Trochę łatwiejsze
Co rozwija ten kurs?
Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu
Jedna z najważniejszych umiejętności, które człowiek zdobywa w dzieciństwie i wykorzystuje przez całe swoje życie. Jest to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów. To także umiejętność zespołowego wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.
Umiejętność podporządkowania swojego spostrzegania określonemu celowi, oderwanego od zajęć i wrażeń ubocznych. Inaczej - świadome kierowanie swojego spostrzegania.
Inaczej myślenie przyczynowo-skutkowe. Jest to umiejętność wskazywania następstw określonych sytuacji, wyszukiwania przyczyn pewnych stanów rzeczy, a także porządkowania zdarzeń. Jest ono szczególnie ważne w rozwoju dziecka, bo pobudza jeszcze bardziej jego ciekawość!
zdolność do tworzenia w myślach układu elementów. Dotyczy to zarówno wyglądu bryły, jej koloru czy kształtu, jak i tego, gdzie znajduje się ona w przestrzeni. Dzieci z rozwiniętą wyobraźnią przestrzenną potrafią zmienić perspektywę patrzenia na obraz oraz planować sekwencje ruchów, np. przy budowaniu z klocków, tak aby zaprojektowana bryła się nie przewróciła.
Tworzymy samochód
Dzieci uczą się czym są bryły geometryczne, czym jest trójwymiarowy układ współrzędnych i jak go wykorzystywać. Następnie tworzą projekt swojego samochodu, rozkładają go na proste bryły, których pozycje określają za pomocą układu współrzędnych. Gotowy program pozwala na stworzenie samochodu zaprojektowanego przez dziecko
Ucieczka z Labiryntu
Dzieci uczą się czym są instrukcje warunkowe i jak z nich korzystać. Każde dziecko tworzy program, który pozwoli agentowi uciec z różnych labiryntów. Przy pomocy zbioru instrukcji np. “jeśli agent wykryje blok przed sobą zrobi krok w lewo”. Im lepszy algorytm tym trudniejsze labirynty pokona agent.
Budowa Wieżowca
Dzieci wykorzystują swoją wiedzę na temat brył geometrycznych i trójwymiarowego układu współrzędnych do stworzenia najpierw projektu własnego wieżowca a następnie programu, który pozwoli go wybudować. Projekty dzieci będą różniły się zarówno liczbą pięter jak i wielkością okien, materiałami i wymiarami.
Zaawansowana kopalnia
Dzieci stworzą własną arenę, na której będą walczyły z potworami. Stworzony program będzie wyświetlał liczbę pokonanych przeciwników i inne komunikaty. Tworząc tę grę dzieci ćwiczą pracę ze zmiennymi, z pętlami i z trójwymiarowym układem współrzędnych.
Trener przedstawia zadanie, omawia z dziećmi problemy jakie mogą napotkać w czasie pracy, dzieci dzielą się na zespoły
Trener udostępnia swój ekran i przedstawia dzieciom jak zadanie wygląda w grze i w jaki sposób można je wykonać
Dzieci pracują nad zadaniem solo lub w grupach. Trener jest do ich dyspozycji w razie problemów i czuwa nad postępem zadania
Po wykonaniu zadania dzieci testują czy wszystko poszło zgodnie z planem. Mają możliwość bawienia się - dodają ozdoby, pracują nad swoimi projektami lub spędzają czas w jeszcze inny sposób
Trener podsumowuje zajęcia, omawia z dziećmi ich pracę. Na koniec Dziękuje za zajęcia i żegna się z dziećmi.
Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!
Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!