Warsztat dla dzieci - Klasa 5-8 - Inżynierowie Master

Co się dzieje na zajęciach?

Dla dzieci z klas 5-8 lub tych, które ukończyły poziom Inżynierowie, opracowaliśmy poziom Inżynierowie Master, który jest krokiem przed Politechniką! Na tym etapie wychodzimy z propozycją przejścia kilku różnych ścieżek.

Po ukończeniu naszych poprzednich kursów, uczestnicy są już przygotowani do spróbowania swoich sił na poziomie Inżynierowie Master. W trakcie tego kursu uczestnicy skonstruują między innymi Inteligentny Dom, który będzie stanowił wprowadzenie do podstaw automatyki budynkowej, a także stworzą własną aplikację w oparciu o APP Inventor. Kurs uczy dzieci również podstaw elektroniki i programowania w języku C pracując na Arduino Uno.

Twórcy


Zespół interdyscyplinarny złożony z:

team member

Marek

Zarząd

Arduino C

Na poziomie Inżynierowie Master uczestnicy nauczą się używać języka programowania wyższego poziomu. Tworzenie algorytmów odbywa się za pomocą klawiatury. Samo Arduino C to uproszczona wersja C z dodatkowymi bibliotekami do mikrokontrolera.

System BMS

Podczas kursu dzieci tworzą Inteligentny Dom. Wykorzystają Arduino jako rdzeń, którego funkcje stopniowo będą rozszerzać. Dzieci zapoznają się z praktycznymi rozwiązaniami w takim budynku - czujniki światła, a nawet automatyczne drzwi.

Aplikacje Mobilne

Aplikacje na urządzenia mobilne to kluczowy element rynku informatycznego. W trakcie kursu dzieci nauczą się podstaw tworzenia aplikacji, które będą mogły rozwijać w późniejszym czasie. Dowiedzą się również czym jest front-end i back-end, a także jak ważna jest logika i wygląd aplikacji.

Ten poziom nie odpowiada?

Kompetencje

Czy robotyka jest ważna? Warsztaty z programowania, to nie tylko budowanie z klocków. Pod naszym okiem, dzieci rozwijają się na wielu płaszczyznach. Warsztaty z programowania z użyciem Arduino i AppInventora , rozwijają poszczególne kompetencje

myślenie algorytmiczne

+5!

Inaczej myślenie komputacyjne. Jest to proces znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Cały ten proces tworzą cztery składowe: (1) rozłożenie problemu na części, (2) analiza problemu - rozpoznanie prawidłowości, (3) eliminowanie elementów nieistotnych (oszczędzanie zasobów poznawczych), (4) stworzenie algorytmu w oparciu o dostępne informacje - rozwiązanie problemu

myślenie szeregowe

+5!

Inaczej nazywa szeregowaniem systematycznym. Jest to dominujący sposób rozwiązywania zadań, które wymagają od dziecka grupowania elementów według uporządkowanych różnic pomiędzy nimi. Rozwój tej umiejętności następuje kiedy dziecko posiada zdolność do wyobrażania sobie czynności przy użyciu symboli.

matematyzacja życia codziennego

+5!

Kompetencje matematyczne zaczynają kształtować się najsilniej w 8-9 lat. Matematyzacja życia codziennego przejawia się przede wszystkim poprzez umiejętność klasyfikowania przedmiotów w zbiory, czy też stosowanie schematów dotyczących kolejności wykonywania działań. Równolegle z tą kompetencją rozwija się pamięć logiczna oraz procesy myślowe takie jak uogólnianie i systematyzowanie.

trwałość pamięci

+5!

Trwałość pamięci to jedna z jej najważniejszych cech, która pozwala na tworzenie śladów pamięciowych i przechowywanie ich. Dzieci zaczynają stosować coraz bardziej złożone strategie pamięci, co sprawia, że ich pamięć zaczyna przekształcać się w logiczną (jej przejawem jest na przykład uczenie się przez powtarzanie i odtwarzanie materiału).

rozwój emocjonalny

+5!

Są to kolejne etapy wzrostu emocji w poszczególnych stadiach wieku, które sprawiają, że przystosowania wewnętrzne i społeczne przechodzą na coraz wyższe poziomy. Rozwój emocjonalny ma szczególny wpływ na wykształcenie się cech przystosowawczych do życia społecznego i jest nieodzownym elementem rozwoju człowieka.

01

ETAP 1

Tworzenie układów elektrycznych oraz budowanie robotów wyposażonych w Arduino. Klocki to dodatkowe narzędzie do zajęć.

02

ETAP 2

Scenariusze wykorzystujące Arduino. Kurs prowadzony jest od podstaw i uczy dzieci prawdziwego języka programowania.

03

ETAP 3

Tworzenie aplikacji mobilnej i poznanie tajników tego zagadnienia. Dzieci nie tylko stworzą swoją własną aplikację, ale również poznają zagadnienia z tej dziedziny, które będą mogły wykorzystywać w przyszłości.

Masz pytania?

Być może odpowiedź znajdziesz w tej sekcji. A jeśli nie - zapraszamy do kontaktu!

Na czym prowadzone są zajęcia?

Na poziomie Inżynierowie Master uczestniczy uczą się używać języka programowania wyższego poziomu Arduino C. Podczas kursu dzieci tworzą także Inteligentny dom, a nawet uczą się podstaw tworzenia aplikacji w App Inventorze.

Czy dziecko nie jest za małe naukę robotyki programowania?

Każdy poziom edukacyjny został opracowany uwzględniając potrzeby dzieci w danym wieku. Również materiały, na których pracują dzieci są dopasowane do ich wieku. Szczegóły poszczególnych poziomów edukacyjnych można znaleźć tutaj.


Ile trwają zajęcia?

Czas trwania jednych zajęć to 120 minut. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a na cały kurs składa się 30 lekcji.

Czym są kompetencje?

Kompetencje dziecka to połączenie wiedzy, umiejętności i postawy. Pomagają one dziecku sprawnie i skutecznie realizować zadania z jakimi się spotyka. Na każdym poziomie rozwoju dziecko wykształca różne kompetencje, a poziom ich rozwinięcia często decyduje o predyspozycjach do ich dalszego nabywania i rozwoju.

Jak rozwijane są kompetencje mojego dziecka na robotyce?

Nasz plan edukacyjny został opracowany w taki sposób, by spełniać potrzeby rozwojowe dziecka, a także umożliwiać mu rozwój kompetencji nabywanych w danym wieku. Kompetencje dzieci na naszych zajęciach z robotyki rozwijane są poprzez dobór odpowiedniej metodologii zajęć.

Ile kosztują zajęcia?

Ceny kursów różnią się w zależności od poziomu. Koszt danego kursu znajdą Państwo wracając wyżej, do czarnej sekcji "Szczegóły kursu"

Czy pierwsza lekcja jest darmowa?

Przetestuj Nas! Za pierwszą lekcję nie płacisz, gdy dziecko nie kontynuuje zajęć.

Dlaczego dzieci pracują w parach/grupach?

Praca w parach rozwija u dzieci umiejętność współpracy, która jest jedną z najbardziej cenionych kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspólne dążenie do jednego celu ma pozytywny wpływ na relacje pomiędzy dziećmi i współbrzmienie z otoczeniem. Praca w parach tworzy również w dzieciach poczucie tożsamości z zespołem dzięki wymianie myśli, doświadczeń i emocji. 

Kontakt

Wszystkich zainteresowanych naszymi kursami zapraszamy do kontaktu. W razie jakichkolwiek pytań z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości :) Czekamy na kontakt telefoniczny lub mailowy!

GO4Robot Poznań

GO4Robot® sp. z o.o.

Zadzwoń do nas: +48 668 115 750

Napisz do nas: zapisy@g4r.pl