Klasa 4-6 - Inżynierowie MINDSTORMS ® EV3

Co się dzieje na zajęciach?

Gdy dziecko jest gotowe wejść na wyższy poziom programowania, pojawia się poziom Inżynierowie dla dzieci z klas 4-6 lub dzieci, które ukończyły poziom Inżynierowie Junior.

Ten poziom to zaproszenie do jeszcze bardziej zaawansowanego świata robotyki. Dzieci uczą się podstaw mechaniki, a także zagadnień z matematyki i fizyki. Zajęcia prowadzone są w oparciu o profesjonalne zestawy LEGO ® MINDSTORMS ® EV3 - dają one możliwość tworzenia zaawansowanych konstrukcji i jeszcze większe możliwości w zakresie programowania. Na zajęciach dzieci konstruują swoje roboty (nie zawsze z instrukcji, czasem są to ich autorskie projekty), a następnie programują ich działanie. Połączenie zabawy i nauki sprawia, że wiedza wyniesiona z zajęć trwale zamieszkuje w pamięci dzieci. Na każdych zajęciach dzieciom rzucane jest wyzwanie lub problem, z którym się mierzą i rozwiązują go. Tematyka zajęć to nie tylko pojazdy mechaniczne, ale również postacie z gier (na przykład z Minecrafta), a nawet roboty-gry! Poziom zaawansowania konstrukcji oraz programowania stale wzrasta, co powoduje, że dzieci nigdy się nie nudzą.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Marek

Zarząd

Michalina

Twórca

Kacper

Twórca

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO ® MINDSTORMS ® EV3

Zestaw MINDSTORMS ® EV3 od LEGO ® to zestaw, który pozwala dzieciom przekraczać granice swojej wyobraźni. Za ich pomocą mogą one konstruować roboty, które chodzą, mówią, a nawet myślą! Jest to bardzo zaawansowany zestaw, w którym dzieci oprócz klocków mają do dyspozycji: - przenośny komputer - duże silniki - mały silnik - czujnik dotyku - czujnik koloru - żyroskop (czujnik położenia) - kable RJ (podstawy elektroniki)

LEGO ® MINDSTORMS ® EV3 EDUCATION - nauka programowania

Aplikacja do programowania zestawów LEGO ® MINDSTORMS ® EV3 daje dzieciom wiele możliwości na stawienie swoich pierwszych kroków w świecie kodowania. Dzieci uczą się programować ruchy silnika za pomocą czasu, rotacji, a nawet stopni. Oprócz tego dzieci mają możliwość zaprogramowania dźwięku, czy nawet obrazu wyświetlanego na ekranie przenośnego komputera. Aplikacja ta daje również możliwości zapoznania się z pojęciami z dziedziny matematyki, a nawet fizyki.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

klasa 4 - Inżynierowie Junior

Wiek 9-10 lat

Nowy program edukacyjny na zestawach LEGO® Education SPIKE™ Prime. Zajęcia projektowe, które dają jeszcze więcej możliwości konstruowania i programowania robotów. Poziom stworzony z myślą o drzemiącym potencjale inżynierskim w młodych umysłach.

155 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+30!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

matematyzacja życia codziennego

+30!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

trwałość pamięci

+30!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

Program kursu

Lekcja 1 - Na krawędzi

Pierwsze zajęcia to przede wszystkim burza mózgów wokół tematu robotyki - dzieci dowiadują się czym jest robot (jakie ma cechy i elementy), a także co to jest robotyka i programowanie. Robot, którego zbudują dzieci będzie miał za zadanie przejechać odcinek od jednego końca stołu do drugiego końca stołu. Element wolnego budowania jest wyzwaniem dla dzieci - mają one dobudować do robota “chwytak”, który nie pozwoli mu wypaść poza krawędź stolika. Podczas programowania dzieci zapoznają się z samą aplikacją i poznają pierwszy bloczek funkcyjny, który porusza silnikami. Celem zajęć jest oswojenie się dzieci z zestawami, a także poszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu tematu robotyki i programowania.

Lekcja 2 - Picasso

Drugie zajęcia przeniosą dzieci do pracowni sławnego malarza Pablo Picasso, który potrzebuje pomocy w przywróceniu weny. Dzieci budują robota z instrukcji, którego zadaniem będzie stworzenie jakiegoś dzieła przy pomocy pisaków. W trakcie programowania dzieci poznają poszerzone możliwości bloczka funkcyjnego z poprzednich zajęć oraz zupełnie nowy bloczek funkcyjny, który również porusza silnikami. Dzieci zaznajamiają się również z pojęciem algorytmu oraz czujnika. Programowanie ma elementy eksperymentowania - grupa sama tworzy program, który narysuje to co chcą (a raczej tak, jak zaprogramują). Celem zajęć nauka prostych schematów bloku oraz zapoznanie się z nowymi możliwościami aplikacji do programowania. Dzieci poszerzają także swoją wiedzę ogólną w zakresie czujników.

Lekcja 3 - Golf

Trzecie zajęcia to niesamowita przygoda na polu minigolfa. Po burzy mózgów dotyczącej urządzeń wejścia i wyjścia oraz czujnika dotyku - dzieci przechodzą do zbudowania swoich robotycznych golfistów. W trakcie programowania dzieci zaznajamiają się z pojęciem pętli i po raz pierwszy programują czujnik dotyku. Algorytm stworzony przez dzieci sprawi, że po naciśnięciu guzika w robocie, uderzy on kijem w piłeczkę pingpongową. W tym celu dzieci zapoznają się z kolejnymi, nowymi bloczkami funkcyjnymi. Celem tych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci w zakresie urządzeń wejścia-wyjścia i rozwój umiejętności podłączania przewodów, a także poznanie czujnika dotyku i nowych zagadnień z dziedziny programowania.

Lekcja 4 - Krzywa wieża

Czwarte zajęcia to lekcja, na której dzieci utrwalają zdobytą dotychczas wiedzę, a także rozwijają swoje umiejętności konstruktorskie. Na czwartych zajęciach robot nie ma instrukcji, a ich temat to krzywa wieża. Zadaniem dzieci jest stworzenie swojej własnego, jak najwyższego pojazdu, który będzie w stanie przejechać 1 metr i nie przewróci się po zatrzymaniu. Programowanie odbywa się samodzielnie, dzieci dostają wskazówkę na temat tego jaki z poznanych bloczków funkcyjnych powinny wykorzystać. Celem zajęć jest powtórka wiedzy na temat prostych schematów blokowych, a także pobudzenie i rozwój kreatywności oraz umiejętności konstruktorskich.

Lekcja 5 - Tracktor

Piąte zajęcia to wielka walka robotów w przeciąganie liny. Burza mózgów odkryje przed dziećmi tajemnice pojęcia tarcia. Dzieci budują tracktor, który będzie miał zamontowany czujnik dotyku. W trakcie programowania grupa pozna pojęcie instrukcji warunkowej Switch, w której programuje się dane warunki i akcję w przypadku ich spełnienia lub nie. Na koniec zajęć urządzone zostaną zawody w przeciąganie liny pomiędzy dwoma robotami - dzieci będą musiały pomyśleć w jaki sposób je ulepszyć, by mieć większe szanse wygranej i poznają w ten sposób pojęcie dociążenia. Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej dzieci z zakresu pojęć fizycznych takich jak tarcie, czy dociążenie, a także zapoznanie z pojęciem instrukcji warunkowej.

Szczegóły kursu

30 lekcji

120 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 195 zł

Cena za semestr: 850 zł

Cena za rok: 1650 zł

195 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

Jak wygląda lekcja?

Każda lekcja podzielona jest na trzy etapy, które nazywamy Trzema Filarami Robotyki. Tak opracowana metodologia pozwala dzieciom na poznanie i utrzymanie rytmu zajęć - każdy wie co się dzieje w danym momencie zajęć i pozwala to dzieciom maksymalnie skupić się na swoich projektach.

01

ETAP 1 - Zbuduj

Inżynierowie odkrywają przede wszystkim tajemnice mechaniki, ucząc się jej w praktyczny sposób poprzez konstruowanie robotów. Wiedza, którą zdobywają w trakcie zajęć pozwala dzieciom tworzyć niesamowite konstrukcje. Wszystkie te elementy sprawiają, że uczestnicy zajęć na tym poziomie oprócz rozwoju wyobraźni przestrzennej, odkrywają w sobie zmysł inżyniera.

02

ETAP 2 - Zaprogramuj

Programowanie to niezbędna umiejętność i najważniejsza część zajęć. Na zajęciach Inżynierowie uczą się podstaw algorytmiki, przy wykorzystaniu dedykowanego programu do programowania zestawów LEGO ® MINDSTORMS ® EV3. Aplikacja daje dużo możliwości, co powoduje, że dzieci mogą stworzyć roboty jeżdżące, chodzące, a nawet mówiące i reagujące na otoczenie!

03

ETAP 3 - Zapamiętaj

Najciekawsza część zajęć to testowanie stworzonych projektów. Jest to moment, w którym dzieci mają szansę pobawić się swoimi robotami i w czasie rzeczywistym sprawdzić działanie swoich programów. Każde zajęcia to zupełnie inna zabawa, co sprawia, że dzieci nieustannie uczą się nowych rzeczy.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Zajęcia na poziomie Inżynierowie prowadzimy na zestawie edukacyjnym MINDSTORMS ® EV3 od LEGO ® . Jest to profesjonalny zestaw, który zawiera jeszcze więcej elementów, czujnik ruchu, żyroskop, czujniki dotyku, a nawet czujnik koloru oraz silniki i przenośny komputer.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 120 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.


Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.


Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl