5-6 latki - Roboludek Master

Budowanie czas zacząć!

Dla dzieci w wieku 5-6 lat lub tych, które ukończyły poziom Roboludek został opracowany poziom Roboludek Master.

Zajęcia prowadzone są przy użyciu profesjonalnych zestawów LEGO® WeDo 2.0 - zawierają one prawie 300 elementów, co daje możliwość stworzenia mnóstwa konstrukcji. Roboludki są ciekawe świata i nowych doświadczeń - podczas zajęć z robotyki dzieci w praktyce odkrywają podstawowe zasady świata robotów. Korzystając z graficznego oprogramowania, które ożywia roboty, dzieci rozwijają myślenie logiczne. Na każdych z 30 zajęć dzieci w parach konstruują robota z instrukcji, a następnie programują jego ruchy. Pod koniec każdej lekcji jest czas na zabawę robotem - to moment, w którym dzieci reagują żywiołowo i spontanicznie, a dużo emocji sprawia, że zapamiętują jeszcze więcej! Plan edukacyjny na tym poziomie został opracowany z myślą o rozwoju jeszcze większej ilości kompetencji u dzieci. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to nie tylko nauka, ale przede wszystkim świetna zabawa!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Marek

Zarząd

Maciej

Psycholog Dziecięcy

Ola

Kierownik Akademii

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO® WeDo 2.0

Jest to najbardziej udany zestaw LEGO ® Education. Dzieci mają do dyspozycji: - bezprzewodowy komputer (HUB) - silnik - czujnik ruchu - żyroskop (czujnik położenia) - tablet - prawie 300 elementów LEGO!

Nauka programowania

Pierwsze wyzwanie ze złożonym algorytmem! Zajęcia z robotyki uczą dzieci programowania w przyjemny sposób - poprzez zabawę. Nasi Trenerzy dbają o to, by dzieci posiadły nie tylko wiedzę z zakresu konstruowania i programowania robotów, ale także cechowały się cierpliwością, wytrwałością i umiejętnością współpracy. Za pomocą aplikacji z bloczkami funkcyjnymi dzieci programują ruch robota według instrukcji trenera. Po pierwszych kilku zajęciach dzieci potrafią już nie tylko zaprogramować robota, ale również samodzielnie modyfikować program.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

4 latki - Roboludek mTiny

4 latki

Zgłębianie kolejnych tajników wiedzy z zakresu programowania. Wykorzystanie interaktywnego robota mTiny od Makeblock sprawia, że dzieci oswajają się z nowoczesną technologią i programują świetnie się przy tym bawiąc.

85 zł/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

Klasa 0-2 - Mały robotyk

wiek 6-7 lat

Program dla dzieci wczesnoszkolnych, który został rozszerzony o nieco trudniejsze konstrukcje i wyzwania. Mali Robotycy zgłębiają jeszcze bardziej zaawansowane tajniki programowania takie jak na przykład zmienne.

115 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

motoryka mała i motoryka duża

+30!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

rozwój emocjonalny

+30!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

lateralizacja

+30!

Inaczej stronność - jest to postępujący proces, który stopniowo kształtuje się wraz z wiekiem i rozwojem ruchowym dziecka. Podczas tego procesu kształtuje się przewaga jednej ze stron ciała nad drugą podczas czynności ruchowych. Ćwiczenie koordynacji ruchów (np. ruchów oko-ręka) pozwala na równomierny rozwój lateralizacji, bez doprowadzenia do asymetrii.

Program kursu

Lekcja 1 - Milo

Pierwsze zajęcia to głównie zapoznanie się z zestawami i tym co zawierają, a także zapoznanie z trenerami. Lekcja rozpoczyna się od przeczytania listu, który wprowadza dzieci w tematykę zajęć i historię Milo, który będzie do nas korespondował przez cały cykl zajęć. Po zapoznaniu się z zestawem klocków, dzieci w parach konstruują łazika marsjańskiego! Programowanie na pierwszych zajęciach to przede wszystkim wprowadzenie do tematyki tworzenia algorytmów, poznanie pojęcia programu i robotyki oraz przetestowanie działania silnika.

Lekcja 2 - Spychacz

Milo (nasz przyjaciel z poprzednich zajęć, który cały semestr będzie pisał do nas listy) wprowadza nas w tematykę maszyn budowlanych. Zastanowimy się w czym mogą pomagać nam maszyny i zbudujemy jedną z nich - spychacz! Dzieci poznają podstawowe bloczki, które programują silnik robota i za ich pomocą tworzą program działający 5 sekund. Celem tych zajęć jest rozwój wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego, a także poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci z zakresu działania silnika oraz pobudzenie umiejętności konstruowania i liczenia.

Lekcja 3 - Wiatraczek

Na trzecich zajęciach Milo przygotował dla nas coś specjalnego - dzieci zbudują wiatraczek i sprawdzą czy można się nim ochłodzić. W trakcie budowania dzieci odkryją jak działają zębatki i czym jest przekładnia zębata. Przy programowaniu grupa poznaje nowy bloczek programujący prędkość silnika i stworzy program składający się z 3 bloczków funkcyjnych. Celem zajęć jest przede wszystkim poszerzenie wiedzy ogólnej odnośnie zębatek i działania przekładni zębatej. Dzieci dowiedzą się także czym jest prędkość i rozwiną swoją wyobraźnię oraz myślenia abstrakcyjne.

Lekcja 4 - Chwytak

W czwartym liście Milo pyta dzieci, czy nie potrzebują czasem dodatkowej ręki do sprzątania swojego pokoju. Dzieci zbudują roborękę, za pomocą której będą w stanie przenosić rzeczy! W trakcie programowania grupa poznaje nowy bloczek programujący zatrzymanie działania silnika. Celem zajęć jest pobudzenie kreatywności dzieci, a także ustrukturyzowanie wiedzy o programie i działaniu silnika. Dzieci w trakcie tych zajęć rozwijają również motorykę małą.

Lekcja 5 - Bączek

Piąte zajęcia to wprowadzenie do tematyki robotów zabawek - dzieci na pewno znają ich wiele i same posiadają kilka w domu. W trakcie budowania dzieci utrwalą wiedzę dotyczącą przekładni zębatej. Programowanie na piątych zajęciach to przede wszystkim utrwalenie poznanych dotychczas bloczków i samodzielne stworzenie programu działającego 5 sekund. Celem tych zajęć jest rozwój liczenia i umiejętności zaplanowania działania programu, a także pobudzenie myślenia abstrakcyjnego.

Szczegóły kursu

30 lekcji

60 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 115 zł

Cena za semestr: 500 zł

Cena za rok: 975 zł

115 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy główne etapy, które nazywamy Trzema Fundamentami Robotyki. Tak opracowana metodologia pozwala dzieciom na wejście w rytm zajęć, ponieważ chwila koncentracji dla przedszkolaków to nie lada wyzwanie. Nasze metody i narzędzia do nauki sprawiają, że każde dziecko chętnie bierze udział w zajęciach.

01

Etap 1 - Zbuduj

Dzieci w parachu budują robota zgodnie z instrukcją wyświetlaną na tablecie. Jest to moment na puszczenie wodzy wyobraźni przez dzieci - zawsze po zbudowaniu robota jest czas na udoskonalenie konstrukcji i dobudowanie swoich elementów.

02

Etap 2 - Zaprogramuj

Za pomocą tableta dzieci “zaczarowują robota”. Trener opowiada jak powinien działać robot, a zadaniem uczestników jest ustawić bloczki funkcyjne w odpowiedniej kolejności i wprawienie robota w ruch.

03

Etap 3 - Zapamiętaj

Najlepsza część zajęć, czyli testy konstrukcji. Dzieci na własne oczy widzą jak ich wysiłek przełożył się na efekty, a także sprawdzają jak działa ich program. Dokonują tego poprzez zabawę, a frajda sprawia, że jeszcze lepiej zapamiętują!

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek Master prowadzimy na zestawie edukacyjnym WeDo 2.0 Education od LEGO ® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera prawie 300 elementów, czujnik ruchu, żyroskop, silnik oraz przenośny komputer (HUB).

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.


Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.


Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.
Aby zapoznać się ze ścieżką rozwoju kompetencji, którą przechodzi dziecko na naszych zajęciach - kliknij tutaj.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl