Warsztat dla dzieci - Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasach 3-4 lub tych, które ukończyły poziom Mały Robotyk został opracowany poziom Mały Robotyk Master - poziom o jeszcze większych możliwościach.

Zajęcia prowadzone przy użyciu profesjonalnych zestawów LEGO® Education SPIKE™ Prime, które zawierają 528 elementów, co daje dzieciom możliwość tworzenia mnóstwa niepowtarzalnych konstrukcji. Plan edukacyjny na poziomie Mały Robotyk Master został opracowany w taki sposób, by dzieci mogły nie tylko rozwijać swoją wyobraźnię, ale nabywać nowe umiejętności z zakresu programowania oraz poszerzać swoją wiedzę ogólną o świecie. To jeszcze wyższy level - oprócz budowania i programowania z LEGO® dzieci wykonują misje, które mają na celu zapoznać je z zagadnieniami technicznymi i rozwinąć ich świadomość swoich mocnych stron! Jak na każdym poziomie, od zbudowania, przez programowanie, aż do testowania robotów dzieci mają wsparcie Trenerów. Na każdych z 30 zajęć dzieci w parach konstruują roboty z instrukcji, a następnie za pomocą aplikacji SPIKE™ tworzą algorytm jego działania. Nauka odbywa się poprzez eksperymentowanie i podejmowanie wyzwań, co sprawia, że materiał zostaje trwale w pamięci dzieci.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Michalina

Twórca
team member

Ania

Metodyk

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO® SPIKE™Prime

Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to 528 niezwykle kolorowych i dających nieskończone możliwości elementów! Zawiera łatwy w obsłudze sprzęt oraz intuicyjne środowisko kodowania, co daje wiele możliwości. Główny element zestawu to Hub (mózg robota), który można programować! SPIKE™ Prime to również bardzo dokładne silniki i czujniki, które w połączeniu z elementami konstrukcyjnymi LEGO dają wiele możliwości stworzenia zaawansowanych projektów. Praca z tym zestawem pozwala również nabyć dzieciom umiejętności, które mogą okazać się przydatne w tworzeniu innowacji XXI wieku.

SPIKE™ i nauka programowania

Na tym poziomie dzieci z zakresu programowania uczą się tak zaawansowanych rzeczy jak funkcja, warunek, pętla, a nawet zmienna. Dodatkowo, mają one możliwość zaprogramowania czujnika ruchu, czujnika koloru, czy czujnika odległości, a nawet dźwięku wydawanego przez robota! Wszystkiego uczą się od podstaw i wchodzą w świat i struktury prawdziwego programowania. Brzmi to skomplikowanie, ale nic bardziej mylnego! Dzieci tworzą algorytmy łącząc ze sobą kolorowe bloczki, które pogrupowane są w kategorie i oznaczone różnymi kolorami - prostota, która pozwala na tworzenie dużych i całkiem skomplikowanych projektów.

metodyka STEAM na zajęciach z robotyki

Metodyka STEAM, czyli skrót od angielskich dziedzin nauki Science (Nauka), Technology (Technologia), Engineering (Inżyniera), Art (Sztuka) i Mathematics (Matematyka) to całkowite odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Dziecko nie jest już dłużej biernym słuchaczem wykładanej wiedzy, a zaczyna doświadczać, konstruować, projektować pod nadzorem Prowadzącego. Rola Trenera sprowadza się do mentorowania uczestników i podpowiadania oraz wspierania pomysłów dzieci i rozwijania ich indywidualnych umiejętności. Wykorzystanie tej metody na naszych zajęciach ma na celu nie tylko skupienie się na jeszcze większym rozwoju dziecka, ale przede wszystkim stworzenie bezpiecznej przestrzeni, gdzie będzie ono mogło się spełniać, wyrażać, rozwijać i eksperymentować bez ograniczeń! Nasze zajęcia poruszają zagadnienia z różnych dziedzin, co sprawia, że uczestnicy rozwijają się wszechstronnie oraz w myśleniu logicznym i krytycznym. Celem metodyki STEAM jest również zwiększanie pewności siebie ucznia, nauka samodzielności w podejmowaniu decyzji i dawanie odwagi do sięgania po nieszablonowe rozwiązania. Pomagamy dzieciom sięgać jeszcze wyżej!

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - Klasa 0-2 - Mały robotyk

wiek 6-7 lat

Program dla dzieci wczesnoszkolnych, który został rozszerzony o nieco trudniejsze konstrukcje i wyzwania. Mali Robotycy zgłębiają jeszcze bardziej zaawansowane tajniki programowania takie jak na przykład zmienne.

135 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - klasa 4 - Inżynierowie Junior

Wiek 9-10 lat

Nowy program edukacyjny na zestawach LEGO® Education SPIKE™ Prime. Zajęcia projektowe, które dają jeszcze więcej możliwości konstruowania i programowania robotów. Poziom stworzony z myślą o drzemiącym potencjale inżynierskim w młodych umysłach.

175 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania i konstruowanie robotów rozwijają poszczególne kompetencje.

myślenie algorytmiczne

+10!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+30!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

trwałość pamięci

+30!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

motoryka mała i motoryka duża

+10!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

rozwój emocjonalny

+10!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

matematyzacja życia codziennego

+30!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

Program kursu

Lekcja 1 - Osiłek

Lekcja 2 - Skoczek

Lekcja 3 - MickeyBot

Lekcja 4 - Detonator

Lekcja 5 - Robot na biegunach

Szczegóły kursu

30 lekcji

60 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 145 zł

Cena za semestr: 625 zł

Cena za rok: 1175 zł

145 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy etapy, które nazywamy Trzema Filarami Robotyki. Tak opracowana metodyka pozwala dzieciom na poznanie i utrzymanie rytmu zajęć - każdy wie co dzieje się w danym momencie zajęć, co pozwala maksymalnie skupić się na projekcie.

01

ETAP 1 - Zbuduj

Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Jest to też moment na pobudzenie wyobraźni i udoskonalenie konstrukcji. Budowane roboty posiadają zębatki, dźwignie i inne mechanizmy, z którymi zapoznają się dzieci w trakcie zajęć.

02

ETAP 2 - Zaprogramuj

Aplikacja SPIKE™ i środowisko typu przeciągnij i upuść to wiele możliwości dla dzieci, które mogą za jej pomocą tworzyć skomplikowane algorytmy! Uczestnicy używają zmiennych, pętli, warunków i innych zaawansowanych funkcji języków programowania.

03

ETAP 3 - Zapamiętaj

Zabawa w połączeniu z nauką daje niesamowite efekty. Na naszych zajęciach dzieci uczą się programowania poprzez eksperymentowanie ze swoimi konstrukcjami. Zabawa odbywa się na tematycznych matach, zaprojektowanych specjalnie na ten poziom - mają za zadanie urzeczywistnić nauczane zagadnienia.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Mały Robotyk Master prowadzimy na zestawie edukacyjnym SPIKE™ Prime od LEGO® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera 528 elementów, czujnik ruchu, czujnik koloru, czujnik odległości, silniki oraz przenośny komputer (HUB) z wbudowanym żyroskopem.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.

Czym są kompetencje?

ompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl