Trochę łatwiejsze
Większe wyzwanie
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.
Lekcja 1 - Milo
Pierwsze zajęcia to głównie zapoznanie się z zestawami i tym co zawierają, a także zapoznanie z trenerami. Lekcja rozpoczyna się od przeczytania listu, który wprowadza dzieci w tematykę zajęć i historię Milo, który będzie do nas korespondował przez cały cykl zajęć. Po zapoznaniu się z zestawem klocków, dzieci w parach konstruują łazika marsjańskiego! Programowanie na pierwszych zajęciach to przede wszystkim wprowadzenie do tematyki tworzenia algorytmów, poznanie pojęcia programu i robotyki oraz przetestowanie działania silnika.
Lekcja 2 - Spychacz
Milo (nasz przyjaciel z poprzednich zajęć, który cały semestr będzie pisał do nas listy) wprowadza nas w tematykę maszyn budowlanych. Zastanowimy się w czym mogą pomagać nam maszyny i zbudujemy jedną z nich - spychacz! Dzieci poznają podstawowe bloczki, które programują silnik robota i za ich pomocą tworzą program działający 5 sekund. Celem tych zajęć jest rozwój wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego, a także poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci z zakresu działania silnika oraz pobudzenie umiejętności konstruowania i liczenia.
Lekcja 3 - Wiatraczek
Na trzecich zajęciach Milo przygotował dla nas coś specjalnego - dzieci zbudują wiatraczek i sprawdzą czy można się nim ochłodzić. W trakcie budowania dzieci odkryją jak działają zębatki i czym jest przekładnia zębata. Przy programowaniu grupa poznaje nowy bloczek programujący prędkość silnika i stworzy program składający się z 3 bloczków funkcyjnych. Celem zajęć jest przede wszystkim poszerzenie wiedzy ogólnej odnośnie zębatek i działania przekładni zębatej. Dzieci dowiedzą się także czym jest prędkość i rozwiną swoją wyobraźnię oraz myślenia abstrakcyjne.
Lekcja 4 - Chwytak
W czwartym liście Milo pyta dzieci, czy nie potrzebują czasem dodatkowej ręki do sprzątania swojego pokoju. Dzieci zbudują roborękę, za pomocą której będą w stanie przenosić rzeczy! W trakcie programowania grupa poznaje nowy bloczek programujący zatrzymanie działania silnika. Celem zajęć jest pobudzenie kreatywności dzieci, a także ustrukturyzowanie wiedzy o programie i działaniu silnika. Dzieci w trakcie tych zajęć rozwijają również motorykę małą.
Lekcja 5 - Bączek
Piąte zajęcia to wprowadzenie do tematyki robotów zabawek - dzieci na pewno znają ich wiele i same posiadają kilka w domu. W trakcie budowania dzieci utrwalą wiedzę dotyczącą przekładni zębatej. Programowanie na piątych zajęciach to przede wszystkim utrwalenie poznanych dotychczas bloczków i samodzielne stworzenie programu działającego 5 sekund. Celem tych zajęć jest rozwój liczenia i umiejętności zaplanowania działania programu, a także pobudzenie myślenia abstrakcyjnego.
30 lekcji |
||
60 min |
każde zajęcia |
Cena za miesiąc: 135 zł Cena za semestr: 575 zł Cena za rok: 1100 zł |
135 zł/m-c
Dzieci w parachu budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Jest to moment na puszczenie wodzy wyobraźni przez dzieci - zawsze po zbudowaniu robota jest czas na udoskonalenie konstrukcji i dobudowanie swoich elementów.
Za pomocą tableta dzieci “zaczarowują robota”. Trener opowiada jak powinien działać robot, a zadaniem uczestników jest ustawić bloczki funkcyjne w odpowiedniej kolejności i wprawienie robota w ruch.
Najlepsza część zajęć, czyli testy konstrukcji. Dzieci na własne oczy widzą jak ich wysiłek przełożył się na efekty, a także sprawdzają jak działa ich program. Dokonują tego poprzez zabawę, a frajda sprawia, że jeszcze lepiej zapamiętują!
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!