Warsztat dla dzieci - 8-9 latki Minecraft EDU

Co się dzieje na zajęciach?

Połączenie zdalne różni się od zwyczajnych zajęć. Łączymy się z trenerem przez ZOOM, dzieci udostępniają ekrany, działamy na wspólnym serwerze(świecie). Lekcje są nagrywane

Minecraft’a nie trzeba przedstawiać. Przyciąga dzieci jak magnes. My wykorzystujemy ten efekt podczas naszych zajęć z programowania. Nauka poprzez gry i zabawy, to najbardziej skuteczny jej rodzaj. Uczestnicy wykonują zadania pod okiem opiekuna, ale wspólnie przy tym się świetnie bawiąc. Prowadzący tylko nakierowuje i pomaga przy większych problemach. Samą rozgrywkę prowadzą dzieci.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Marek

Zarząd

Algorytmy

W XXI wieku już nawet zegarka od piekarnika nie jesteśmy w stanie naprawić bez programowania. Uczestnicy wykonują po kolei zadania, aby odblokowywać kolejne poziomy. Muszą uczyć się o zmiennych, pętlach, funkcjach warunkowych. Jednak w sposób akcja-reakcja. W czasie rzeczywistym widzą, czy ich program działa i daje im też radość.

Nauka przez grę

Podstawą Minecraft jest kreatywność. Świat budowany z klocków. Jednak dzięki temu, że jest on wirtualny, to klocki mogą mieć bardzo różne właściwości. Podczas naszych zajęć wykorzystujemy mechanizmy Minecraft, aby uczyć dzieci różnych elementów. Uratujemy misia polarnego, odwiedzimy Centrum Kosmiczne i wiele innych. Każda lekcja, to inne wyzwanie i nowa dawka wiedzy. Prowadzący za każdym razem uruchamia serwer, do którego dołączają uczestnicy. Dzieci pracują w grupach, dzielą się zadaniami, lub pomagają sobie wzajemnie.

Świat 3D

Postęp cyfrowego świata ma coraz większy wpływ na to co się dzieje teraz. W świecie wirtualnym, każdym może być kim chce i tworzyć, co lubi najbardziej. W taki sposób uwalniamy ogromne pokłady wyobraźni i kreatywności. Łatwość z jaką można robić nowe rzeczy, nigdy nie była tak prosta. Druga ważna rzecz, to imersyjność, czyli zanurzanie zmysłów w świecie 3D. Widzimy jak inni gracze się poruszają, możemy z nimi wchodzić w interakcje, słyszymy odgłosy, działa grawitacja i inne fizyczne zjawiska. Zaletą tego jest głębsze koncentracja na zadaniu i lepsza komunikacja w porównaniu z innymi lekcjami online.

Płaszczyzny nauki

Matematyka, fizyka, biologia, a nawet historia. Ciekawe scenariusze zahaczają o różne dziedziny. Głównym celem jest nauka programowania, ale też uczymy innych rzeczy przy okazji. Możliwości gry są prawie nie ograniczone. Najwytrwalsi potrafią stworzyć własny komputer w świecie Minecraft.

Przygotowanie techniczne

Dla każdego warsztatu, są trochę inne wymagania. Tworząc program edukacyjny dbamy, aby jak najmniej angażować rodziców. Rozumiemy, że potrzeba czasami odpoczynku od ciągłej opieki nad dzieckiem. Przy pierwszych lekcjach dziecko potrzebuje wsparcia rodzica. Jednak wszyscy szybko się uczą i same potrafią przygotować się do lekcji. Ważną rolą jest sprzęt, jaki będzie nam potrzebny. Dzieci powinny pracować na laptopie, mieć słuchawki, warto pobrać już wcześniej programy do zajęć. Podajemy linki w mailu

Dla dziecka

Zajęcia Online, to nadal zajęcia. Używamy programów, które lubią, ale warto im przedstawić, że jednak będą się tam uczyć i to prowadzący będzie im mówił polecenia

Ten poziom nie odpowiada?

Kompetencje

Co rozwija ten kurs?

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

Jak wygląda lekcja?

W lekcji online dzielimy wszystko na kilka etapów. Wstęp trenera, potem dzieci włączają swoje ekrany. Takie podejście pozwala pomagać dzieciom i dbać o ich postęp nauki.

01

1. Wstęp

Dzieci łączą się z trenerem poprzez narzędzie do webinarów, które musi być zainstalowane i skonfigurowane na sprzęcie uczestnika przed rozpoczęciem zajęć.

02

2. Projekt

Prowadzący uruchamia serwer i zaprasza uczestników do gry. Tam , każdy uczestnik otrzymuje swoje zadanie. Jeśli uczestnicy mają z czymś kłopot, trener służy pomocą. W każdej chwili może obejrzeć ich pulpit i pomóc rozwiązać problem.

03

3. Praca

Wszyscy uczestnicy udostępniają swoje ekrany. Prowadzący ma nawet możliwość przejęcia kontroli nad kursorem dziecka i mu pomóc. Dzięki temu wiemy, że wszystkie dzieci wykonują swoje zadania

04

4. Efekt

W czasie zajęć grupa rozwiązuje zadania wspólnie i osobno. W zależności od scenariusza. Dzieci wysyłają zdjęcia swoich prac. Pokazują swoje budowle i programy.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Tak, zapraszamy do zostawienia danych kontaktowych

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl