4 latki - Roboludek mTiny

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w wieku 4 lat lub tych, które ukończyły poziom Roboludek Junior został opracowany poziom Roboludek.

Zajęcia prowadzone są przy użyciu robota mTiny od firmy Makeblock, który jest interaktywnym robotem drugiej dekady! Zasada jego działania jest podobna do działania Cubetto, ale posiada on o wiele więcej funkcji co sprawia, że jest idealny dla dzieci kontynuujących. Na każdych z 30 zajęć dzieci pogłębiają wiedzę o technologii i odkrywają jej możliwości. Robot mTiny stworzony jest z myślą o wprowadzaniu dzieci w nowoczesne technologie. Plan edukacyjny na tym poziomie jest opracowany z myślą o pobudzaniu i rozwijaniu wielu umiejętności dziecka. Nasi Trenerzy sprawiają, że każde zajęcia to utrwalenie zdobytych dotychczas umiejętności, a także nauka nowych elementów. Na tym poziomie, oprócz samego programowania, dzieci poznają podstawy matematyki, uczą się rozpoznawać i wyrażać emocje, a przede wszystkim – dobrze się bawią!

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Marek

Zarząd

Maciej

Psycholog Dziecięcy

Robert

Twórca

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

Długopis-kontroler i interaktywne puzzle

Programowanie odbywa się za pomocą interaktywnych puzzli oraz długopisu-kontrolera. Dzięki temu, że są one fizyczne, dzieci mogą jeszcze bardziej wczuć się w moment programowania. Każdy z puzzli ma zaprogramowany ruch robota i jego interaktywne akcje takie jak np. wydawanie dźwięku – sprawia to, że dzieci bardziej rozwijają półkule mózgowe. Ustawianie sekwencji puzzli jest wprowadzeniem do pojęcia ALGORYTMU. Dzieci poznają również pojęcia wejścia i wyjścia programu, czyli jego startu i zakończenia. Po ułożeniu programu dzieci odczytują każdy jego fragment za pomocą długopisu-kontrolera i sprawdzają jego efekt w czasie rzeczywistym – to proces debugowania, czyli poszukiwania błędów. Dodatkowym elementem, bardzo ważnym w rozwoju dziecka, są puzzle przedstawiające emocje – dzieci uczą się nazywać, rozpoznawać i wyrażać emocje poprzez interaktywne bloczki, które po odczytaniu kontrolerem zmieniają oczy robota. Dzięki rosnącemu poziomowi zajęć, dzieci nie mają czasu się nudzić, wiedza stale jest utrwalana i aktualizowana!

Panda Zosia - nasza robocia przyjaciółka

Robot mTiny, nazywany przez nas Pandą Zosią, to robot, który robi wrażenie na każdym. Przez 30 scenariuszy przeżywamy razem z pandą różne przygody. W planie edukacyjnym zostały wykorzystane elementy storytellingu - dzieci same tworzą historię robota i dodają do niej wymyślone przez siebie elementy, co sprawia, że angażują się one w historię emocjonalnie i maksymalnie rozwijają swoją wyobraźnię. Wprowadzenie tego elementu do formy zajęć ma również na celu ułatwienie zapamiętywania materiału przez 4 latki.

Gdzie te emocje?

Wszystkie nasze plany edukacyjne tworzone są we współpracy z psychologami, by testować i wykorzystywać różne metodologie. Dobrze wiemy, że duży odsetek programistów ma problem z okazywaniem uczuć, dlatego nasz plan edukacyjny wzbogaciliśmy o pracę z dziećmi nad rozpoznawaniem swoich i czyichś uczuć, a także umiejętnością okazywania ich i mówienia o nich. Naszymi scenariuszami chcemy pokazać dzieciom “dobre zachowania”, “negatywne zachowania” i dokonujemy tego poprzez układanie prostych kodów. Aspekt emocjonalny wykorzystywany w planie edukacyjnym jest też perfekcyjny dla dzieci z Aspergerem lub w bardziej zaawansowanym spektrum.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 3 latki - Roboludek Junior Cubetto

3 latki

Pierwsze kroki w świecie programowania przy użyciu robota Cubetto od PrimoToys. Najmłodsze dzieci zapoznają się z pojęciem algorytmu przy pomocy fizycznych bloczków funkcyjnych i kodowania dotykiem.

85 zl/m-c

WIĘCEJ

Większe wyzwanie

5-6 latki - Roboludek Master

5-6 lat

Poziom dla dzieci ciekawych świata i nowych doświadczeń. Roboludki zgłębiają podstawy robotyki w praktyce - konstruując roboty. Zdobywana wiedza z programowania sprawia, że roboty ożywają!

115 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota mTiny rozwijają poszczególne kompetencje

motoryka mała i motoryka duża

+30!

Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.

myślenie logiczne

+30!

Inaczej myślenie przyczynowo-skutkowe. Jest to umiejętność wskazywania następstw określonych sytuacji, wyszukiwania przyczyn pewnych stanów rzeczy, a także porządkowania zdarzeń. Jest ono szczególnie ważne w rozwoju dziecka, bo pobudza jeszcze bardziej jego ciekawość!

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

rozwój emocjonalny

+30!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

Program kursu

Lekcja 1 - Oswojenie się z robotem i poznanie jego sterowania

Pierwsze zajęcia poświęcone są na zapoznanie się dzieci z robotem i trenerami. Dzieci poznają Pandę Zosię i zaczynają tworzyć jej historię. Grupa zapoznaje się z puzzlami i bloczkami funkcyjnymi oraz sposobem sterowania robotem. Dzieci dowiadują się w jaki sposób układa się sekwencje programów i każdy próbuje stworzyć swój pierwszy algorytm. Celem zajęć jest oswojenie się dzieci z technologią oraz pobudzenie kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i umiejętności podejmowania decyzji, a także stworzenie pozytywnej relacji z osobą prowadzącą zajęcia.

Lekcja 2 - Spotkanie ze sklepikarzem

Na drugich zajęciach poznajemy pierwszą postać z naszego miasteczka - pana Adama, który jest sklepikarzem. Naszą dzisiejszą misją jest wycieczka do sklepu po najlepsze jabłka w mieście i pomoc w przegnaniu złośliwych kruków - dzieci same decydują, którą trasą pojadą do sklepu. Żeby przegonić kruki każdy musi zrobić złą minę. Pomoc panu Adamowi jest wstępem do dyskusji o pomaganiu innym. Celem drugich zajęć jest pobudzenie wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego, a także rozwój pamięci i umiejętności logicznego ułożenia sekwencji programu.

Lekcja 3 - Urodziny Koleżanki

Trzecie zajęcia to specjalne zadanie dla dzieci - nauczą się dziś robić zakupy i przygotują imprezę niespodziankę dla koleżanki Pandy Zosi. Dzieci same decydują jakie produkty kupią do wykonania tortu oraz w jaki sposób go wykonają. Poznajemy również kolejnego mieszkańca naszego miasta - panią kucharkę (to ona zdradzi nam sekrety pieczenia tortów). Najważniejszym zadaniem dzieci jest zaplanowanie dłuższej trasy jaką będzie miał pokonać robot, a także sekwencji bloczków, które sprawią, że Panda Zosia zatańczy! Głównym celem tych zajęć jest rozwój wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego oraz logicznego, a także ustrukturyzowanie wiedzy o algorytmie i poszerzenie wiedzy ogólnej na temat imprez okolicznościowych.

Lekcja 4 - Napad na bank

Jesteśmy świadkami napadu na bank - dzieci muszą się zastanowić co powinno się zrobić, gdy widzimy, że dzieje się coś złego. Naszym zadaniem będzie odszukanie komisariatu w mieście i ułożenie trasy prowadzącej do niego, a następnie przejażdżka radiowozem. Następnie zaplanujemy trasę prowadzącą do banku i zwrócimy skradzione pieniądze. Celem czwartych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej odnośnie dobra i zła, a także rozwój umiejętności podejmowania decyzji i pogłębienie umiejętności większego planowania.

Lekcja 5 - Książki na ławce

Piąte zajęcia to ekscytująca wycieczka do biblioteki miejskiej. Dzieci dowiedzą się co można tam robić, a także zdecydują jaką trasą tam dotrą. Zadaniem dzieci jest odszukanie zaginionych książek i odkrycie jakie to książki. Jest to wstęp do dyskusji na temat książek i czytania. Celem tych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej odnośnie czytelnictwa i literatury, a także pobudzenie dziecięcej kreatywności i rozwój myślenia logicznego oraz algorytmicznego.

Szczegóły kursu

30 lekcji

30 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 85 zł

Cena za semestr: 375 zł

Cena za rok: 730 zł

85 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja to inna historyjka o przygodach Pandy Zosi w formie storytellingu. Zajęcia zawsze rozpoczyna krótka rozgrzewka ruchowa i wprowadzenie do historyjki danych zajęć. Następnym etapem jest wykonanie zadań przez dzieci i programowanie ruchów robota przez każde dziecko. Każde zajęcia to nowe możliwości i umiejętności.

01

01 Wprowadzenie i rozgrzewka

Dzieci siadają w kręgu i trener rozpoczyna rozgrzewkę - ma ona na celu utrwalenie przez dzieci bloczków funkcyjnych odpowiadających za ruch robota i rozwój motoryki dużej u dzieci. Trener odczytuje następnie wstęp do historyjki, który ma być inspiracją dla nich do własnych pomysłów na jej dalszy ciąg.

02

02 Programowanie

Prowadzący wraz z dziećmi układa puzzle tematyczne i obrazki, które są potrzebne na dane zajęcia. Dzieci wspólnie wymyślają dalszy bieg historyjki i sterują robotem w nawiązaniu do niej. Każde dziecko po kolei układa algorytm, który to umożliwia. Pomiędzy układaniem kolejnych programów dzieci wykonują różne zadania i łamigłówki tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym dla nich poziomie.

03

03 Efekt

W czasie zajęć dzieci poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie, a także o samym programowaniu i robotyce. W zależności od scenariusza, dzieci mają szansę rozwijać się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania. W toku całego cyklu zajęć dzieci rozwijają myślenie abstrakcyjne i kreatywne poprzez wprowadzenie metody storytellingu.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Roboludek prowadzimy na zestawie mTiny od firmy Makeblock. Jest to interaktywny robot edukacyjny, którego ruchy, a nawet emocje dzieci uczą się programować.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 30 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.




Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w grupie ma pozytywny wpływ na efektywność zajęć. Współdziałanie w grupie sprzyja nabywaniu nowych umiejętności przez dzieci i komunikowaniu się, a także zdobywaniu wiedzy. Dzieci uczą się również dzięki temu życzliwości, szacunku, a także nawiązują relacje społeczne.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl