Warsztat dla dzieci - 9-12 latki Grafik 3D Tinkercad

Co dzieje się na zajęciach?

Jeśli twoje dziecko potrafi posługiwać się komputerem na poziomie podstawowym lub jest chętne do nauki te zajęcia będą w sam raz! Trener łączy się z dziećmi poprzez ZOOM, dzieci dołączają do klasy w aplikacji Tinkercad, a trener monitoruje pracę uczestników dzięki udostępnianiu ekranów

Dzieci korzystają z oprogramowania Tinkercad, które zostało stworzone przez przedsiębiorstwo Autodesk, będące liderem w technologii designu 3D, projektowania i oprogramowania inżynieryjnego. Tinkercad przygotowany został specjalnie dla najmłodszych użytkowników, jest prosty w obsłudze a jednocześnie daje ogromne możliwości.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Projektowanie, Grafika 3D

Branża projektowa, branża graficzna jest niezwykle rozległa i dająca ogromne możliwości. Umiejętność tworzenia modeli 3D czy projektów graficznych daje nam możliwość zatrudnienia jako grafik komputerowy, projektant w niemalże każdej branży - marketingowej, w przemyśle, grach komputerowych i wielu innych.

Algorytmy

W XXI wieku już nawet zegarka od piekarnika nie jesteśmy w stanie naprawić bez programowania. Uczestnicy uczą się o zmiennych, pętlach, funkcjach warunkowych. Jednak w sposób akcja-reakcja, co jest dla dzieci ciekawe i przynosi dużo radości.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 7-10 latki Minecraft Twórca Gier Junior

7-10 lat

Podczas kursu dzieci zostaną wprowadzone do świata tworzenia gier. Z pomocą trenera ustalą zasady gry, zaprojektują scenerię a następnie przy pomocy konstruktora kodu zaprogramują skrypty, przy pomocy których stworzą własne gry. Znajdzie się również czas na zabawę, testowanie i granie w stworzone gry. 

Kompetencje

Co rozwija ten kurs?

wyobraźnia przestrzenna

+30!

zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.

matematyzacja życia codziennego

+15!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

myślenie logiczne

+15!

Inaczej myślenie przyczynowo-skutkowe. Jest to umiejętność wskazywania następstw określonych sytuacji, wyszukiwania przyczyn pewnych stanów rzeczy, a także porządkowania zdarzeń. Jest ono szczególnie ważne w rozwoju dziecka, bo pobudza jeszcze bardziej jego ciekawość!

Program kursu

Wstęp

Na początku trener i dzieci przedstawią się, opowiedzą o sobie by zintegrować się jako zespół. Trener przeprowadzi dyskusję na temat projektowania, grafiki 3D. umiejętności niezbędnych w niej itd. Następnie dzieci zapoznają się z interfejsem aplikacji, płaszczyzną roboczą i stworzą swój pierwszy projekt.

Wprowadzenie do Grafiki 3D

Drugie zajęcia będą poświęcone zagadnieniom teoretycznym związanym z grafiką. Omówimy układ współrzędnych, pojęcie skalowania i to w jaki sposób komputer wyświetla kolory. Stworzymy również nowy, bardziej złożony projekt.

Pierwszy duży projekt

Na trzecich zajęciach każde z dzieci ustali nad jakim projektem będzie chciało pracować. Może będzie to dom? Samochód? Ulubiony Super-bohater? Lub coś zupełnie innego. Zastanowimy się nad tym jakie narzędzia będą nam potrzebne i jak wykonać te projekty. Ustalimy plan działania i oszacujemy czas potrzebny na skończenie projektów. Zaczniemy już pracę nad nimi

Kontynuacja pracy nad projektem

W dalszej części pracujemy nad projektami z poprzednich zajęć. Omawiamy na jakim etapie są poszczególne osoby, z jakimi problemami spotkały się do tej pory i jak udało im się z nimi uporać. Omawiamy zadania jakie zostały do wykonania i przechodzimy do pracy.

Jak wygląda lekcja?

Zajęcia podzielone są na kilka etapów aby usystematyzować pracę. Zaczynamy od przedstawienia tego, czym będziemy się zajmować danego dnia. Następnie przechodzimy do dyskusji, w trakcie której omawiamy problemy jakie możemy napotkać w czasie pracy i dzielimy się na zespoły. Następnie trener łączy się z dziećmi na wspólnym serwerze i przechodzimy do działania. Po wykonaniu wszystkich zadań z danej lekcji przechodzimy do zabawy. Trener proponuje dzieciom w jaki sposób mogą urozmaicić stworzony projekt, dzieci testują czy wszystko działa tak jak powinno i dzielą się spostrzeżeniami. Na koniec omawiamy zajęcia, prowadzimy krótką dyskusję i żegnamy się.

01

01 Wprowadzenie

Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać

02

02 Prezentacja

Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać

03

03 Praca

Dzieci pracują nad zadaniem, trener jest do ich dyspozycji w razie problemów.

04

04 Efekt, Testy i Zabawa

Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób

05

05 Podsumowania

Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Dzieci i trener komunikują się za pomocą ZOOMa, do pracy wykorzystujemy program Tinkercad stworzony przez Autodesk.

Czy dziecko nie jest za małe?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu a cały kurs składa się z 10 lekcji.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na zajęciach?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl