Trochę łatwiejsze
Co rozwija ten kurs?
zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.
Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.
Inaczej myślenie przyczynowo-skutkowe. Jest to umiejętność wskazywania następstw określonych sytuacji, wyszukiwania przyczyn pewnych stanów rzeczy, a także porządkowania zdarzeń. Jest ono szczególnie ważne w rozwoju dziecka, bo pobudza jeszcze bardziej jego ciekawość!
Wstęp
Na początku trener i dzieci przedstawią się, opowiedzą o sobie by zintegrować się jako zespół. Trener przeprowadzi dyskusję na temat projektowania, grafiki 3D. umiejętności niezbędnych w niej itd. Następnie dzieci zapoznają się z interfejsem aplikacji, płaszczyzną roboczą i stworzą swój pierwszy projekt.
Wprowadzenie do Grafiki 3D
Drugie zajęcia będą poświęcone zagadnieniom teoretycznym związanym z grafiką. Omówimy układ współrzędnych, pojęcie skalowania i to w jaki sposób komputer wyświetla kolory. Stworzymy również nowy, bardziej złożony projekt.
Pierwszy duży projekt
Na trzecich zajęciach każde z dzieci ustali nad jakim projektem będzie chciało pracować. Może będzie to dom? Samochód? Ulubiony Super-bohater? Lub coś zupełnie innego. Zastanowimy się nad tym jakie narzędzia będą nam potrzebne i jak wykonać te projekty. Ustalimy plan działania i oszacujemy czas potrzebny na skończenie projektów. Zaczniemy już pracę nad nimi
Kontynuacja pracy nad projektem
W dalszej części pracujemy nad projektami z poprzednich zajęć. Omawiamy na jakim etapie są poszczególne osoby, z jakimi problemami spotkały się do tej pory i jak udało im się z nimi uporać. Omawiamy zadania jakie zostały do wykonania i przechodzimy do pracy.
Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać
Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać
Dzieci pracują nad zadaniem, trener jest do ich dyspozycji w razie problemów.
Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób
Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!