Trochę łatwiejsze
Większe wyzwanie
Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota mTiny rozwijają poszczególne kompetencje
Motoryka to ogólna sprawność fizyczna człowieka. Motoryka mała to ruchy o mniejszym zakresie (ruchy dłoni, palców) - do ich wykonania potrzebne jest skupienie, koncentracja i precyzja. Motoryka duża to z kolei obszerne ruchy, które angażują całe ciało lub jego znaczną część.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.
Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.
Lekcja 1 - Oswojenie się z robotem i poznanie jego sterowania
Pierwsze zajęcia poświęcone są na zapoznanie się dzieci z robotem i trenerami. Dzieci poznają Pandę Zosię i zaczynają tworzyć jej historię. Grupa zapoznaje się z puzzlami i bloczkami funkcyjnymi oraz sposobem sterowania robotem. Dzieci dowiadują się w jaki sposób układa się sekwencje programów i każdy próbuje stworzyć swój pierwszy algorytm. Celem zajęć jest oswojenie się dzieci z technologią oraz pobudzenie kreatywności, myślenia abstrakcyjnego i umiejętności podejmowania decyzji, a także stworzenie pozytywnej relacji z osobą prowadzącą zajęcia.
Lekcja 2 - Spotkanie ze sklepikarzem
Na drugich zajęciach poznajemy pierwszą postać z naszego miasteczka - pana Adama, który jest sklepikarzem. Naszą dzisiejszą misją jest wycieczka do sklepu po najlepsze jabłka w mieście i pomoc w przegnaniu złośliwych kruków - dzieci same decydują, którą trasą pojadą do sklepu. Żeby przegonić kruki każdy musi zrobić złą minę. Pomoc panu Adamowi jest wstępem do dyskusji o pomaganiu innym. Celem drugich zajęć jest pobudzenie wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego, a także rozwój pamięci i umiejętności logicznego ułożenia sekwencji programu.
Lekcja 3 - Urodziny Koleżanki
Trzecie zajęcia to specjalne zadanie dla dzieci - nauczą się dziś robić zakupy i przygotują imprezę niespodziankę dla koleżanki Pandy Zosi. Dzieci same decydują jakie produkty kupią do wykonania tortu oraz w jaki sposób go wykonają. Poznajemy również kolejnego mieszkańca naszego miasta - panią kucharkę (to ona zdradzi nam sekrety pieczenia tortów). Najważniejszym zadaniem dzieci jest zaplanowanie dłuższej trasy jaką będzie miał pokonać robot, a także sekwencji bloczków, które sprawią, że Panda Zosia zatańczy! Głównym celem tych zajęć jest rozwój wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego oraz logicznego, a także ustrukturyzowanie wiedzy o algorytmie i poszerzenie wiedzy ogólnej na temat imprez okolicznościowych.
Lekcja 4 - Napad na bank
Jesteśmy świadkami napadu na bank - dzieci muszą się zastanowić co powinno się zrobić, gdy widzimy, że dzieje się coś złego. Naszym zadaniem będzie odszukanie komisariatu w mieście i ułożenie trasy prowadzącej do niego, a następnie przejażdżka radiowozem. Następnie zaplanujemy trasę prowadzącą do banku i zwrócimy skradzione pieniądze. Celem czwartych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej odnośnie dobra i zła, a także rozwój umiejętności podejmowania decyzji i pogłębienie umiejętności większego planowania.
Lekcja 5 - Książki na ławce
Piąte zajęcia to ekscytująca wycieczka do biblioteki miejskiej. Dzieci dowiedzą się co można tam robić, a także zdecydują jaką trasą tam dotrą. Zadaniem dzieci jest odszukanie zaginionych książek i odkrycie jakie to książki. Jest to wstęp do dyskusji na temat książek i czytania. Celem tych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej odnośnie czytelnictwa i literatury, a także pobudzenie dziecięcej kreatywności i rozwój myślenia logicznego oraz algorytmicznego.
30 lekcji |
||
30 min |
każde zajęcia |
Cena za miesiąc: 95 zł Cena za semestr: 410 zł Cena za rok: 800 zł |
95 zł/m-c
Dzieci siadają w kręgu i trener rozpoczyna rozgrzewkę - ma ona na celu utrwalenie przez dzieci bloczków funkcyjnych odpowiadających za ruch robota i rozwój motoryki dużej u dzieci. Trener odczytuje następnie wstęp do historyjki, który ma być inspiracją dla nich do własnych pomysłów na jej dalszy ciąg.
Prowadzący wraz z dziećmi układa puzzle tematyczne i obrazki, które są potrzebne na dane zajęcia. Dzieci wspólnie wymyślają dalszy bieg historyjki i sterują robotem w nawiązaniu do niej. Każde dziecko po kolei układa algorytm, który to umożliwia. Pomiędzy układaniem kolejnych programów dzieci wykonują różne zadania i łamigłówki tematyczne, by utrzymać ich uwagę i koncentrację na optymalnym dla nich poziomie.
W czasie zajęć dzieci poszerzają swoją wiedzę ogólną o świecie, a także o samym programowaniu i robotyce. W zależności od scenariusza, dzieci mają szansę rozwijać się w różnych dziedzinach ogólnych oraz wyspecjalizowanych pojęciach z zakresu programowania. W toku całego cyklu zajęć dzieci rozwijają myślenie abstrakcyjne i kreatywne poprzez wprowadzenie metody storytellingu.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!