Klasa 0-2 - Mały robotyk

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasach 0-2 lub tych, które ukończyły poziom Roboludek Master został opracowany poziom Mały Robotyk - kolejny poziom to kolejne umiejętności.

Zajęcia prowadzone przy użyciu profesjonalnych zestawów LEGO® WeDo 2.0 - zawierają one prawie 300 elementów, co daje możliwość stworzenia mnóstwa konstrukcji. Mali Robotycy mogą na zajęciach przekraczać granice swojej wyobraźni, nabywać nowe umiejętności z programowania, a także odbyć fascynującą podróż przez świat przyrody. Przez cały rok szkolny przechodzimy przez dwa działy - zaczynamy od maszyn i pojazdów wykorzystywanych w różnych gałęziach przemysłu. Oprócz poznawania mechanizmów, stopniowo tworzymy coraz to trudniejsze algorytmy. Na każdych z 30 zajęć dzieci w parach konstruują robota z instrukcji, a następnie programują jego ruchy. Pod koniec każdej lekcji jest czas na zabawę robotem - to moment, w którym dzieci reagują żywiołowo i spontanicznie, a dużo emocji sprawia, że zapamiętują jeszcze więcej! Plan edukacyjny na tym poziomie jest opracowany z myślą o rozwijaniu jeszcze większej ilości kompetencji u dzieci. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to nie tylko nauka, ale przede wszystkim świetna zabawa!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Marek

Zarząd

Maciej

Psycholog Dziecięcy

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO® WeDo 2.0

Jest to najbardziej udany zestaw LEGO ® Education. Dzieci mają do dyspozycji: - bezprzewodowy komputer (HUB) - silnik - czujnik ruchu - żyroskop (czujnik położenia) - tablet - prawie 300 elementów LEGO!

Nauka programowania

Pierwsze wyzwanie ze złożonym algorytmem! Zajęcia z robotyki uczą dzieci programowania w przyjemny sposób - poprzez zabawę. Nasi Trenerzy dbają o to, by dzieci posiadły nie tylko wiedzę z zakresu konstruowania i programowania robotów, ale także cechowały się cierpliwością, wytrwałością i umiejętnością współpracy. Za pomocą aplikacji z bloczkami funkcyjnymi dzieci programują ruch robota według instrukcji trenera. Po pierwszych kilku zajęciach dzieci potrafią już nie tylko zaprogramować robota, ale również samodzielnie modyfikować program.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

5-6 latki - Roboludek Master

5-6 lat

Poziom dla dzieci ciekawych świata i nowych doświadczeń. Roboludki zgłębiają podstawy robotyki w praktyce - konstruując roboty. Zdobywana wiedza z programowania sprawia, że roboty ożywają!

115 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Wiek 8-9 lat

Poziom dla dzieci, przed którymi świat robotyki ma już niewiele tajemnic. Program rozszerzony o programowanie blokowe w aplikacji Scratch. Dzieci poznają bardziej zaawansowane pojęcia z programowania, na przykład funkcje i pętle warunkowe.

115 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

motoryka mała i motoryka duża

+30!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

rozwój emocjonalny

+30!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

lateralizacja

+30!

Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.

Program kursu

Lekcja 1 - Pako

Pierwsze zajęcia to głównie zapoznanie się z zestawami i tym co zawierają, a także zapoznanie z trenerami. Lekcja rozpoczyna się od przeczytania listu, który wprowadza dzieci w tematykę zajęć i historię Pako, który będzie do nas korespondował przez cały cykl zajęć. Po zapoznaniu się z zestawem klocków, dzieci w parach konstruują łazika marsjańskiego o imieniu Pako. Programowanie to głównie zapoznanie się z bloczkami funkcyjnymi i zaprogramowanie robota tak, by się poruszał. Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności programowania oraz konstruowania, a także oswojenie się ze schematem zajęciowym.

Lekcja 2 - Osiłek

Na drugich zajęciach Pako wprowadza dzieci w tematykę siły tarcia - wyjaśnia co to jest i gdzie możemy ją spotkać. Aby dowiedzieć się o niej nieco więcej i przetestować ją, dzieci budują osiłka. Zadaniem robota będzie przeniesienie z miejsca na miejsce ciężary. Programowanie to poznanie kolejnego bloczka funkcyjnego, który programuje moc silnika. Dzieci dowiedzą się także jak stworzyć algorytm, który będzie po 5 sekundach zwiększał prędkość silnika. Celem zajęć jest przede wszystkim poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci z zakresu fizyki, a także rozwój myślenia szeregowego i przyczynowo-skutkowego.

Lekcja 3 - Delfin

Trzecie zajęcia to tematyka zwierząt - Pako zabiera dzieci na podwodną przygodę i chciałby, by poznały one morskie ssaki - delfiny. Grupa dowie się wielu ciekawostek o delfinach, a także skonstruuje swojego własnego delfina z LEGO ®. W trakcie programowania dzieci poznają nowe bloczki funkcyjne i zaprogramują robota nie tylko by się poruszał, ale również wydawał dźwięki! Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci z zakresu ssaków morskich, a także rozwój myślenia algorytmicznego i pobudzenie myślenia abstrakcyjnego.

Lekcja 4 - Miarka

Czwarte zajęcia to nie lada wyzwanie - Mali Robotycy zajmą się miarami i dowiedzą się co można zmierzyć. Dzieci skonstruują miarkę, która będzie robotyczną wersją linijki. Grupa zapozna się z czujnikiem odległości - dowie się co to jest i w jaki sposób działa. Programowanie będzie polegało na skonstruowaniu algorytmu, który będzie wyświetlał długość przedmiotu wkładanego do robota poprzez odczytanie wartości czujnika odległości. To zajęcia pełne nowości, nie tylko konstrukcyjnych, ale także z zakresu bloczków funkcyjnych.

Lekcja 5 - Wyścigówka

Na piątych zajęciach Pako wprowadza grupę w tematykę szybkich samochodów - dzieci zbudują wyścigówkę, a następnie urządzą wyścigi na torze! Uczestnicy odkryją co ma wpływ na prędkość samochodu na takim torze. Programowanie to algorytm, który ustawi czujnik odległości w taki sposób, by zmieniał kierunek pracy silnika! Celem zajęć jest głównie utrwalenie zdobytych dotychczas umiejętności z zakresu programowania, a także poszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu pojazdów sportowych i pojęcia prędkości.

Szczegóły kursu

30 lekcji

60 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 115 zł

Cena za semestr: 500 zł

Cena za rok: 975 zł

115 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy główne etapy, które nazywamy Trzema Fundamentami Robotyki. Tak opracowana metodologia pozwala dzieciom na wejście w rytm zajęć, ponieważ chwila koncentracji dla przedszkolaków to nie lada wyzwanie. Nasze metody i narzędzia do nauki sprawiają, że każde dziecko chętnie bierze udział w zajęciach.

01

Etap 1 - Zbuduj

Mali Robotycy odkrywają przede wszystkim tajemnice mechaniki. W praktyczny sposób uczą się podstaw konstruowania robotów, a zdobyta wiedza pozwala im tworzyć niesamowite konstrukcje, dzięki czemu dzieci rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz odkrywają w sobie zmysł inżyniera.

02

Etap 2 - Zaprogramuj

Programowanie to w dzisiejszych czasach umiejętność, która wkrótce może się stać pożądana przez pracodawców. Na zajęciach z robotyki dzieci poznają podstawy algorytmiki - wykorzystują do tego celu specjalną aplikację do programowania LEGO ®. Nauka programowania, jak się okazuje, jest dziecinnie prosta!

03

Etap 3 - Zapamiętaj

Ostatnia część zajęć jest najlepsza - to połączenie zabawy i nauki. Właśnie ta mieszanka powoduje, że dzieci w sposób naturalny zapamiętują tak cenną wiedzę. Każde zajęcia to zupełnie inny robot, co sprawia, że co tydzień dzieci uczą się czegoś nowego.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Mały Robotyk prowadzimy na zestawie edukacyjnym WeDo 2.0 Education od LEGO ® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera prawie 300 elementów, czujnik ruchu, żyroskop, silnik oraz przenośny komputer (HUB).

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl