Warsztat dla dzieci - 8-9 latki Minecraft Master

Co się dzieje na zajęciach?

Jeśli twoje dziecko ukończyło poprzedni kurs z Minecrafta i jest chętne do nauki te zajęcia będą w sam raz! Trener łączy się z dziećmi poprzez ZOOM, pracujemy na wspólnym serwerze (świecie) a trener monitoruje pracę uczestników dzięki udostępnianiu ekranów.

Dzieci zanurzają się w wirtualnym świecie Minecrafta by wspólnie z trenerem kodować grę. Kontynuujemy rozwój z poziomu Minecraft EDU. Dzieci na tym etapie skupiamy się na wykorzystaniu programowania do wszystkiego. Dodajemy też zabawę, która jest bardzo efektywnym utwardzaniem wiedzy i jednocześnie dostarcza dzieciom wiele radości. Dzieci zanurzają się w wirtualnym świecie Minecrafta by wspólnie z trenerem wykorzystując konstruktor kodu stworzyć ogromne budynki, samochody, czy pomnik Creepera. Dzieci rozwiną w sobie wyobraźnię przestrzenną, umiejętność logicznego myślenia i rozwiną się matematycznie. Będą się również mogły wykazać swoją kreatywnością. Nauka poprzez zabawę jest bardzo efektywna i jednocześnie dostarcza dzieciom wiele radości.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

Algorytmy

W XXI wieku już nawet zegarka od piekarnika nie jesteśmy w stanie naprawić bez programowania. Uczestnicy wykonują po kolei zadania, aby odblokowywać kolejne poziomy. Muszą uczyć się o zmiennych, pętlach, funkcjach warunkowych. Jednak w sposób akcja-reakcja. W czasie rzeczywistym widzą, czy ich program działa i daje im też radość.

Nauka przez grę

Podstawą Minecraft jest kreatywność. Świat budowany z klocków. Jednak dzięki temu, że jest on wirtualny, to klocki mogą mieć bardzo różne właściwości. Podczas naszych zajęć wykorzystujemy mechanizmy Minecraft, aby uczyć dzieci różnych elementów. Uratujemy misia polarnego, odwiedzimy Centrum Kosmiczne i wiele innych. Każda lekcja, to inne wyzwanie i nowa dawka wiedzy. Prowadzący za każdym razem uruchamia serwer, do którego dołączają uczestnicy. Dzieci pracują w grupach, dzielą się zadaniami, lub pomagają sobie wzajemnie.

Świat 3D

Postęp cyfrowego świata ma coraz większy wpływ na to co się dzieje teraz. W świecie wirtualnym, każdym może być kim chce i tworzyć, co lubi najbardziej. W taki sposób uwalniamy ogromne pokłady wyobraźni i kreatywności. Łatwość z jaką można robić nowe rzeczy, nigdy nie była tak prosta. Druga ważna rzecz, to imersyjność, czyli zanurzanie zmysłów w świecie 3D. Widzimy jak inni gracze się poruszają, możemy z nimi wchodzić w interakcje, słyszymy odgłosy, działa grawitacja i inne fizyczne zjawiska. Zaletą tego jest głębsze koncentracja na zadaniu i lepsza komunikacja w porównaniu z innymi lekcjami online.

Płaszczyzny nauki

Postęp cyfrowego świata ma coraz większy wpływ na to co się dzieje teraz. W świecie wirtualnym, każdym może być kim chce i tworzyć, co lubi najbardziej. W taki sposób uwalniamy ogromne pokłady wyobraźni i kreatywności. Łatwość z jaką można robić nowe rzeczy, nigdy nie była tak prosta. Druga ważna rzecz, to imersyjność, czyli zanurzanie zmysłów w świecie 3D. Widzimy jak inni gracze się poruszają, możemy z nimi wchodzić w interakcje, słyszymy odgłosy, działa grawitacja i inne fizyczne zjawiska. Zaletą tego jest głębsze koncentracja na zadaniu i lepsza komunikacja w porównaniu z innymi lekcjami online.

Ten poziom nie odpowiada?

Trochę łatwiejsze

Warsztat dla dzieci - 8-9 latki Minecraft EDU

8 latki

Nasz drugi poziom dla dzieci, które mogą uczęszczać na zajęcia zdalnie. Najbardziej znana gra świata, teraz w służbie nauce. Microsoft przygotował specjalną wersję dla nauki programowania i innych elementów. Zajęcia ONLINE razem z trenerem dla małych dzieci też są bardzo wartościowe.  Lekcje prowadzone są zdalnie poprzez narzędzie ZOOM.  Dziecko potrzebuje jedynie Laptopa, inny dodatkowy sprzęt nie jest wymagany. 

Kompetencje

Co rozwija ten kurs?

myślenie algorytmiczne

+30!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

umiejętność współpracy w grupie

+30!

Jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek zdobywa w dzieciństwie i wykorzystuje przez całe swoje życie. Jest to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów. To także umiejętność zespołowego wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.

spostrzegawczość

+20!

Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.

myślenie logiczne

+25!

Inaczej myślenie przyczynowo-skutkowe. Jest to umiejętność wskazywania następstw określonych sytuacji, wyszukiwania przyczyn pewnych stanów rzeczy, a także porządkowania zdarzeń. Jest ono szczególnie ważne w rozwoju dziecka, bo pobudza jeszcze bardziej jego ciekawość!

wyobraźnia przestrzenna

+25!

zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.

Program kursu

Tworzymy samochód

Dzieci uczą się czym są bryły geometryczne, czym jest trójwymiarowy układ współrzędnych i jak go wykorzystywać. Następnie tworzą projekt swojego samochodu, rozkładają go na proste bryły, których pozycje określają za pomocą układu współrzędnych. Gotowy program pozwala na stworzenie samochodu zaprojektowanego przez dziecko

Ucieczka z Labiryntu

Dzieci uczą się czym są instrukcje warunkowe i jak z nich korzystać. Każde dziecko tworzy program, który pozwoli agentowi uciec z różnych labiryntów. Przy pomocy zbioru instrukcji np. “jeśli agent wykryje blok przed sobą zrobi krok w lewo”. Im lepszy algorytm tym trudniejsze labirynty pokona agent.

Budowa Wieżowca

Dzieci wykorzystują swoją wiedzę na temat brył geometrycznych i trójwymiarowego układu współrzędnych do stworzenia najpierw projektu własnego wieżowca a następnie programu, który pozwoli go wybudować. Projekty dzieci będą różniły się zarówno liczbą pięter jak i wielkością okien, materiałami i wymiarami.

Zaawansowana kopalnia

Dzieci stworzą własną arenę, na której będą walczyły z potworami. Stworzony program będzie wyświetlał liczbę pokonanych przeciwników i inne komunikaty. Tworząc tę grę dzieci ćwiczą pracę ze zmiennymi, z pętlami i z trójwymiarowym układem współrzędnych.

Jak wygląda lekcja?

Zajęcia podzielone są na kilka etapów aby usystematyzować pracę. Zaczynamy od przedstawienia tego, czym będziemy się zajmować danego dnia. Następnie przechodzimy do dyskusji, w trakcie której omawiamy problemy jakie możemy napotkać w czasie pracy i dzielimy się na zespoły. Następnie trener łączy się z dziećmi na wspólnym serwerze i przechodzimy do działania. Po wykonaniu wszystkich zadań z danej lekcji przechodzimy do zabawy. Trener proponuje dzieciom w jaki sposób mogą urozmaicić stworzony projekt, dzieci testują czy wszystko działa tak jak powinno i dzielą się spostrzeżeniami. Na koniec omawiamy zajęcia, prowadzimy krótką dyskusję i żegnamy się.

01

01 Wprowadzenie

Trener przedstawia zadanie, omawia z dziećmi problemy jakie mogą napotkać w czasie pracy, dzieci dzielą się na zespoły

02

02 Prezentacja

Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać

03

03 Praca

Dzieci pracują nad zadaniem solo lub w grupach. Trener jest do ich dyspozycji w razie problemów i czuwa nad postępem zadania

04

04 Efekt, Testy i Zabawa

Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób

05

05 Podsumowania

Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na zajęciach?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.


Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.


Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 60 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu a cały kurs składa się z 30 lekcji.

Czy dziecko nie jest za małe?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku.


Na czym prowadzone są zajęcia

Dzieci i trener komunikują się za pomocą ZOOMa, do pracy wykorzystujemy program Minecraft: Education Edition


Czy to ta sama gra co ma dziecko?

Nie, wersja edukacyjna to inna gra. Trzeba ściągnąć Minecraft Education i zainstalować. My wykupujemy specjalne konto, które jest ważne 12 msc. Podczas zajęć przekażemy do niego dostęp.

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl