Trochę łatwiejsze
Większe wyzwanie
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota mTiny rozwijają poszczególne kompetencje
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.
Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.
Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.
Lekcja 1 - Milo
Pierwsze zajęcia to przede wszystkim zapoznanie z zestawami i aplikacją do programowania. Dzieci zbudują łazik marsjański o imieniu Milo i dowiedzą się jak będzie wyglądał schemat zajęć. Programowanie to zapoznanie się z samą aplikacją Scratch oraz bloczkami funkcyjnymi. Dzieci stworzą program, który wprawi silniki w ruch. Celem zajęć jest przede wszystkim zapoznanie i integracja grupy, a także przypomnienie nabytych dotychczas umiejętności z zakresu programowania i konstruowania.
Lekcja 2 - Motorek
Drugie zajęcia to próba zapoznania dzieci z tematyką wyścigów motocykli na żużlu. Dzieci skonstruują swoje motorki, które będą jeździły po torze. W trakcie programowania grupa zapozna się z pojęciem mocy silnika i kierunku działania silnika, a także nauczy się programować dźwięk. Dzieci stworzą program poruszający robotem i wydający odgłosy motoru. Celem zajęć jest pobudzenie myślenia abstrakcyjnego dzieci, a także próba pobudzenia struktur pamięci trwałej.
Lekcja 3 - Jeep
Trzecie zajęcia to wycieczka na Safari - dzieci odkryją jak można pokonać teren pozbawiony dróg asfaltowych. Zbudują jeepa, który będzie sterowany przy pomocy programu, który same stworzą. Dzieci stworzą układ współrzędnych, po którym będzie poruszał się guzik, który będzie sterował robotem. Dzieci zapoznają się więc z pojęciem układu współrzędnych oraz zmiennej x i y. Celem zajęć jest rozszerzenie wiedzy ogólnej dzieci w zakresie pojazdów, a także rozwój myślenia logicznego i matematyzacji otoczenia.
Lekcja 4 - Kucharz
Czwarte zajęcia to robotyka i zajęcia kucharskie w jednym. Dzieci zbudują kucharza i zaprogramują gotowanie swojej ulubionej potrawy. W trakcie programowania dzieci dowiedzą się w jaki sposób można zmienić wizerunek duszka w programie i stworzyć tym samym mini grę - latające jedzenie. Takie połączenie programu i robota sprawia, że dzieci jeszcze bardziej wczuwają się w tematykę zajęć. Celem czwartych zajęć jest pobudzenie myślenia abstrakcyjnego u dzieci oraz rozwój myślenia matematycznego, a także rozszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu kuchni na całym świecie.
Lekcja 5 - Spychacz
Tematyka piątych zajęć to roboty pomagające ludziom. Dzieci zbudują spychacz, którego zadaniem będzie przesuwanie dużej ilości rzeczy na raz. W trakcie programowania grupa zapoznaje się z pojęciem pętli i tworzy program działający w pętli. Dzieci stworzą także scenerię, w której będzie poruszała się ciężarówka - wszystko to za pomocą edycji tła i obiektów w programie Scratch 3.0. Celem zajęć jest nauka nowych pojęć z zakresu programowania, a także rozwój umiejętności konstruktorskich i pobudzenie kreatywności dzieci
30 lekcji |
||
60 min |
każde zajęcia |
Cena za miesiąc: 145 zł Cena za semestr: 625 zł Cena za rok: 1175 zł |
145 zł/m-c
Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Jest to też moment na pobudzenie wyobraźni i udoskonalenie konstrukcji. Budowane roboty posiadają zębatki, dźwignie i inne mechanizmy, z którymi zapoznają się dzieci w trakcie zajęć.
Scratch 3.0 to nieograniczone możliwości dla dzieci, które mogą za jego pomocą tworzyć na przykład własne gry! Uczestnicy używają zmiennych, pętli, warunków i innych zaawansowanych funkcji języków programowania.
Zabawa w połączeniu z nauką daje niesamowite efekty. Na naszych zajęciach dzieci uczą się programowania poprzez eksperymentowanie ze swoimi konstrukcjami.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!