Warsztat dla dzieci - 3 latki - Roboludek Junior Cubetto

Co się dzieje na zajęciach?

Nasze zajęcia z robotyki zaczynamy już od najmłodszych lat przedszkolnych.

Dzięki temu, że prowadzimy zajęcia przy użyciu drewnianego robota Cubetto od PrimoToys pierwsze kroki w świecie programowania może stawiać już trzylatek! Został on stworzony z myślą o nauce programowania poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Uczymy robotyki już od najmłodszych lat, bo doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że w dzieciach poniżej 6 roku życia również drzemie ogromny potencjał, a ich możliwości nauki są nieograniczone. Nasi Trenerzy dbają o to, by każde zajęcia były nauką nowych elementów programowania i rozwijały wiele umiejętności. Poprzez nasze zajęcia chcemy nauczać dzieci również współdziałania w zespole, a przede wszystkim - sprawić, by dobrze się bawiły!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Jarek

Prezes zarządu

Marek

Zarząd

Ewa

Dyrektor Administracyjny

Ola

Kierownik Akademii

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

Touch Code - magnetyczne bloczki

Programowanie odbywa się za pomocą specjalnych bloczków. Dzięki temu, że są one fizyczne, dzieci mogą “dotknąć” programu na specjalnej płycie (“pilocie”), co sprawia, że dodatkowe bodźce jeszcze bardziej pobudzają i rozwijają półkule mózgowe. Każdy z bloczków ma zaprogramowany ruch robota, a dzieci układając je po kolei ustawiają sekwencję i w ten sposób uczą się pojęcia ALGORYTMU. Po ułożeniu wszystkich bloczków w “pilocie”, uczestnik sprawdza efekt swojego programu w czasie rzeczywistym - jest to proces debugowania, czyli poszukiwania błędów. Dzięki tym wszystkim działaniom, dzieci mają możliwość tworzenia coraz trudniejszych programów. Dzięki rosnącemu poziomowi zajęć dzieci nie mają czasu się nudzić, a ich kreatywność i wyobraźnia są nieustannie stymulowane!

Kubuś - nasz przyjaciel z planety Primo

Robot Cubetto otrzymał od naszego zespołu imię Kubuś, by zaangażować dzieci jeszcze bardziej w przebieg zajęć. Przez 30 scenariuszy Kubuś wprowadza nas w swój świat, a także pokazuje im kontynenty, uczy poruszania się w mieście, czy też pomaga rozróżniać kierunki. W małych grupach, dzieci wspólnie z trenerami pomagają Kubusiowi poruszać się po 12 kocykach tematycznych.

Ten poziom nie odpowiada?

Większe wyzwanie

4 latki - Roboludek mTiny

4 latki

Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania. Wykorzystanie interaktywnego robota mTiny od Makeblock sprawia, że dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują świetnie się przy tym bawiąc.

85 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota Cubetto rozwijają poszczególne kompetencje

motoryka mała i motoryka duża

+30!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

spostrzegawczość

+30!

Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.

umiejętność współpracy w grupie

+30!

Jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek zdobywa w dzieciństwie i wykorzystuje przez całe swoje życie. Jest to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów. To także umiejętność zespołowego wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

Program kursu

Lekcja 1 - Oswojenie się z robotem i poznanie jego sterowania

Pierwsze zajęcia poświęcone są na zapoznanie się dzieci z robotem i z trenerami. Dzieci poznają historię Kubusia i dowiadują się dlaczego odwiedził ich przedszkole. Grupa poznaje bloczki funkcyjne i sposób sterowania robotem. Celem zajęć jest oswojenie się dzieci z technologią oraz pobudzenie umiejętności podejmowania decyzji i stworzenie pozytywnej relacji z osobą prowadzącą zajęcia.

Lekcja 2 - Kubuś w przedszkolu

Na drugich zajęciach dzieci pomagają Kubusiowi stać się przedszkolakiem. W tym celu potrzebne jest odnalezienie i skompletowanie wyprawki przedszkolaka dla naszego robociego przyjaciela. Dzieci poznają kolejne bloczki funkcyjne i podejmują próby zaplanowania trasy Kubusia. Celem zajęć jest przede wszystkim pobudzenie spostrzegawczości dzieci, a także umiejętności planowania.

Lekcja 3 - Święto Duchów

Trzecie zajęcia przebiegają w tematyce Święta Duchów. Naszym zadaniem jest zapoznanie Kubusia z amerykańskim świętem Halloween. Dzieci wykonują przebranie dla robota. W nawiązaniu do amerykańskiej kultury, dzieci poznają nazwy bloczków w języku angielskim! Celem tych zajęć jest pobudzenie kreatywnego myślenia dzieci, poznanie nazw 3 kolorów w języku angielskim, a także umiejętność rozróżniania kierunków i rozwój umiejętności planowania.

Lekcja 4 - Zagadki w mieście

Na czwartych zajęciach dowiemy się jakie istnieją instytucje publiczne w mieście i jakie funkcje pełnią. W tym celu wybieramy się na wycieczkę po tematycznym kocyku przedstawiającym miasto. Poruszanie się po nim nie jest jednak takie łatwe - najpierw trzeba rozwiązać zagadki, by wiedzieć gdzie należy się udać. Celem tych zajęć jest głównie poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci z zakresu otaczającego nas świata, a także rozwój pamięci i umiejętności logicznego myślenia.

Lekcja 5 - Utrata pamięci

Kubuś stracił pamięć! Teraz role się odwracają - zadaniem dzieci jest nauczenie Kubusia bloczków funkcyjnych i przywrócenie mu pamięci. Piąta lekcja jest również wprowadzeniem do pojęcia sekwencji programu i algorytmu - dzieci przekonają się, że można układać dłuższe trasy. Celem zajęć jest utrwalenie rozróżniania kierunków i umiejętności planowania, a także pobudzenie i rozwój myślenia logicznego i algorytmicznego.

Szczegóły kursu

30 lekcji

30 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 85 zł

Cena za semestr: 375 zł

Cena za rok: 730 zł

85 zl/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja to inna przygoda Kubusia. Zajęcia rozpoczynają się zawsze od przeczytania dzieciom listu, który wprowadza je w historyjkę danego dnia. Następnym etapem zajęć jest wykonanie zadań od robota i zaprogramowanie jego ruchów przez każde dziecko. Każde zajęcia to nowe możliwości i umiejętności.

01

01 Wprowadzenie

Dzieci siadają w kręgu i Trener rozpoczyna zajęcia odczytaniem listu od Kubusia. Z listu dzieci dowiadują się jakie zadania je dziś czekają i jaką przygodę przeżyją z Kubusiem.

02

02 Programowanie

Trener razem z dziećmi rozkłada kocyk tematyczny i obrazki. Każde dziecko po kolei ustala jaką trasę ma pokonać Kubuś i układa algorytm za pomocą bloczków funkcyjnych. Pomiędzy układaniem kolejnych programów, dzieci wykonują różne zadania tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym poziomie.

03

03 Efekt

W czasie zajęć dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu programowania, a także poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie. W zależności od scenariusza, dzieci rozwijają się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek Junior prowadzimy na zestawie Cubetto od firmy Primo Toys. Jest to drewniany robot edukacyjny, którego ruchy dzieci uczą się programować.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.


Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.




Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju..

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl