Trochę łatwiejsze
Większe wyzwanie
Co rozwija ten kurs?
Jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek zdobywa w dzieciństwie i wykorzystuje przez całe swoje życie. Jest to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów. To także umiejętność zespołowego wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.
zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.
Wprowadzenie
Na początku trener i dzieci przedstawią się, opowiedzą o sobie by zintegrować się jako zespół. Trener przeprowadzi dyskusję na temat branży gier, umiejętności niezbędnych w niej itd. Następnie dzieci zapoznają się z interfejsem gry, poznają konstruktor kodu i napiszą swój pierwszy program.
Projekt własnej gry
Zaczniemy już pracę nad własnymi grami. Na początku ustalimy zasady i mechanikę. Następnie naszkicujemy plansze. Gra ta będzie bitwą na śnieżki, rugby, koszykówką lub czymś jeszcze innym. Zależeć będzie to tylko od wyobraźni dziecka.
Tworzymy planszę
Do stworzenia planszy będzie nam potrzebne podstawowe zrozumienie układu współrzędnych. Na kilku praktycznych przykładach omówimy to zagadnienie. W dalszej części dzieci będą pracować nad przykładami by lepiej przyswoić ten temat.
Pierwsze testy
Na tym etapie zaczniemy już testować pierwsze funkcje gier. Pozwoli nam to wykryć ewentualne błędy, które naprawimy w dalszej części. Oprócz tego będziemy dalej pracować nad planszą.
Trener przedstawia zadanie, omawia z dziećmi problemy jakie mogą napotkać w czasie pracy, dzieci ustalają zadania do wykonania.
Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać
Dzieci pracują nad zadaniem, trener jest do ich dyspozycji w razie problemów.
Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób
Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!