Większe wyzwanie
Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania przy wykorzystaniu interaktywnego robota mTiny, robota Botzees Mini, robota Botley 2.0 i konstruowania z klocków LEGO® DUPLO®. Dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują nie używając ekranów, świetnie się przy tym bawiąc!
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z robotyki to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z robotyki i programowania z użyciem robota Cubetto rozwijają wiele kompetencji dziecka na tym etapie rozwojowym.
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.
Dzieci siadają w kręgu i Trener rozpoczyna zajęcia odczytaniem listu od Kubusia. Z wiadomości dzieci dowiadują się jakie zadania je dziś czekają i jaką przygodę przeżyją z Kubusiem.
Trener razem z dziećmi rozkłada matę tematyczną i materiały dodatkowe do zajęć. Każde dziecko po kolei ustala jaką trasę ma pokonać robot i układa algorytm za pomocą bloczków funkcyjnych. Pomiędzy układaniem kolejnych programów, dzieci wykonują różne zadania tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym poziomie.
W czasie zajęć dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności z zakresu programowania, a także poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie. W zależności od scenariusza, dzieci rozwijają się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Zajęcia na poziomie Roboludek Junior prowadzimy na zestawie Cubetto od firmy Primo Toys. Jest to drewniany robot edukacyjny, którego ruchy dzieci uczą się programować.
Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.
Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się zazwyczaj raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.
Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju..
Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.
Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu".
Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.
Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne.
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!