Warsztat dla dzieci - 3 latki - Roboludek Junior

Co się dzieje na zajęciach?

Nasze zajęcia z robotyki i programowania zaczynamy już od najmłodszych lat przedszkolnych.

Dzięki temu, że prowadzimy zajęcia przy użyciu drewnianego robota Cubetto od PrimoToys pierwsze kroki w świecie programowania może stawiać już trzylatek! Został on stworzony z myślą o nauce programowania poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Uczymy robotyki i programowania już od najmłodszych lat, bo doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że w dzieciach poniżej 5 roku życia również drzemie ogromny potencjał, a ich możliwości nauki i wyobraźnia są nieograniczone. Nasi Trenerzy dbają o to, by każde zajęcia były nauką nowych elementów z zakresu programowania, a także by rozwijały kompetencje dzieci, które kształtują się na tym etapie rozwojowym. Różnorodność formy zajęć (np. działania plastyczne i ruchowe) sprawiają nie tylko, że dzieci nie mają kiedy się nudzić, ale przede wszystkim wpływają na trwałość zapamiętania materiału. Poprzez nasze zajęcia chcemy również nauczać dzieci współdziałania w zespole, a przede wszystkim - sprawić, by dobrze się bawiły!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Ola

Kierownik Akademii

Robot Cubetto od PrimoToys

Cubetto - nazwany przez nas Kubusiem - to drewniany robot od PrimoToys, dzięki czemu dzieci mogą skupić się maksymalnie na zdobywaniu umiejętności z zakresu programowania bez dodatkowych, rozpraszających bodźców. Programowanie odbywa się za pomocą specjalnych bloczków funkcyjnych. Dzięki temu, że są one fizyczne, dzieci mogą “dotknąć” programu na specjalnej płycie (“pilocie”), co sprawia, że bodźce dotykowe jeszcze bardziej pobudzają i rozwijają półkule mózgowe. Każdy z bloczków ma zaprogramowany ruch robota, a dzieci układając je po kolei ustawiają sekwencję i w ten sposób uczą się pojęcia ALGORYTMU. Po ułożeniu wszystkich bloczków w “pilocie”, dziecko sprawdza efekt swojego programu w czasie rzeczywistym - jest to proces debugowania, czyli poszukiwania błędów. Dzięki tym wszystkim elementom, uczestnicy zajęć mają możliwość tworzenia coraz trudniejszych programów. Poziom zajęć stopniowo rośnie - dzieci nie mają więc czasu się nudzić, a ich kreatywność i wyobraźnia są nieustannie stymulowane!

Ten poziom nie odpowiada?

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - 4 latki - Roboludek

4 latki

Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania przy wykorzystaniu interaktywnego robota mTiny, robota Botzees Mini, robota Botley 2.0 i konstruowania z klocków LEGO® DUPLO®. Dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują nie używając ekranów, świetnie się przy tym bawiąc!

110 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z robotyki to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z robotyki i programowania z użyciem robota Cubetto rozwijają wiele kompetencji dziecka na tym etapie rozwojowym.

motoryka mała i motoryka duża

+30!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

spostrzegawczość

+20!

Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

lateralizacja

+15!

Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja to inna przygoda Kubusia. Zajęcia rozpoczynają się zawsze od przeczytania dzieciom listu, który wprowadza je w historyjkę danego dnia. Następnym etapem zajęć jest wykonanie zadań od robota i zaprogramowanie jego ruchów przez każde dziecko. Każde zajęcia to nowe możliwości i umiejętności.

01

Wprowadzenie

Dzieci siadają w kręgu i Trener rozpoczyna zajęcia odczytaniem listu od Kubusia. Z wiadomości dzieci dowiadują się jakie zadania je dziś czekają i jaką przygodę przeżyją z Kubusiem.

02

Programowanie

Trener razem z dziećmi rozkłada matę tematyczną i materiały dodatkowe do zajęć. Każde dziecko po kolei ustala jaką trasę ma pokonać robot i układa algorytm za pomocą bloczków funkcyjnych. Pomiędzy układaniem kolejnych programów, dzieci wykonują różne zadania tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym poziomie.

03

Efekt

W czasie zajęć dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu programowania, a także poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie. W zależności od scenariusza, dzieci rozwijają się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek Junior prowadzimy na zestawie Cubetto od firmy Primo Toys. Jest to drewniany robot edukacyjny, którego ruchy dzieci uczą się programować.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się zazwyczaj raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju..

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: 668115750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl