Warsztat dla dzieci - 7-10 latki Minecraft Twórca Gier Junior

Co dzieje się na zajęciach?

Jeśli twoje dziecko potrafi posługiwać się komputerem na poziomie podstawowym lub jest chętne do nauki te zajęcia będą w sam raz! Trener łączy się z dziećmi poprzez ZOOM, pracujemy na wspólnym serwerze (świecie) a trener monitoruje pracę uczestników dzięki udostępnianiu ekranów

Dzieci zanurzają się w wirtualnym świecie Minecrafta by wspólnie z trenerem stworzyć własne gry. Będziemy projektować otoczenie, budować dodatki, ustalimy zasady gry. Wykorzystamy do tego. Dzieci rozwiną w sobie umiejętność logicznego myślenia, komunikacji, współpracy. Będą mogły wykazać się swoją kreatywnością. Nauka poprzez zabawę jest bardzo efektywna i jednocześnie dostarcza dzieciom wiele radości.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Rynek Gier

Szacuje się, że wartość globalnego rynku gier w 2021 roku przekroczy 180 miliardów dolarów. Branża ta będzie rozwijać się z takim lub większym tempie. Czego efektem jest niedobór specjalistów - zarówno projektantów, programistów czy też grafików.

Algorytmy

W XXI wieku już nawet zegarka od piekarnika nie jesteśmy w stanie naprawić bez programowania. Uczestnicy uczą się o zmiennych, pętlach, funkcjach warunkowych. Jednak w sposób akcja-reakcja, co jest dla dzieci ciekawe i przynosi dużo radości.

Nauka poprzez grę

Podstawą Minecraft jest kreatywność. Świat budowany z klocków. Jednak dzięki temu, że jest on wirtualny, to klocki mogą mieć bardzo różne właściwości. Podczas naszych zajęć wykorzystujemy mechanizmy Minecraft, aby uczyć dzieci różnych elementów. Każda lekcja, to inne wyzwanie i nowa dawka wiedzy. Prowadzący za każdym razem uruchamia serwer, do którego dołączają uczestnicy. Dzieci pracują w grupach, dzielą się zadaniami, lub pomagają sobie wzajemnie.

Świat 3D

Postęp cyfrowego świata ma coraz większy wpływ na to co się dzieje teraz. W świecie wirtualnym, każdym może być kim chce i tworzyć, co lubi najbardziej. W taki sposób uwalniamy ogromne pokłady wyobraźni i kreatywności. Druga ważna rzecz, to immersyjność, czyli zanurzanie zmysłów w świecie 3D. Widzimy jak inni gracze się poruszają, możemy z nimi wchodzić w interakcje, słyszymy odgłosy, działa grawitacja i inne fizyczne zjawiska. Zaletą tego jest głębsze koncentracja na zadaniu i lepsza komunikacja w porównaniu z innymi lekcjami online.

Przykładowy projekt stworzony na zajęciach

Każda z gier ma inne zasady, korzysta z różnych programów, które pozwalają wyświetlać na czacie komunikaty np. o liczbie punktów, umożliwia przyznawanie punktów, zmianę pogody i wiele innych.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 6-8 latki Minecraft Junior

7 latki

Poziom przeznaczony jest dla dzieci, które gotowe są przeżyć fascynujące przygody w świecie Minecrafta. W trakcie zabawy dzieci stopniowo opanują podstawy programowania, rozwiną swoją wyobraźnię przestrzenną i myślenie logiczne.

Większe wyzwanie

Warsztat dla dzieci - 8-9 latki Minecraft Master

9 latki

Wyciskamy z Minecrafta 99%. Dzieci muszą już dobrze znać mechaniki gry. Podczas kursu mocno skupiamy się na programowaniu blokowym i wprowadzamy trudne funkcje i zagnieżdżenia. Kurs dla zaawansowanych. Dla dzieci, które zaczynają polecamy niższe poziomy. Uczestnictwo w poprzednich kursach rozbudziło w twoim dziecku chęć do nauki i zabawy w Minecrafcie? Dlatego przygotowaliśmy nasz najbardziej zaawansowany Minecraftowy kurs. W jego trakcie dziecko dowie się więcej o układzie współrzędnych, pracy ze zmiennymi i wiele innych. Wykorzystamy konstruktor kodu do tworzenia ogromnych budynków, samochodów i nie tylko.


Kompetencje

Co rozwija ten kurs?

umiejętność współpracy w grupie

+20!

Jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek zdobywa w dzieciństwie i wykorzystuje przez całe swoje życie. Jest to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów. To także umiejętność zespołowego wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.

wyobraźnia przestrzenna

+25!

zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.

myślenie algorytmiczne

+25!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

matematyzacja życia codziennego

+25!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

Program kursu

Wprowadzenie

Na początku trener i dzieci przedstawią się, opowiedzą o sobie by zintegrować się jako zespół. Trener przeprowadzi dyskusję na temat branży gier, umiejętności niezbędnych w niej itd. Następnie dzieci zapoznają się z interfejsem gry, poznają konstruktor kodu i napiszą swój pierwszy program.

Projekt własnej gry

Zaczniemy już pracę nad własnymi grami. Na początku ustalimy zasady i mechanikę. Następnie naszkicujemy plansze. Gra ta będzie bitwą na śnieżki, rugby, koszykówką lub czymś jeszcze innym. Zależeć będzie to tylko od wyobraźni dziecka.

Tworzymy planszę

Do stworzenia planszy będzie nam potrzebne podstawowe zrozumienie układu współrzędnych. Na kilku praktycznych przykładach omówimy to zagadnienie. W dalszej części dzieci będą pracować nad przykładami by lepiej przyswoić ten temat.

Pierwsze testy

Na tym etapie zaczniemy już testować pierwsze funkcje gier. Pozwoli nam to wykryć ewentualne błędy, które naprawimy w dalszej części. Oprócz tego będziemy dalej pracować nad planszą.

Jak wygląda lekcja?

Zajęcia podzielone są na kilka etapów aby usystematyzować pracę. Zaczynamy od przedstawienia tego, czym będziemy się zajmować danego dnia. Następnie przechodzimy do dyskusji, w trakcie której omawiamy problemy jakie możemy napotkać w czasie pracy i dzielimy się na zespoły. Następnie trener łączy się z dziećmi na wspólnym serwerze i przechodzimy do działania. Po wykonaniu wszystkich zadań z danej lekcji przechodzimy do zabawy. Trener proponuje dzieciom w jaki sposób mogą urozmaicić stworzony projekt, dzieci testują czy wszystko działa tak jak powinno i dzielą się spostrzeżeniami. Na koniec omawiamy zajęcia, prowadzimy krótką dyskusję i żegnamy się.

01

01 Wprowadzenie

Trener przedstawia zadanie, omawia z dziećmi problemy jakie mogą napotkać w czasie pracy, dzieci ustalają zadania do wykonania.

02

02 Prezentacja

Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać

03

03 Praca

Dzieci pracują nad zadaniem, trener jest do ich dyspozycji w razie problemów.

04

04 Efekt, Testy i Zabawa

Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób

05

05 Podsumowania

Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Dzieci i trener komunikują się za pomocą ZOOMa, do pracy wykorzystujemy program Minecraft: Education Edition

Czy dziecko nie jest za małe?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu a cały kurs składa się z 10 lekcji.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na zajęciach?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Czy to ta sama gra, którą ma dziecko?

Nie, wersja edukacyjna to inna gra. Należy pobrać i zainstalować Minecraft Education. My zapewniamy specjalne konto, które jest ważne 12 miesięcy. Podczas zajęć przekażemy dostęp do niego.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl