Warsztat dla dzieci - Klasa 0-2 - Mały robotyk

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasach 0-2 lub tych, które ukończyły poziom Roboludek Master został opracowany poziom Mały Robotyk - kolejny poziom to kolejne umiejętności.

Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem profesjonalnych zestawów edukacyjnych od LEGO®, które zawierają bardzo wiele elementów, co daje dzieciom możliwość tworzenia niezliczonej ilości kreatywnych konstrukcji. Dodatkowo, rozszerzyliśmy podstawowe zestawy o zestaw kół zębatych i elementów, które umożliwiają konstruowanie robotów z różnymi przekładniami, które dzieci poznają w trakcie cyklu zajęć z robotyki i programowania. W trakcie warsztatów dzieci mogą przekraczają granice swojej wyobraźni, nabywają nowe umiejętności z programowania, a także odbywają fascynującą podróż przez świat wiedzy ogólnej o świecie. Przez cały rok szkolny przechodzimy przez dwa działy - zaczynamy od maszyn i pojazdów wykorzystywanych w różnych gałęziach przemysłu. Na każdych z 30 zajęć Mali Robotycy w parach konstruują robota z instrukcji, a następnie programują jego ruchy korzystając z graficznego oprogramowania typu przeciągnij i upuść. Pod koniec każdych zajęć zawsze znajduje się czas na zabawę z robotem - to moment, w którym dzieci reagują żywiołowo, bo mogą zobaczyć efekty swojej pracy, a dużo spontanicznych emocji sprawia, że zapamiętują z zajęć jeszcze więcej! Program edukacyjny na poziomie Mały Robotyk został opracowany z myślą o pobudzaniu i rozwoju jeszcze większej ilości i kompetencji u dzieci. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to nie tylko solidna dawka wiedzy, a przede wszystkim dobra zabawa!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Marek

Zarząd
team member

Olga

Kreatorka konspektów i trenerka
team member

Mateusz

Konstruktor robotów

Rozwój dziecięcych umysłów

Najważniejszym elementem poziomu Mały Robotyk, a zarazem jego celem jest poszerzanie wiedzy ogólnej ze świata nauki u naszych uczestników. Każdy z robotów porusza inną dziedzinę nauki, a co za tym idzie - dzieci na każdych zajęciach poznają przeróżne, nowe zagadnienia. Połączenie zdobywania wiedzy z konstruowaniem i programowaniem robotów ma na celu jeszcze lepsze zrozumienie zależności w świecie - dzieci mogą realnie doświadczać omawiane terminy. Mali Robotycy stają się więc na zajęciach z robotyki Małymi Naukowcami.

Nauka programowania

Na zajęciach z robotyki GO4Robot dzieci poznają bardziej zaawansowane zagadnienia z zakresu programowania w przyjemny sposób - poprzez zabawę! Mali Robotycy tworzą skomplikowane algorytmy przy użyciu aplikacji z ikonami funkcyjnymi w intuicyjnym środowisku typu przeciągnij i upuść. Na każdych zajęciach z robotyki dzieci poznają lub utrwalają działanie bloczków funkcyjnych i tworzą programy sterujące zbudowanym na danej lekcji robotem - to właśnie dzięki nim roboty ożywają! W trakcie każdych zajęć znajduje się czas na eksperymentowanie z programem - Mali Robotycy poznają się z pętlą skończoną i nieskończoną, pętlą zagnieżdżoną, a nawet pojęciem zmiennej!

Ten poziom nie odpowiada?

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Wiek 8-9 lat

Poziom dla dzieci, przed którymi świat robotyki ma już niewiele tajemnic. Zajęcia prowadzone są w formie projektowej, a ich program został oparty o metodykę STEAM, zorientowaną na zagadnienia inżynieryjne. Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to jeszcze więcej wyzwań, a programowanie blokowe umożliwia dzieciom łagodne przejście na bardziej zaawansowane zestawy.

165 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robotów zbudowanych z klocków LEGO®, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

motoryka mała i motoryka duża

+10!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

rozwój emocjonalny

+20!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy główne etapy, które nazywamy Trzema Fundamentami Robotyki. Tak opracowana metodologia pozwala dzieciom na wejście w rytm zajęć, ponieważ chwila koncentracji dla przedszkolaków to nie lada wyzwanie. Nasze metody i narzędzia do nauki sprawiają, że każde dziecko chętnie bierze udział w zajęciach.

01

Zbuduj

Mali Robotycy odkrywają przede wszystkim tajemnice mechaniki. W praktyczny sposób uczą się podstaw konstruowania robotów, a zdobyta wiedza pozwala im tworzyć niesamowite konstrukcje, dzięki czemu dzieci rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz odkrywają w sobie zmysł inżyniera.

02

Zaprogramuj

Programowanie to w dzisiejszych czasach umiejętność, która wkrótce może się stać pożądana przez pracodawców. Na zajęciach z robotyki dzieci poznają podstawy algorytmiki - wykorzystują do tego celu specjalną aplikację do programowania LEGO ®. Nauka programowania, jak się okazuje, jest dziecinnie prosta!

03

Zapamiętaj

Ostatnia część zajęć jest najlepsza - to połączenie zabawy i nauki. Właśnie ta mieszanka powoduje, że dzieci w sposób naturalny zapamiętują tak cenną wiedzę. Każde zajęcia to zupełnie inny robot, co sprawia, że co tydzień dzieci uczą się czegoś nowego.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Mały Robotyk prowadzimy na zestawie edukacyjnym WeDo 2.0 Education od LEGO ® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera prawie 300 elementów, czujnik ruchu, żyroskop, silnik oraz przenośny komputer (HUB).

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: 668115750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl