Warsztat dla dzieci - Klasa 0-2 - Mały robotyk

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasach 0-2 lub tych, które ukończyły poziom Roboludek Master został opracowany poziom Mały Robotyk - kolejny poziom to kolejne umiejętności.

Poziom Mały Robotyk+ prowadzony jest przy użyciu DWÓCH zestawów edukacyjnych od LEGO®. Przez połowę cyklu zajęcia prowadzone są przy użyciu zestawów LEGO® Education WeDo 2.0, które zawierają prawie 300 elementów, co daje możliwość stworzenia mnóstwa niepowtarzalnych konstrukcji. Podczas zajęć z robotyki dzieci w praktyce odkrywają podstawowe zasady świata robotów. Korzystając z graficznego oprogramowania, które ożywia roboty, dzieci rozwijają myślenie logiczne. Na każdych zajęciach dzieci w parach konstruują robota z instrukcji, a następnie programują jego ruchy. Pod koniec każdej lekcji jest czas na zabawę robotem - to moment, w którym dzieci reagują żywiołowo i spontanicznie, a dużo emocji sprawia, że zapamiętują jeszcze więcej! Pozostała część zajęć prowadzona jest przy użyciu zestawów LEGO® SPIKE™ Essential, które zawierają aż 449 elementów, co daje dzieciom jeszcze więcej możliwości do tworzenia! Wierzymy, że taka zmiana w połowie roku utrzyma zainteresowanie dzieci robotyką i programowaniem na wysokim poziomie przez cały rok. Plan edukacyjny na tym poziomie został opracowany z myślą o rozwoju jeszcze większej ilości kompetencji u dzieci.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Rozwój dziecięcych umysłów

Najważniejszym elementem poziomu Mały Robotyk, a zarazem jego celem jest poszerzanie wiedzy ogólnej ze świata nauki u naszych uczestników. Każdy z robotów porusza inną dziedzinę nauki, a co za tym idzie - dzieci na każdych zajęciach poznają przeróżne, nowe zagadnienia. Połączenie zdobywania wiedzy z konstruowaniem i programowaniem robotów ma na celu jeszcze lepsze zrozumienie zależności w świecie - dzieci mogą realnie doświadczać omawiane terminy. Mali Robotycy stają się więc na zajęciach z robotyki Małymi Naukowcami.

Nauka programowania

Na zajęciach z robotyki GO4Robot® dzieci poznają bardziej zaawansowane zagadnienia z zakresu programowania w przyjemny sposób - poprzez zabawę! Mali Robotycy tworzą skomplikowane algorytmy przy użyciu aplikacji z ikonami funkcyjnymi w intuicyjnym środowisku typu przeciągnij i upuść. Na każdych zajęciach z robotyki dzieci poznają lub utrwalają działanie bloczków funkcyjnych i tworzą programy sterujące zbudowanym na danej lekcji robotem - to właśnie dzięki nim roboty ożywają! W trakcie każdych zajęć znajduje się czas na eksperymentowanie z programem - Mali Robotycy poznają się z pętlą skończoną i nieskończoną, pętlą zagnieżdżoną, a nawet pojęciem zmiennej!

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 5-6 latki - Roboludek Master

5-6 lat

Konstruowanie robotów z instrukcją czas zacząć! Poziom dla dzieci, które są ciekawe świata i doświadczeń w świecie robotyki. Roboludki Master zgłębiają podstawy robotyki i programowania w praktyce - konstruując roboty. Wiedza, którą zdobędą w zakresie tworzenia algorytmów sprawi, że roboty ożyją, a zabawa nimi jeszcze bardziej utrwali naukę! Roboludki Master poznają też tajniki tworzenia prostych przekładni z klocków LEGO®!

155 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Wiek 8-9 lat

Poziom dla dzieci, przed którymi świat robotyki ma już niewiele tajemnic. Zajęcia prowadzone są w formie projektowej, a ich program został oparty o metodykę STEAM, zorientowaną na zagadnienia inżynieryjne. Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to jeszcze więcej wyzwań, a programowanie blokowe umożliwia dzieciom łagodne przejście na bardziej zaawansowane zestawy.

165 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+15!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

wyobraźnia przestrzenna

+15!

zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.

przemyślane podejmowanie decyzji

+20!

Umiejętność podejmowania decyzji to jedna z kompetencji, która jest niezbędna niemal w każdym aspekcie życia. Przemyślane podejmowanie decyzji to szereg działań, które pobudzają i rozwijają się również: myślenie analityczne, myślenie przyczynowo-skutkowe oraz pewność siebie!

kreatywność

+15!

To jedna z najbardziej pożądanych przez pracodawców kompetencji XXI wieku. Innymi słowy, umiejętność wychodzenia poza schematy, znajdowanie nieszablonowych rozwiązań, a także twórcze podejście do rozwiązywania problemów stają się obecnie równie istotne jak umiejętności twarde.

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy główne etapy, które nazywamy Trzema Fundamentami Robotyki. Tak opracowana metodyka pozwala dzieciom na wejście w rytm zajęć, ponieważ chwila koncentracji dla przedszkolaków to nie lada wyzwanie. Nasze metody i narzędzia edukacyjne sprawiają, że każde dziecko chętnie bierze udział w zajęciach.

01

Zbuduj i dobuduj

Dzieci w parach budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Kolejnym krokiem jest uruchomienie wyobraźni i dobudowanie części robota nawiązując do fabuły danych zajęć. Ten etap zajęć ma na celu wspieranie i rozwijanie dziecięcej kreatywności.

02

Zaprogramuj

Za pomocą tableta dzieci “zaczarowują robota”. Trener opowiada jak powinien działać robot, a zadaniem uczestników jest ustawić bloczki funkcyjne w odpowiedniej kolejności i wprawienie robota w ruch.

03

Zapamiętaj

Najlepsza część zajęć, czyli testy konstrukcji. Dzieci na własne oczy widzą jak ich wysiłek przełożył się na efekty, a także sprawdzają jak działa ich program. Dokonują tego poprzez zabawę, a frajda sprawia, że jeszcze lepiej zapamiętują!

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Mały Robotyk prowadzimy na zestawie edukacyjnym WeDo 2.0 Education od LEGO ® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera prawie 300 elementów, czujnik ruchu, żyroskop, silnik oraz przenośny komputer (HUB).

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a cały kurs to 34 zajęcia dla grup startujących we wrześniu lub 30 zajęć dla grup startujących w październiku.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodyki zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć. Dopiero po pierwszych zajęciach podejmują Państwo decyzję, czy dziecko będzie kontynuowało kurs z robotyki i programowania GO4Robot®.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl