klasa 4 - Inżynierowie Junior

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci w klasie 4 lub tych, które ukończyły poziom Mały Robotyk Master został opracowany nowy poziom, który sięga jeszcze wyżej.

Zajęcia prowadzone przy użyciu profesjonalnych zestawów edukacyjnych LEGO® Education SPIKE™ Prime, który łączy w sobie estetyczny i niezwykle kolorowy design, łatwy w obsłudze i zaawansowany sprzęt oraz intuicyjne środowisko kodowania typu przeciągnij i upuść oparte na języku Scratch. Poziom Inżynier Junior daje duże możliwości konstruktorskie oraz angażuje dzieci w rozwój umiejętności myślenia krytycznego i rozwiązywania złożonych problemów. Każde zajęcia mają formę różnych projektów co powoduje, że dzieci wypracowują umiejętność rozwiązywania wyzwań o różnym poziomie złożoności, ćwicząc przy tym myślenie analityczne. Na każdych z 30 zajęć dzieci konstruują w parach robota, którego konstrukcja zapoznaje je z przeróżnymi zagadnieniami, a następnie za pomocą aplikacji SPIKE™ LEGO® Education tworzą algorytm jego działania. Poziom konstruowania i programowania wzrasta z lekcji na lekcję, co sprawia, że w połowie kursu uczestnicy potrafią już sami konstruować zaawansowane roboty i skomplikowane programy. Metoda projektowania i eksperymentowania na tym poziomie daje dzieciom możliwości trwałego zapamiętania omawianych zagadnień.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Marek

Zarząd

Maciej

Psycholog Dziecięcy

Michalina

Twórca

Ania

Metodyk

Jacek

Trener/Twórca

Robotyka dla dzieci w Poznaniu i innych miastach.

Programowanie to niezwykle przydatna umiejętność, która w obecnych czasach powinna (i może) być nabywana już od najmłodszych lat.

Nasze zajęcia obejmują atrakcyjną naukę przydatnych języków programowania, ale to nie wszystko! Skupiamy się głównie na robotyce dla dzieci i młodzieży, czyli konstruowaniu własnych robotów i programowaniu ich określonych zachowań. Pracujemy na robotach interaktywnych Cubetto od Primo Toys oraz mTiny od Makeblock, a także na profesjonalnych zestawach LEGO® Education WeDo 2.0, LEGO® MINDSTORMS® EV3 oraz LEGO® Education SPIKE™ Prime, które są dopasowane do różnych grup wiekowych dzieci i młodzieży. Dzięki odpowiedniemu podejściu naszych trenerów do dzieci, robotyka sprawia im nie tylko ogromną radość, ale także powoduje, że stają się zainteresowani tematem.

LEGO® Education SPIKE™ Prime

Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to 528 niezwykle kolorowych i dających nieskończone możliwości elementów! Zawiera łatwy w obsłudze sprzęt oraz intuicyjne środowisko kodowania, co daje wiele możliwości. Główny element zestawu to Hub (mózg robota), który można programować! SPIKE™ Prime to również bardzo dokładne silniki i czujniki, które w połączeniu z elementami konstrukcyjnymi LEGO dają wiele możliwości stworzenia zaawansowanych projektów. Praca z tym zestawem pozwala również nabyć dzieciom umiejętności, które mogą okazać się przydatne w tworzeniu innowacji XXI wieku.

Programowanie bez ograniczeń!

Aplikacja SPIKE™ LEGO® Education to niezwykle intuicyjne środowisko programowania, które wykorzystuje najlepsze cechy języka Scratch. Łatwy w obsłudze program i kodowanie typu przeciągnij i upuść zachęca dzieci do zaangażowania i eksperymentowania w programowaniu. Nasi Trenerzy dbają o to, by dzieci rozwijały swoje umiejętności nie tylko z konstruowania kodów, ale również z jego modyfikacji i zrozumienia algorytmu. Po pierwszych kilku zajęciach dzieci znają już pojęcie algorytmu, sekwencji programu, instrukcji warunkowej, czy pętli zagnieżdżonej.

Budujemy dziecięcą pewność siebie!

Pewność siebie to pewien sposób myślenia, który jest niezwykle ważnym elementem w odkrywaniu świata i podejmowaniu ryzyka. Przejawia się głównie jako wiara we własne zdolności i świadomość ich posiadania. To cecha, która predysponuje chęci do działania w nowych kierunkach i przełamywaniu własnych lęków i barier. W pewnym momencie rozwoju dzieci tracą pewność siebie i potrzebują bodźców, które przywrócą im wiarę w samych siebie i swoje możliwości. Program edukacyjny na poziomie Inżynierowie Master został opracowany z uwzględnieniem tego faktu. Wedle Ned'a Sheehy'a stwarzanie dzieciom możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów na zajęciach jest kluczowe do budowania w nich pozytywnych przekonań na temat samych siebie, a co za tym idzie - rozwoju pewności siebie. To właśnie dlatego nasze zajęcia mają formę projektową - głęboko wierzymy w to, że na zajęciach z robotyki jesteśmy w stanie nie tylko przekazywać dzieciom wiedzę, ale również uczestniczyć w procesie budowania ich poczucia własnej wartości i pewności siebie.

Dlaczego projekt? Słów kilka o Design Thinking

Żyjemy w epoce pojęcia problemu, które opanowało niemal każdą sferę naszego życia - od doświadczeń osobistych, przez codzienność aż po naukę. Żyjemy również w epoce kreatywności, bowiem każda aktywność jaką podejmuje człowiek jest nie tylko próbą rozwiązania jakiegoś problemu, ale również działaniem kreatywnym. Metodologia Design Thinking uznawana jest za wzorcowy przykład wyzwalania, intensyfikowania i podtrzymywania kreatywności niemal w każdej sferze życia ludzkiego. To swego rodzaju proces twórczy, którego można się nauczyć na przykład poprzez naśladowanie. Inaczej mówiąc, Design Thinking to metoda i proces rozwiązywania problemów poprzez szukanie nowych możliwości i kreatywne działanie. Nasze zajęcia na poziomie Inżynierowie Junior skupiają się wokół projektu - jest to jedna z metod Design Thinking, co czyni robotykę narzędziem do zdobywania umiejętności w zakresie innowacyjnego i kreatywnego radzenia sobie z wyzwaniami życia codziennego.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Klasa 3-4 - Mały Robotyk Master

Wiek 8-9 lat

Poziom dla dzieci, przed którymi świat robotyki ma już niewiele tajemnic. Program rozszerzony o programowanie blokowe w aplikacji Scratch. Dzieci poznają bardziej zaawansowane pojęcia z programowania, na przykład funkcje i pętle warunkowe.

115 zł/m-c

WIĘCEJ

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem robota LEGO, rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+30!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

matematyzacja życia codziennego

+30!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

trwałość pamięci

+30!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

Program kursu

Lekcja 1 - Rino

Pierwsze zajęcia to przede wszystkim zapoznanie się z zestawami i aplikacją do programowania. Dzieci budują zwierzę z rogatym nosem i dowiedzą się jak będzie wyglądał schemat zajęć. Już na pierwszych zajęciach dzieci eksperymentują z programowaniem - czeka je zadanie specjalne, które polega na sprawdzeniu w jaki sposób uruchomić silniki robota! Celem zajęć jest zapoznanie i integracja grupy oraz opanowanie podstawowych umiejętności z zakresu programowania i konstruowania.

Lekcja 2 - Auto

Drugie zajęcia to zapoznanie dzieci z tajnikami mechaniki, a dokładniej z przekładnią zębatą. Dzieci skonstruują samochody, które będą mogły wziąć później udział w wyścigu. W trakcie budowania dzieci czeka wyzwanie - dobór zębatek do napędu auta w taki sposób, by był szybszy niż F1! W trakcie programowania dzieci utrwalą wiedzę o ruchu i mocy silnika. Celem zajęć jest rozwój zdolności konstruktorskich i pobudzenie myślenia przestrzennego.

Lekcja 3 - Katapulta

Trzecie zajęcia to coś specjalnego - dzieci stworzą robota, który weźmie udział w planszowej grze strategicznej - katapultę miotającą pociskami. W trakcie programowania uczestnicy poznają pojęcie pętli i dowiedzą się jak działa czujnik dotyku. Testy robota na trzecich zajęciach to coś specjalnego - razem z Trenerami dzieci stworzą własną makietę do gry strategicznej, a następnie rozegrają kilka rund. Celem zajęć jest rozwój myślenia logicznego i analitycznego.

Lekcja 4 - Robot przemysłowy

Czwarte zajęcia to robotyka przemysłowa. A co to takiego? Dzieci zbudują ramię przemysłowe i zaprogramują je tak, by można było przy jego użyciu przenosić obiekty. Świat robotyki odkryje przed uczestnikami kolejne tajemnice - dowiedzą się czym jest żyroskop, kinematyka i stopnie swobody. Programowanie to przede wszystkim utrwalenie umiejętności zaprogramowania czujnika dotyku. Celem czwartych zajęć jest poszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu mechaniki oraz rozwój myślenia matematycznego, a także pobudzenie umiejętności planowania.

Lekcja 5 - Labirynt

Piąte zajęcia to robot-zabawka. Dzieci zbudują labirynt, a ich zadaniem będzie wydostanie z niego szklanej kulki. W trakcie programowania pochylimy się nad pojęciem algorytmu i dowiemy się czy sekwencja kodu ma jakiekolwiek znaczenie dla działania robota. Dzieci stworzą algorytm, który będzie utrudniał wydostanie się z labiryntu. Celem zajęć jest nauka nowych pojęć z zakresu programowania i rozwój myślenia przestrzennego oraz analitycznego, a także pobudzenie umiejętności planowania.

Szczegóły kursu

30 spotkań

75 min

każde zajęcia

Cena za miesiąc: 155 zł, łącznie x9

Cena za semestr: 675 zł, łącznie x2

Cena za rok: 1320 zł

155 zł/m-c

ZAPISY I TERMINARZ
Wybierz na mapie najdogodniejszą lokalizację

01

ETAP 1 - Projekt

Dzieci w parach konstruują robota, który jest przewidziany na dane zajęcia. Każda z konstrukcji jest mini wyzwaniem dla dzieci - czasem jest to wyzwanie z zakresu programowania, a czasem z zakresu konstruowania (na przykład przebudowa robota). Jest to moment pobudzania wyobraźni dzieci i nabywania wiedzy potrzebnej do dalszych działań. Budowane roboty poruszają wiele zagadnień z dziedziny fizyki, mechaniki i innych.

02

ETAP 2 - Programowanie

Aplikacja SPIKE™ LEGO® Education to jeszcze więcej zaawansowanych możliwości z zakresu programowania. Uczestniczy uczą się tworzyć zaawansowane algorytmy i zdobywają wiedzę, która umożliwia im samodzielne modyfikacje programów.

03

ETAP 3 - Eksperyment

Ostatnim, ale nie mniej ważnym, etapem zajęć jest eksperyment. To moment testowania konstrukcji w formie zabawy - takie połączenie sprawia, że nauka jest jeszcze bardziej efektywna. Jest to również czas na eksperymentowanie z programowaniem i debugowanie, czyli sprawdzanie działania programu w czasie rzeczywistym w celu wykrycia błędów.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 75 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl