Warsztat dla dzieci - Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasach 3-4 lub tych, które ukończyły poziom Mały Robotyk został opracowany poziom Mały Robotyk Master - poziom o jeszcze większych możliwościach.

Zajęcia prowadzone przy użyciu profesjonalnych zestawów LEGO ® WeDo 2.0, które zawierają prawie 300 elementów, co daje dzieciom możliwość tworzenia mnóstwa konstrukcji. Plan edukacyjny na poziomie Mały Robotyk Master został opracowany w taki sposób, by dzieci mogły nie tylko rozwijać swoją wyobraźnię, ale nabywać nowe umiejętności z zakresu programowania. To jeszcze wyższy level - oprócz budowania z LEGO ® dzieci programują roboty za pomocą Scratch 3.0, który daje ogromne możliwości, na przykład tworzenie własnych gier! Jak na każdym poziomie, od zbudowania, przez programowanie aż do testowania robotów dzieci mają wsparcie Trenerów. Na każdych z 30 zajęć dzieci w parach konstruują roboty z instrukcji, a następnie za pomocą programu Scratch 3.0 tworzą algorytm jego poruszania się. Poziom programowania wzrasta szybciej niż na innych poziomach co sprawia, że już w połowie cyklu dzieci potrafią stworzyć prostą grę, kompatybilną z działaniem robota. Nauka nadal odbywa się poprzez zabawę, co powoduje, że materiał zostaje trwale w pamięci dzieci.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Marek

Zarząd
team member

Jarek

Prezes zarządu
team member

Maciej

Psycholog Dziecięcy
team member

Michalina

Twórca

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO® WeDo 2.0

Jest to najbardziej udany zestaw LEGO ® Education. Dzieci mają do dyspozycji: - bezprzewodowy komputer (HUB) - silnik - czujnik ruchu - żyroskop (czujnik położenia) - tablet - prawie 300 elementów LEGO!

Scratch 3.0 MIT - nauka programowania

Na tym poziomie dzieci z zakresu programowania uczą się tak zaawansowanych rzeczy jak funkcja, warunek, pętla, a nawet zmienna. Dodatkowo, mają one możliwość używania tłumacza, czujnika wideo (wykrywanie ruchu), a nawet syntezatora (gry mogą mówić)! Wszystkiego uczą się od podstaw i wchodzą w świat i struktury prawdziwego programowania. Wszystko to brzmi skomplikowanie, ale nic bardziej mylnego! Dzieci tworzą algorytmy łącząc ze sobą kolorowe bloczki, które pogrupowane są w kategorie i oznaczone różnymi kolorami - prostota, która pozwala na tworzenie dużych i całkiem skomplikowanych projektów.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - Klasa 0-2 - Mały robotyk

wiek 6-7 lat

Program dla dzieci wczesnoszkolnych, który został rozszerzony o nieco trudniejsze konstrukcje i wyzwania. Mali Robotycy zgłębiają jeszcze bardziej zaawansowane tajniki programowania takie jak na przykład zmienne.

115 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - klasa 4 - Inżynierowie Junior

Wiek 9-10 lat

Nowy program edukacyjny na zestawach LEGO® Education SPIKE™ Prime. Zajęcia projektowe, które dają jeszcze więcej możliwości konstruowania i programowania robotów. Poziom stworzony z myślą o drzemiącym potencjale inżynierskim w młodych umysłach.

155 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota mTiny rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+10!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+30!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

trwałość pamięci

+30!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

motoryka mała i motoryka duża

+10!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

rozwój emocjonalny

+10!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

matematyzacja życia codziennego

+30!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

Program kursu

Lekcja 1 - Milo

Pierwsze zajęcia to przede wszystkim zapoznanie z zestawami i aplikacją do programowania. Dzieci zbudują łazik marsjański o imieniu Milo i dowiedzą się jak będzie wyglądał schemat zajęć. Programowanie to zapoznanie się z samą aplikacją Scratch oraz bloczkami funkcyjnymi. Dzieci stworzą program, który wprawi silniki w ruch. Celem zajęć jest przede wszystkim zapoznanie i integracja grupy, a także przypomnienie nabytych dotychczas umiejętności z zakresu programowania i konstruowania.

Lekcja 2 - Motorek

Drugie zajęcia to próba zapoznania dzieci z tematyką wyścigów motocykli na żużlu. Dzieci skonstruują swoje motorki, które będą jeździły po torze. W trakcie programowania grupa zapozna się z pojęciem mocy silnika i kierunku działania silnika, a także nauczy się programować dźwięk. Dzieci stworzą program poruszający robotem i wydający odgłosy motoru. Celem zajęć jest pobudzenie myślenia abstrakcyjnego dzieci, a także próba pobudzenia struktur pamięci trwałej.

Lekcja 3 - Jeep

Trzecie zajęcia to wycieczka na Safari - dzieci odkryją jak można pokonać teren pozbawiony dróg asfaltowych. Zbudują jeepa, który będzie sterowany przy pomocy programu, który same stworzą. Dzieci stworzą układ współrzędnych, po którym będzie poruszał się guzik, który będzie sterował robotem. Dzieci zapoznają się więc z pojęciem układu współrzędnych oraz zmiennej x i y. Celem zajęć jest rozszerzenie wiedzy ogólnej dzieci w zakresie pojazdów, a także rozwój myślenia logicznego i matematyzacji otoczenia.

Lekcja 4 - Kucharz

Czwarte zajęcia to robotyka i zajęcia kucharskie w jednym. Dzieci zbudują kucharza i zaprogramują gotowanie swojej ulubionej potrawy. W trakcie programowania dzieci dowiedzą się w jaki sposób można zmienić wizerunek duszka w programie i stworzyć tym samym mini grę - latające jedzenie. Takie połączenie programu i robota sprawia, że dzieci jeszcze bardziej wczuwają się w tematykę zajęć. Celem czwartych zajęć jest pobudzenie myślenia abstrakcyjnego u dzieci oraz rozwój myślenia matematycznego, a także rozszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu kuchni na całym świecie.

Lekcja 5 - Spychacz

Tematyka piątych zajęć to roboty pomagające ludziom. Dzieci zbudują spychacz, którego zadaniem będzie przesuwanie dużej ilości rzeczy na raz. W trakcie programowania grupa zapoznaje się z pojęciem pętli i tworzy program działający w pętli. Dzieci stworzą także scenerię, w której będzie poruszała się ciężarówka - wszystko to za pomocą edycji tła i obiektów w programie Scratch 3.0. Celem zajęć jest nauka nowych pojęć z zakresu programowania, a także rozwój umiejętności konstruktorskich i pobudzenie kreatywności dzieci

Szczegóły kursu

30 lekcji

60 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 115 zł

Cena za semestr: 500 zł

Cena za rok: 975 zł

115 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy etapy, które nazywamy Trzema Filarami Robotyki. Tak opracowana metodologia pozwala dzieciom na poznanie i utrzymanie rytmu zajęć - każdy wie co dzieje się w danym momencie zajęć, co pozwala maksymalnie skupić się na projekcie.

01

ETAP 1 - Zbuduj

Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Jest to też moment na pobudzenie wyobraźni i udoskonalenie konstrukcji. Budowane roboty posiadają zębatki, dźwignie i inne mechanizmy, z którymi zapoznają się dzieci w trakcie zajęć.

02

ETAP 2 - Zaprogramuj

Scratch 3.0 to nieograniczone możliwości dla dzieci, które mogą za jego pomocą tworzyć na przykład własne gry! Uczestnicy używają zmiennych, pętli, warunków i innych zaawansowanych funkcji języków programowania.

03

ETAP 3 - Zapamiętaj

Zabawa w połączeniu z nauką daje niesamowite efekty. Na naszych zajęciach dzieci uczą się programowania poprzez eksperymentowanie ze swoimi konstrukcjami.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Mały Robotyk Master prowadzimy na zestawie edukacyjnym WeDo 2.0 Education od LEGO ® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera prawie 300 elementów, czujnik ruchu, żyroskop, silnik oraz przenośny komputer (HUB).

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.

Czym są kompetencje?

ompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl