Większe wyzwanie
Co rozwija ten kurs?
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek zdobywa w dzieciństwie i wykorzystuje przez całe swoje życie. Jest to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów. To także umiejętność zespołowego wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.
Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.
Inaczej myślenie przyczynowo-skutkowe. Jest to umiejętność wskazywania następstw określonych sytuacji, wyszukiwania przyczyn pewnych stanów rzeczy, a także porządkowania zdarzeń. Jest ono szczególnie ważne w rozwoju dziecka, bo pobudza jeszcze bardziej jego ciekawość!
Eksploracja terenu
Dzieci podzielą się na zespoły by zwiększyć efektywność pracy. Każdy zespół zajmie się zwiedzaniem innej części by później narysować mapę okolicy. Pomoże nam to w wybraniu miejsca na budowę bazy. W międzyczasie zbierzemy niezbędne surowce i zaznaczymy miejsca, do których warto będzie wrócić.
Pierwsza baza
Korzystając z informacji zdobytych podczas eksploracji terenu wybierzemy miejsca, w których zbierzemy materiały potrzebne do budowy pierwszej bazy. Podzielimy się na grupy, które będą odpowiedzialne za poszczególne części projektu. Oszacujemy ile materiałów będzie nam potrzebnych i po zebraniu odpowiedniej ilości zajmiemy się budową.
Początek tworzenia kopalni
By zdobyć różne przydatne przedmioty zejdziemy pod ziemię. Na początek zaplanujemy jak ma wyglądać nasza kopalnia, kto będzie odpowiedzialny za poszczególne jej części a następnie przejdziemy do pracy. Dzieci nauczą się jak stworzyć program, który pomoże zautomatyzować kopanie.
Budowa domu
Wykorzystamy zdobyte materiały do powiększenia i usprawnienia naszej bazy. Będzie ona większa, bardziej estetyczna i funkcjonalna. Zaczniemy od rozplanowania budowy, oszacowania niezbędnych materiałów a następnie przejdziemy do pracy.
Zagrody dla zwierząt
W dalszej części stworzymy zagrody dla zwierząt. Dzięki nim będziemy mieli stały dostęp do żywności, skór itd. Standardowo - zaplanujemy pracę, podzielimy się na zespoły i przejdziemy do wykonania zadania
Trener przedstawia zadanie, omawia z dziećmi problemy jakie mogą napotkać w czasie pracy, dzieci dzielą się na zespoły
Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać
Dzieci pracują nad zadaniem, trener jest do ich dyspozycji w razie problemów.
Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób
Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!