PrimoToys

Cubetto - nazwany przez nas Kubusiem - to drewniany robot od PrimoToys, dzięki czemu dzieci mogą skupić się maksymalnie na zdobywaniu umiejętności z zakresu programowania bez dodatkowych, rozpraszających bodźców. Programowanie odbywa się za pomocą specjalnych bloczków funkcyjnych. Dzięki temu, że są one fizyczne, dzieci mogą “dotknąć” programu na specjalnej płycie (“pilocie”), co sprawia, że bodźce dotykowe jeszcze bardziej pobudzają i rozwijają półkule mózgowe. Każdy z bloczków ma zaprogramowany ruch robota, a dzieci układając je po kolei ustawiają sekwencję i w ten sposób uczą się pojęcia ALGORYTMU. Po ułożeniu wszystkich bloczków w “pilocie”, dziecko sprawdza efekt swojego programu w czasie rzeczywistym - jest to proces debugowania, czyli poszukiwania błędów. Dzięki tym wszystkim elementom, uczestnicy zajęć mają możliwość tworzenia coraz trudniejszych programów. Poziom zajęć stopniowo rośnie - dzieci nie mają więc czasu się nudzić, a ich kreatywność i wyobraźnia są nieustannie stymulowane!

robot mTiny od Makeblock

Robot mTiny, nazywany przez nas Pandą Zosią, to robot, który robi wrażenie na każdym i oswaja dzieci z najnowszymi technologiami. Programowanie odbywa się za pomocą interaktywnych puzzli oraz długopisu-kontrolera. Dzięki temu, że są one fizyczne, dzieci mogą jeszcze bardziej wczuć się w moment programowania. Każdy z puzzli ma zaprogramowany ruch robota i jego interaktywne akcje takie jak np. wydawanie dźwięku – sprawia to, że dzieci bardziej rozwijają półkule mózgowe. Ustawianie sekwencji puzzli jest rozwinięciem pojęcia ALGORYTMU. Dzieci poznają również pojęcia wejścia i wyjścia programu, czyli jego startu i zakończenia. Po ułożeniu programu dzieci odczytują każdy jego fragment za pomocą długopisu-kontrolera i sprawdzają jego efekt w czasie rzeczywistym. Dodatkowym elementem, bardzo ważnym w rozwoju dziecka, są puzzle przedstawiające emocje – dzieci uczą się nazywać, rozpoznawać i wyrażać emocje poprzez interaktywne bloczki, które po odczytaniu kontrolerem zmieniają oczy robota. Dzięki rosnącemu poziomowi zajęć, dzieci nie mają czasu się nudzić, wiedza stale jest utrwalana i aktualizowana!

Ten poziom nie odpowiada?

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - 4 latki - Roboludek

4 latki

Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania przy wykorzystaniu interaktywnego robota mTiny i konstruowania z klocków LEGO® DUPLO® w pierwszej połowie cyklu oraz robota BOTZEES Mini i konstruowania z klocków LEGO® DUPLO® w drugiej połowie cyklu. Dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują nie używając ekranów i świetnie się przy tym bawiąc.

110 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z robotyki to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z robotyki i programowania z użyciem robota Cubetto oraz robota mTiny rozwijają wiele kompetencji dziecka na tym etapie rozwojowym.

motoryka mała i motoryka duża

+30!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

spostrzegawczość

+20!

Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

lateralizacja

+15!

Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.

Szczegóły kursu

min. 30 zajęć

30 min

każde zajęcia

Start zajęć: we wrześniu w październiku
Cena za miesiąc: 110 zł110 zł
Cena za semestr: 535 zł480 zł
Cena za rok: 1040 zł930 zł

110 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja to inna przygoda robota Kubusia (w pierwszej połowie cyklu) lub robota Zosi (w drugiej połowie cyklu. Zajęcia rozpoczynają się zawsze od wprowadzenia dzieci w tematykę zajęć poprzez opowiadanie historyjki. Następnym etapem zajęć jest wykonanie wyzwań od robota przez dzieci i zaprogramowanie jego ruchów przez każde dziecko, a także dodatkowe aktywności. Przeplatana forma zajęć i dodatkowe formy aktywności sprawiają, że każde zajęcia to nowe możliwości i umiejętności.

01

Wprowadzenie

Dzieci siadają wspólnie w kręgu na dywanie. Każde zajęcia rozpoczynają się od opowiadania historyjki wprowadzającej przez Trenera. Bohaterem historyjki jest robot Kubuś w pierwszej połowie cyklu i robot Zosia w drugiej połowie cyklu. Każde zajęcia to inna, robocia przygoda oraz nowe wyzwania-zadania dla dzieci.

02

Programowanie

Trener razem z dziećmi rozkłada matę tematyczną, która jest robocim światem! Każde dziecko po kolei ustala jaką trasę ma pokonać robot, by wykonać wyzwanie zajęć i układa algorytm za pomocą bloczków funkcyjnych. Pomiędzy układaniem kolejnych programów, dzieci wykonują różne zadania tematyczne i aktywności, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym poziomie.

03

Efekt

W czasie zajęć dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu programowania, a także poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie. W zależności od scenariusza, dzieci rozwijają się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek Junior prowadzimy wykorzystując drewnianego robota Cubetto od firmy Primo Toys w pierwszej połowie cyklu oraz robota mTiny od Makeblock w drugiej połowie cyklu. Dwa narzędzia w ciągu całego roku nie tylko bardziej utrzymują uwagę dziecka, ale przede wszystkim dają więcej możliwości nauki i rozwoju.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.


Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju..

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl